|
HQ36 - nastavení karburátoru Walbro WT-239
|
|
|
|
host - 30.42 (?) 29.4.2015 10:25
Pánové, díky za reakci. Včera jsem už nestihl napsat své postřehy, přijel jsem od kámoše až okolo 21. hodiny.
Takže - výměna karburátoru za podobný z HQ41 proběhla bez problémů, pila chytala a akcelerovala bez problémů.
Vrátili jsme tedy původní karburátor a začali zkoušet. Svíčka byla ale stále suchá, při stříknutí benzínu pod svíčku motor naskočil, ale z nádrže tam nešel. Rozdělali jsme tedy karburátor a zkoušeli profouknout sítko při otevřeném ventilku. To ale nešlo, tak jsme vyndali sítko a ono bylo úplně zahnojené. Asi tomu nedělá moc dobře benzín, který je rok starý a zůstane v pile. Vyndali jsme tedy sítko, protože nové nebylo a začali jsme zkoušel. PIla kupodivu naskočila, dokázali jsme ji i seřídit, ale musím mít vytočené L a H jehly u 2 a 1/4 otáčky. Pila stejně neakceleruje jak by měla. Když přidávám plyn opravdo pooomalu, tak jde i do maximálních otáček, ale při průdčím přidání plynu zdechne. Tak mám ještě podezření na měřící komůrku v karburátoru, kámoš mi totiž natáhl trochu pérko pod vahadlem ventilku. Před chvílí jsem koupil nové sítko i perko, tak uvidím, co výměna udělá.
Takže jako hlavní problém všech příčin bych viděl ucpané sítko v karburátoru. Následné problémy byly způsobeny jen ne úplně odbornou manipulací (např. natažené perko) - ale někde se to naučit musím, že.
Ještě bych se chtěl zeptat na jednu věc - v prodejně se ptali, zdali jsem karburátor čistil v UZV vaně. Je to nutné, když pila de facto běží?
Petr Filipi
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
petrfilipi - (6) - 94.5 (?), 27.4.2015 22:03, zobrazeno: 20978x
Dobrý den všem.
Už měsíc se trápím s nastavením karburátoru na HQ36. Tato pila je stará asi 20 let, ale šlapala jak švýcarské hodinky. Ted mám problém, že když studenou pilu nastartuji na sytič (to celkem jde bez problémů) a chci řezat, tak normálně stisknu plyn, tím se vypne sytič a motor by měl zvýšit otáčky. Jenže on zdechne. Pilu musím nastartovat opět na sytič, i když je teplá. Pak zase jde nastartovat bez sytiče, jen nesmím přidat plyn. Prostě při přidání plynu zdechne.
Vyměnil jsem dnes obě hlavní membrány (tu se zpětnými klapkami na palivo) i tu ovládající jehlu, provedl jsem základní nastavení, ale de facto se nic nezměnilo. Jako kdyby hlavní tryskou nešel benzín. Hlavní tryska je pod mosazným zalisovaným víčkem a tam by měla být ještě jedna membrána, zajištěná ocelovým kroužkem. Je to tak? Mohla by třeba tato špinavá memrána způsobovat "chcípání" motoru při pokusu o zvýšení otáček?
Jak bych měl vyndat mosaznou zalisovanou ucpávku?
V servisu, kde jsem kupoval náhradní těsnění, mi radili vymýt karburátor v UZV vaně - tu mám. A že nesmím karburátor čistit stlačeným vzduchem, že tam jsou prý zpětné ventilky. Které to jsou? Já si myslím, že tam kromě zpětných ventilků na těsnění pro dávkování paliva a samozřejmě jehly žádné zpětné ventilky nejsou.
Jediné co jsem nevyměil je benzín, ten je asi 1 rok starý. Ale pila nastartovat jde, tak snad tak špatný nebude.
Ještě doplním, že jsem zkontroloval hadičku na benzín - je OK a filtr je sice původní, ale zdá se že propouští taky v pořádku, profoukl jsem ho od motoru do benzínu.
Prosím, pokud byste mi někdo uměl poradit, zkuste to. Díky
Adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
petrfilipi - (6) - 30.42 (?), 28.4.2015 11:11
Pánové, děkuji za reakce.
Taky mě mohlo napadnout prostříknout H vedení. Ale pilu jsem sestavoval včera už okolo 20. hodiny a moc jsem na to neviděl a taky jsem byl rozladěný že to stále nejde, tak mi to už moc nemyslello.
Zkoušel jsem dnes koupit opravárenskou sadu K20-WAT, ale v Chrudimi ji na prodejně nikde neměli. Jediné co jsem ještě neviděl/nečistil je právě prostor pod mosazným zalisovaným víčkem.
Stáhl jsem si i dva servisní manuály na Walbro WT karburátory, tak už vím jak vytáhnout mosaznou zátku (závitníkem nebo vrutem).
Odpoledne jedu ke kámošovi, má náhradní karburátor, tak aspoň ověřím, zdali je to v něm nebo jinde.
Petr Filipi
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.235 (?), 28.4.2015 13:16
Držím Vám palec při demontáži a odstraňování Přilepených membránových ventilů.Dejte vědět, jaký byl výsledek a co je dobré udělat pro předcházení těmto závadám.Zdá se, že období klidu minikarburátorům moc nesvědčí. AB
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.254 (?), 28.4.2015 19:52
Zdravím, k čerpání bychom se dostali po vyloučení rozprašovače. Říká se tomu těsnění impulzního potrubí, nemá to funkci hadičky ale utěsní malý průměr nátrubku do větší díry ve válci. Pokud bude nutno toto vyměnit, tak hned vyměnit i nátrubek sacího potrubí. Standa
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 30.42 (?), 29.4.2015 10:25
Pánové, díky za reakci. Včera jsem už nestihl napsat své postřehy, přijel jsem od kámoše až okolo 21. hodiny.
Takže - výměna karburátoru za podobný z HQ41 proběhla bez problémů, pila chytala a akcelerovala bez problémů.
Vrátili jsme tedy původní karburátor a začali zkoušet. Svíčka byla ale stále suchá, při stříknutí benzínu pod svíčku motor naskočil, ale z nádrže tam nešel. Rozdělali jsme tedy karburátor a zkoušeli profouknout sítko při otevřeném ventilku. To ale nešlo, tak jsme vyndali sítko a ono bylo úplně zahnojené. Asi tomu nedělá moc dobře benzín, který je rok starý a zůstane v pile. Vyndali jsme tedy sítko, protože nové nebylo a začali jsme zkoušel. PIla kupodivu naskočila, dokázali jsme ji i seřídit, ale musím mít vytočené L a H jehly u 2 a 1/4 otáčky. Pila stejně neakceleruje jak by měla. Když přidávám plyn opravdo pooomalu, tak jde i do maximálních otáček, ale při průdčím přidání plynu zdechne. Tak mám ještě podezření na měřící komůrku v karburátoru, kámoš mi totiž natáhl trochu pérko pod vahadlem ventilku. Před chvílí jsem koupil nové sítko i perko, tak uvidím, co výměna udělá.
Takže jako hlavní problém všech příčin bych viděl ucpané sítko v karburátoru. Následné problémy byly způsobeny jen ne úplně odbornou manipulací (např. natažené perko) - ale někde se to naučit musím, že.
Ještě bych se chtěl zeptat na jednu věc - v prodejně se ptali, zdali jsem karburátor čistil v UZV vaně. Je to nutné, když pila de facto běží?
Petr Filipi
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2
|
|
|
DIY nástěnná závěsná výzdoba vašeho domova
Hledáte nový DIY nápad na výzdobu stěn? Vyzkoušeli jste obrazy, cedule, obrazové koláže, plovoucí po...
Okouzlující pohádkové zahrady, které rozproudí vaši představivost
Zde je spoustu okouzlujících nápadů na miniaturní vílí zahrádky, které rozproudí vaši představivost ...
Skladování a organizace hrnků na kávu: kreativní nápady
Dobře, přiznejme si to! Pokud jste se zastavili až tady, pak jste stejní závisláci na kávě jako já! ...
Geniální nápady na police do koupelny pro dokonalý pořádek
Nezáleží na tom, jak malá je vaše koupelna, každá koupelna potřebuje vyhrazený kus nábytku na ručník...
3 důvody, proč si do zahrady přidat ptačí lázeň nebo fontánu
Vodní prvek je pro vaši zahradu stejně důležitý jako půda a slunce. Co kdybyste do své zahrady mohli...
|
|
|
|