|
Olej do sekačky
|
|
|
|
Předchozí příspěvky | < 6, 7, 8, 9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 46.11 (?), 20.7.2009 15:21
Odvetraní jsem samozřejmě neodpojil z motoru ani neucpal nésu bambus jen ze sání jsem ho nasměroval do volneho prostoru.Olej ztoho pravě nesmí valit to je pravě problem kterej sem řešil, přehřátej olej nebo píst tlakuje dovnitř, ale ume co jsem změril teplotu motoru tak dělal olej.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 125.59 (?), 13.7.2012 13:58
Dobrý den
Nejprve vzkaz pro pana pana J.S. „pila Dolmar od Vás šlape jako hodinky“.
A teď k tématu olejů.
Myslím že se zde přete zcela zbytečně, aniž by jste si uvědomili zásadní věc!!
Rozdíl v systému mazání automobilového motoru čerpadlem a tlakovým rozvodem a zahradních motorů rozstřikem. Zde je ten základní rozdíl a následně z toho logicky je odvozena specifikace oleje.
V tlakové mazání čerpadlem např. u aut se používá více rozsahový olej protože ho čerpadlo v relativně krátké době dopraví i ve „studeném“ stavu do všech mazacích bodů a proto může mít olej zpočátku větší viskozitu než se zahřeje (10W40, 5W40), Jedná se o druhé číslo za W. U mazání rozstřikem musí naopak mít řídký stav aby i nezahřátý motor byl co nejrychleji promazán proto W30 jako řidší než W40. Jestli je před W 5, 10 nebo 15 nezáleží, to je hodnota pro zimní starty a provoz.
V zahradní technice se ale popírají dvě roviny!!! Provoz vzduchem chlazených motorů je teplotně náročnější, proto by bylo na místě vyšší číslo xW40 až 50, ale zároveň je tu požadavek na nižší číslo při studených startech. Proto ten kompromis s číslem 30.
Ještě bych chtěl upozornit že plně syntetické a polosyntetické oleje v motorových vozidlech jsou na místě ale mají jednu zásadní a velmi škaredou vlastnost proti minerálům. Totiž při přehřátí, chcete-li přepálení ztrácí velice zásadně své mazací schopnosti a při vychladnutí je už nenabydou zpět. Což je případ mnohé sekačky! Minerální olej při přepálení a následném vychladnutí se vrací do svých původních parametrů.
Vše o olejích napsal mág na tribotechniku Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 219.236 (?), 18.7.2012 19:42
Cituji: "Minerální olej při přepálení a následném vychladnutí se vrací do svých původních parametrů." nebuďte naivní a neplettě hlavy ostatním.
Každý olej se mění, některý více, některý méně. A není o tom jestli je minerální, polosyntetický nebo plně syntetický!!! Je to hlavně o provozu, intervalech výměny a stavu motoru a jeho údržbě.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
< 6, 7, 8, 9
|
|
|
|
|
|
|