Zalévání stromků - jaro



Stránky: 1,  2   
host - 92.146 (?) 
11.4.2015 21:09, zobrazeno: 6627x

Dobrý večer,

chtěl bych Vás poprosit o názor a radu ohledně zalévání letos nově zasazených stromečků-jsem naprostý laik a začátečník :-) Mám zasazeno pár jablíček a slivoní a složení půdy je asi takovéto - 30cm ornice, 20cm žlutá jílovitá půda, od 55 dolů pokračuje šedý nepropustný jíl...

Jámy byly kopané cca 55cm hluboké - veškerá zemina šla pryč a byla nahrazena kompostem atd... řádně prolito a cca po 14dnech zalévám... už jsem slyšel, ale ze dvou stran, že v takové půdě zalévat vůbec nemám a že si stromeček vlhkost natáhne... težko říct... po 14 dnech když nezaprší tak asi těžko (podle mě...) a pokud zaprší jen tak lehce tak asi taky ne... toť můj názor... děkuju za Váš.

Vašek

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 9.135 (?), 11.4.2015 21:30

30 cm ornice, to se máte. Těžko soudit jak je u vás vlhko. Určitě stromkům neublížíte, když je zalejete.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 92.146 (?), 11.4.2015 21:45

Ale ornice taková, že je večně vlhká i po týdnu sluníčka... ale mám zahradu chvilku tak to nemám ještě vysledováno...

PS: právě, že mě už dva lidi straší, že zadusím kořeny tou vodou... uhnijou...atd

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 19.199 (?), 16.4.2015 6:25

Osobně si myslím, že zalévat pouze tehdy, když hlína vyschne.To poznáte tak, že jí trochu odhrábnete, abyste viděl, kolik vláhy je směrem ke kořínkům.Jinak jesmiley skutečně zahltíte a mohou uhnít. Všeho s mírou.sad

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
KUKY - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (4477) - 38.136 (?), 11.4.2015 21:50