Pánové, díky za reakci. Včera jsem už nestihl napsat své postřehy, přijel jsem od kámoše až okolo 21. hodiny.
Takže - výměna karburátoru za podobný z HQ41 proběhla bez problémů, pila chytala a akcelerovala bez problémů.
Vrátili jsme tedy původní karburátor a začali zkoušet. Svíčka byla ale stále suchá, při stříknutí benzínu pod svíčku motor naskočil, ale z nádrže tam nešel. Rozdělali jsme tedy karburátor a zkoušeli profouknout sítko při otevřeném ventilku. To ale nešlo, tak jsme vyndali sítko a ono bylo úplně zahnojené. Asi tomu nedělá moc dobře benzín, který je rok starý a zůstane v pile. Vyndali jsme tedy sítko, protože nové nebylo a začali jsme zkoušel. PIla kupodivu naskočila, dokázali jsme ji i seřídit, ale musím mít vytočené L a H jehly u 2 a 1/4 otáčky. Pila stejně neakceleruje jak by měla. Když přidávám plyn opravdo pooomalu, tak jde i do maximálních otáček, ale při průdčím přidání plynu zdechne. Tak mám ještě podezření na měřící komůrku v karburátoru, kámoš mi totiž natáhl trochu pérko pod vahadlem ventilku. Před chvílí jsem koupil nové sítko i perko, tak uvidím, co výměna udělá.
Takže jako hlavní problém všech příčin bych viděl ucpané sítko v karburátoru. Následné problémy byly způsobeny jen ne úplně odbornou manipulací (např. natažené perko) - ale někde se to naučit musím, že.
Ještě bych se chtěl zeptat na jednu věc - v prodejně se ptali, zdali jsem karburátor čistil v UZV vaně. Je to nutné, když pila de facto běží?
Petr Filipi