Ovocné stromy v oblasti pohoří Brdy



Stránky: 1,  2   
Monika12 - (3) - 220.196 (?) 
16.1.2021 19:05, zobrazeno: 2268x
Prosím o radu, jaké ovocné stromy mám vysadit na zahradě v Brdech, nadmořská výška 550 m. Jsem naprostý laik, či se sadařeni týká. Dekuji za vaše rady Monika
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 168.86 (?), 16.1.2021 21:59

Dobrý den, záleží co Vám chutná. Jabloně, třešně, švestky, hrušně, Vám tam určitě půjdou. Pak už jen vyberte odrudy. Já bych z jabloní zasadil např. průsvitné letní a bohemii na podnoží mm106.Třešen bych dal kordií a karešovu na podnoži colt. Pološvestku třeba jojo, která je odolbá proti nemoci šárka na podnoží zelená renklóda.Hrušen trpí na rez, tak bych zasadil třeba odrudu dicolor, je odolnější na podnoži dula.Taky záleží kolik máte místa a kolik času hodláte stromům věnovat.Já sám pěstuji staré odrudy na bujných podnožích z důvodů menších nároku na péči  a dlohověkosti.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Monika12 - (3) - 220.196 (?), 17.1.2021 8:03
Dekuji za radu. Rada bych zasadila jablon a svestku.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 168.81 (?), 17.1.2021 10:54

No, rad jste mnoho nedostala. Proč asi? Protože z vašeho dotazu to vlastně ani není rozumně možné. Zde na stánkách je mnoho názorů na jednotlivé odrůdy, na jednotlivé způsoby pěstování a na jednotlivé způsoby využití ovoce. Například, někdo chce jablka na zimní uskladnění, jiný je zase nemá kde skladovat. Někdo chce ovoce o prázdninách, pro děti. Jiný na pálení slivovice. Něco roste snadno, něco je zase docela pracné. Některým druhům, odrůdám, podmínky vyhovují, jiným ne. Také „kvalita“ rad a rádců je velmi různá. S čím a proč jsou třeba (ne)spokojeni sousedé?
Do jarního sázení je času dost. Doporučil bych uvážit alespoň uvedené „náměty“. JG

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci