Vari - nádrž



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?) 
9.12.2013 17:39

a rok výroby?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
dalis15 - (8) - 154.78 (?), 9.12.2013 17:43

kurec to nevím a zrovna nejsem na chalupě ale je to dvouktak plastova nadrž myslim tak že od 1991 až 1993

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?), 9.12.2013 16:55

Co Vám vlastně na plastové nádrži nevyhovuje?

Ono v podstatě je motoru jedno, v jaké nádrži máte palivo, spíše jde o to, že na chladícím plechu máte nějakým způsobem rozmístěny montážní body (šrouby a díry), které odpovídají dané konstrukci nádrže a startéru. Je možné, že se dá původní díl upravit ale je i riziko, že budete muset na polomotor obléknout více jiných dílů než jen nádrž. Jednu dobu jsem dostal divoký nápad, že bych měl místo nádrže snímatelný kanystr, se kterým bych si dojel k pumpě a nebo jej ukládal odděleně od terry. Nakonec jsem zůstal u plastové nádrže. Porovnejte si obrázky a výkresy, jak je rozmístěné "oblečení" nádrž+ventilátor+rohatka startéru+chladící plech+madlo pro manipulaci. 

Pokud se rozhodnete pro variantu nechat si zhotovit nádrž na zakázku, tak mi prosím zkuste sdělit, jaku povrchovou úpravu jste si nechal udělat uvnitř nádrže (pocínování, pozinkování, silikonový lak,...) či jste volil měďenou nádrž?.

Chladící plech
Chladící plech
madlo
madlo
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 224.86 (?), 9.12.2013 20:11

Proč povrchovou úpravu? Myslím, že současný benzín s olejem tak agresivní není. Staré motorky, pokud vím, vnitřní ochranu neměly. A další možností je nerezový plech. P.G.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (463) - 211.38 (?), 9.12.2013 20:43

Malá poznámka, plechová nádr na Vari měla jeden podstatný nedostatek, často praskala, měl jsem tu čest ji opravovat, žádná sláva.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 246.24 (?), 7.5.2014 20:19

Kolikrát vám praskla?, když píšete, že často praskala. Znám dvě licenční Terry, jedna zakoupena v roce1977 - jedna prasklina, ta druhá je ještě starší, má jezedackospartánský odchov - žádná prasklina. Já mám varika cca od roku1990 s plastovou nádrží - upadl jeden výtok, zalepit a ani zavařit se to nepodařilo - nová nádrž, tak tady se dá říci, žádná sláva.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 220.186 (?), 7.5.2014 23:01

Panu ze servisu nemusela prasknout ani jedna (např ani vari nevlastní), ale měnil nádrže na strojích zákazníků. Asi bylo častější, že přijel zákazník s požadavkem na opravu nádrže, než "že zadřel motor a potřebuje výbrus".

Tchán koupil Terru v roce 1983. V roce 1997 měnil plechovou nádrž za plastovou (protože ta plechová začala sáknout). Ta plastová je tam už tedy 17 let, což je více než vydržela ta původní plechová.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 156.142 (?), 8.5.2014 7:22

Pane SvK, proč odpovídáte na něco, co se vás netýká, bylo to směrováno na pana JK.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 25.2 (?), 13.5.2014 20:15

S plastovou nádrží opravdu problém JÁ nemám, mám teru hondičku od roku 1991, bohužel jediný problém který se u mne opakuje je startér. je původní plechový, a trpí u něj devastace startovací šňůry a pera. Má někdo zkušenost zda jde tento startér nahradit novějším celoplastovým s jednodušším šroubem na rozdíl dutého nýtu? Děkuji.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 220.186 (?), 9.12.2013 22:05

Staré motorky měly tuším ochranu fosfátováním a užitím olovnatého benzínu. Nový benzín korozivní není, pokud ho seženete bez přídavku 5% lihu. Nerezový plech je drahý, práce s ním vyžaduje technické zázemí vyšší úrovně a navíc musíte vyřešit asi antivibrační uchycení, protože nerez se unaví a mohou vzniknout únavové trhliny....

S.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika