Sekačka Honda nebo Stiga?



   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8,  9,  10   
                     
host - 4.243 (?) 
21.4.2010 13:46

NO, nevím jak moc je ten B&S srovnatelný s GXV 160. Vždyť má jiný obsah motoru, ale i tak je to srovnání zajímavé. Je taky otázka jak je vlastně důležité používání filtru oleje u těchto motorů. Že by byla Honda tak neschopná a nebyla sto vybavit svoje motory, kdyby to mělo zásadní vliv na funkčnost a plánovanou životnost? Já nevím. Mě se to nezdá. Spíše B&S moc nefunguje mazání rozstřikem. Na jedné straně si člověk libuje nad jednoduchostí motorů a tvrdí co tam není se nepoláme, na druhé straně je zde čerpadlo oleje, nad kterým nemá obsluha žádnou kontrolu a filtr, který se mění a není zadarmo.
Jinak motor Tecumseh SV na sekačce z roku 96 a stále jede, myslíte že i toto je krátká životnost? Stejně by mě zajímala skutečná čísla těch emisí pro porovnání.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 181.240 (?), 21.4.2010 20:20

Takže pane DOV má 160ccm a je zrovnateľný z GCV 160 tak výkonom a tak aj obsahom.Tiež si myslím že neexistuje verzia z tlakovým mazaním.To znamená že nemá olejový filter.Má rozvod ktorý sa nedá zaradiť do klasických rozvodov OHV, OHC,SV je to taký hybrid OHC.

Čiastočne tlakové mazanie má Intek a to je klasika OHV se všim všudy.Výhoda filtra - servisný interval a čistota oleja ktorým sa maže čo predlžuje život stroja.

Jednoduché sú motory 450-675 po starom Classic, Sprint a Quantum -sú mazané rozstrekom a rozvod majú SV.Majú mnoho nevýhod medzi iným spotrebu, viacej spalín a nižší krútiaci moment na daný obsah.Výhoda je jednoduchosť a spoľahlivosť.A samozrejme cena.Tá cena vynahradí aj zvýšenú spotrebu, lebo na to aby sa kôli spotrebe oplatilo kúpiť dajme tomu DOV tak dov by snáď musel šlapať snáď 20 rokov a rozdiel v KM pri 675 a DOV je citeľný ale nie priepastný.

A čo sa týka emisii - pri týchto kubatútach sú emisie v globále zanedbateľné, už ma začínajú štvať tie eko normy.Dajme si otázku - čo je pre nás všetkých najnepríjemnejšie z pohľadu globálneho otepľovania - oxyd uhličitý - a na to žiaľ filtre a ani katy neexistujú.Ideme sa tu baviť o spotrebe  +- 1l za hodinu a obviňovať z toho že vypúšťame veľké množstvo emisii a hovoríme o globálnom otepľovaní.Potom sadneme ku kompu a zapneme ho, zapneme si svetlo, žhavíme chladničku a varíme si a kúrime elektrikou na ktorej výrobu sa používajú tisíce a tisíce ton prakticky čistého uhlíka ktoré matka príroda dávno uložila tak aby už nikdy nevyšlel na povrch.Typnite si koľko CO2 vznikne spálením jednej tony uhlia. To isté platí o zemnom plyne.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 21.4.2010 20:43

Pro použití na sekačkách, malotraktorech je podle mého názoru olejový filtr zbytečný. Z pohledu provozních hodin a práce ve svazích je to výhoda zanedbatelná. Proto si myslím, že nejen Honda toto vyřešila rozstřikem, což je při správné konstrukci naprosto funkční a spolehlivé. Olejový filtr stojí asi 400,-Kč (pokud je ta cena uvedena správně) a to je jen investice navíc. Já celkem tyto motory dost používám a stačí jedna výměna oleje po sezóně. Ohledně emisí byla provedena rozsáhlá studie v USA, kde bylo zjištěno, a to s velkým překvapením, že motory sekaček velmi zatěžují životní prostředí a další překvapení, stejně, jako u osobních automobilů, že japonské motory mají daleko nižší emisní hodnoty, proti běžným sekačkovým motorům SV. Takže si myslím, že u Briggse je to prostě tlak jak z pohledu emisí, tak z pohledu požadavku konkurenceschopnosti výrobou modernějších a výkonnějších motorů, které ale už konkurence léta má. Nebudu nijak srovnávat DOV a GXV/GCV, protože je to zatím u DOV jen orientační. GXV, GCV už dokázaly po řadu let a po celém světě, co dovedou a kolik vydrží. Až to stejné dokáže DOV, potom se dá objektivně srovnávat. Honda uvádí spotřebu u všech 4 taktů v gr/kWh. U BS jsem na to zatím nenarazil. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 181.240 (?), 21.4.2010 21:04

Na malotraktoroch ja kosačkách je pravda že filtrácia je skoro zbytočná, zaujímalo by ma či to isté poviete aj o tlakovom mazaní.Podľa mnňa je to spravené tak že keď už mám tlak tak prečo nie filter a nie tak že dobrý by bol filter tak spravme tlak. Apropo  - celkom nechápem vašu myšlienku o tom že načo filter keď rozstrek funguje dobre.Dá sa to napísať aj tak že načo OHC keď SV je nesmrteľné.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 147.108 (?), 21.4.2010 21:26

Nepochopil jsem smysl Vašeho postu. Dávat filtr a tlakové mazání k SV motoru sekačky má smysl jako řídit petrolejku mikroprocesorem. Ne že by to nešlo, ale bylo by to drahé a k ničemu. Motory BS jsou tak rozšířené právě pro to, že jsou předpotopně jednoduché a vyrábějí se v obrovských sériích dlouhou dobu beze změn. Prostě s tím motorem se z hlediska emisí nic nenadělá, na to musí být vyšší stupeň a tam se to pak už rozjíždí. Zapalování, ventily, olej, filtr, katalyzátor, řídící jednotka a najednou máme monstrum, kde nicotný motůrek je obalený pomocnými (drahými) prvky a čidly, které musí VŠECHNY (možnost poruchy) perfektně fungovat, aby se ten motor vůbec točil a byly menší emise. Nic víc. Co je efektivnější?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 127.25 (?), 21.4.2010 21:32
Na co tlakové mazání, když rozstřik u takového jednoduchého motoru roky spolehlivě funguje. Proč filtr, když olej rok vydrží a potom je již i lépe filtrovaný, ale degradovaný olej stejně lépe vyměnit, zejména u vzduchem chlazených motorů, které pracují při vyšších provozních teplotách. A to srovnání myslíte vážně filtr - bez filtru, jako SV, nebo OHC, OHV, doufám, že ne.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 181.210 (?), 21.4.2010 23:56

S tou nesmrtelností SV rozvodů u BS to tak žhavé nedude.Mám vyzkoušeno na 3 motorech s tímto řešením, že životnost je cca 400 motohodin. Samozřejmě je nutno počítat s tím, že čím více se přibližujete k této hranici, tak jde výkon citelně dolů a tomu další neduhy ve formě vyšších spalin, které přitom dýcháte a pěkně Vás to s..e. To byl pro mě důvod proč jsem přešel na motory Honda a Kawasaki. Vkomlexním pohledu jsou tyto motory více ¨ ekonomick騨a přitom si užíváte všech těch výhod, které už tady byli jmenované. Na tzv. tlakové mazání u BS- jestli se tomu dá řikat " tlakové "mám stejný názor jako JS tj, že až na vyjímky je to zbytečnost, která se prodraží. Zajímavě vychází propočet nákladů při například zvolených 3000 motohodinách. Dál je možno spočítat rozdíly ve spotřebě paliva a životnosti strojů, což je taky celkově zajímavé počítání. Takže celkově se dnes rozplívat nad SV rozvody u BS je pěkná hloupost. Sám pro sebe mám tuto problematiku vyřešenou ve prospěch Hondy a Kawasaki a Vám bych poradil trochu trochu více nadhledu a komplexnější pohled.

MB

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 181.240 (?), 22.4.2010 19:33

Tých 400 motohodín to je uplná katastrofa - ak kosím pol roka t.j.26 týždňov jednu hodinu týždenne tak potom vydrží "len" smiešnych 15 a pol roka.Po 15-tich rokoch na kosačke bude asi najmenší problém motor.Plechové chasis bude tak približne 3-4 krát zváraný, kolieska cca3x vymenené a pojazd už x-rokov nefunkčný pre nemožnosť zakúpenia pojazdovej prevodovky.

     Tie stroje sú podľa mňa plne postačujúce pre také to domáce kosenie.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 51.117 (?), 18.6.2016 21:25

motory honda mají podle mne větší výkon, ale jsou náchylnější na čistotu benzínu stigy nejsou špatné sekačky ale honda sekačky po mojí zkušenosti jsou lepší ale náročnější na udržbu celkem máte jedno co koupíte ve stejné třídě síle motoru

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 236.134 (?), 19.6.2016 11:39

Aj podla mna su stroje Honda velmi kvalitne, ale nezdaju sa mi narocnejsie na udrzbu.

Skor naopak:

-  1x za rok skontrolovat ventily  (ako na kazdom inom 4takte),

-  vymenit olej v motore (ako na kazdom inom 4takte),

-  vycistit vzduchovy filter  (ako na kazdom inom 4takte).

A davat čerstvy a čisty benzin je v dnesnej dobe eurobiosra*ek v palivach nutnost.

Inak ma nenapada čo by sa ešte malo na motore Honda "naročnejšie udržovat"...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  6,  7,  8,  9,  10   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika