Který 4T křovinořez



host - 178.9 (?)
23.5.2015 8:37
Tj názor z roku 2007 i s trabantem:-D. V testu byly zastoupeny obě skupiny. Jak klasické dvoutakty, tak moderní lehké čtyřtakty, které si začínají razit cestu na výsluní. Přestože zatím se prodává většina těch prvních, čtyřtakty našem testu jasně ukázaly, kde je jejich síla. Mají lepší točivý moment, jsou kultivovanější a citlivější k okolnímu prostředí. Domníváme se, že to co jim je často vyčítáno, že mají menší náběh do otáček a tím i horší vlastnosti, je do jisté míry jen subjektivní pocit způsobený odlišnou zvukovou kulisou. Vše je relativní a právě zvuková kulisa často velmi zásadní. Je to jako když se například „řítíte“ trabantem s prasklým výfukem a pak na tachometru zjistíte, že jedete sedmdesát, zatímco rychlost 170 km/h v dobrém šesti či osmiválci vnímáte jako lehký volnoběh. Proto se nám zdá, že i uvádění výkonu u takto malých motorů může být zavádějící. Především proto, že tu chybí jedna ze stěžejních veličin a tou je kroutící moment. Ještě jeden příklad. Když jedete s dieselovým motorem v hornaté krajině, většinou nemusíte vůbec řadit, ale benzinové auto o stejném výkonu by většinou na stejně členité silnici bez řazení „zdechlo“. A stejně je tomu i mezi dvou a čtyřtaktem v křovinořezech. Dvoutakt překonává náročný porost za pomocí co nejvyšších otáček, zatímco čtyřtakt i v nižších seká obdobně právě díky lepšímu kroutícímu momentu. Zvukově se pak může zdát že čtyřtakt je „línější“, ale opravdu tomu tak není.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
host - 37.137 (?), 23.5.2015 2:59
A o tom to je-podívejte se, jak se dlouho dělá 4t u hondy a dál žádný posun, jak dlouho 4mix u stihlu a dál žádný posun, jak mám diplomaticky vysvětlit, že je to pro mě jako stará škodovka, protože nesplňuje výkonostní parametry pro plošné vyžínáni a výkonově větší obsah se nechystá.Vyžínám 2000m2 denně a hondu jsem měl za 14tis.,nejsilnější 4mix jsem měl za 17tis. a skončil jsem u mašiny za 25tis.-2t, prostě ať jsem tomu fandil jak chtěl, jsem realista a nemám klapky na očích.Na šudlání kolem domu to stačit bude, ale s jakou životností, to neodhadnu, sesvisníma nákladama se nikdo nechlubí, u mě se to moc neohřálo.Hondě chybí antivibrační systém a výkon, nejsilnějšímu 4mixu (cca 36ccm)jen výkon v tom profi provedení.Emise můžou být jaké chtějí, ale když tam nechám na stejném pozemku podstatně delší čas, tak je to nula k nule a můžete si dělat teorie o Ramkách jak chcete, praxe vše prověří, papír snese vše.Určitě se udělá jednou přijatelná technologie pro maloobjemy, ale v tuto chvíli nic použitelného neni.Jsem vlastníkem motoru ecobost, pokud víte vocogou(menší objem x vyšší výkon x menší spotřeba, např. na 1000ccm x výkon 100kw x pod 5l v benzínu) a proto doufám, že nastane zvrat i v sekacích motorech.Jinak k dotazu-na 0,5ha ročně by jsem si trochu připlatil k těm 6k, podívejte se na nabídku stigy (aby se někoho nedotknul stihl ;-),v tomto cyklu 250m2 není nutný antivibrační systém, ale aby to taky nebylo jen na 3roky a vyhodit nebo draze opravovat).
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 37.137 (?), 23.5.2015 3:19
Ještě k té hondě-stále je to pro mě seriózní značka, oni vibrace udávali, sice byly čtyřnásobné než mám teď, ale taky tam bylo udáno časové omezení sekání bez trvalých následků.Navíc jsem dostal antivibrační rukavice ke zmírnění přenosu vibrací.Každý pokud něco řeší, tak splodiny, ale jsou i jiná kritéria.To není jako když jedete na 2t vari v oblaku splodin, nebo s 2t oráte pro "eko plodiny" ;-),tam upřednostňuji 4t.Tady u křoviňáku je motor za Vámi a o třetinovém obsahu.Jablka x hrušky...
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 37.137 (?), 23.5.2015 3:40
A srovnání Š100 a trabanta bylo vzato schválně ze stejných let, aby to každý, ale opravdu každý pochopil, že "smradlavý dvoutakt " spálil méně oleje, než dokonale složitý čtyřtakt.Takže když tazateli doporučíte A, dodejte i B, že jsou v daném obsahu čtyřtakty těžší, protože jsou složitější a brní, ať si zvyká :-) a v tom vidím dnešní mínus maloobjemů,,automobilová odbočka byla jen ukázka, že vše není jen černé nebo bílé ohledně teorie 2t x 4t...
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.9 (?), 23.5.2015 8:20
Srovnání s trabantem a škodou 100 nebylo vůbec šťastné, neboť v té době technologie dneška nebyly.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.9 (?), 23.5.2015 8:37
Tj názor z roku 2007 i s trabantem:-D. V testu byly zastoupeny obě skupiny. Jak klasické dvoutakty, tak moderní lehké čtyřtakty, které si začínají razit cestu na výsluní. Přestože zatím se prodává většina těch prvních, čtyřtakty našem testu jasně ukázaly, kde je jejich síla. Mají lepší točivý moment, jsou kultivovanější a citlivější k okolnímu prostředí. Domníváme se, že to co jim je často vyčítáno, že mají menší náběh do otáček a tím i horší vlastnosti, je do jisté míry jen subjektivní pocit způsobený odlišnou zvukovou kulisou. Vše je relativní a právě zvuková kulisa často velmi zásadní. Je to jako když se například „řítíte“ trabantem s prasklým výfukem a pak na tachometru zjistíte, že jedete sedmdesát, zatímco rychlost 170 km/h v dobrém šesti či osmiválci vnímáte jako lehký volnoběh. Proto se nám zdá, že i uvádění výkonu u takto malých motorů může být zavádějící. Především proto, že tu chybí jedna ze stěžejních veličin a tou je kroutící moment. Ještě jeden příklad. Když jedete s dieselovým motorem v hornaté krajině, většinou nemusíte vůbec řadit, ale benzinové auto o stejném výkonu by většinou na stejně členité silnici bez řazení „zdechlo“. A stejně je tomu i mezi dvou a čtyřtaktem v křovinořezech. Dvoutakt překonává náročný porost za pomocí co nejvyšších otáček, zatímco čtyřtakt i v nižších seká obdobně právě díky lepšímu kroutícímu momentu. Zvukově se pak může zdát že čtyřtakt je „línější“, ale opravdu tomu tak není.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 9.135 (?), 23.5.2015 19:16

Prosím vykašlete se už na ty Trabanty. Málokdo z vás ho viděl a ještě míň se v něm vezl. Znáte to akorát z vyprávění. Zajímalo by mně, co znamená, že čtyřtakt je citlivější k okolnimu prostředí. To to jako tu trávu míň bolí?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.9 (?), 24.5.2015 8:40
No já si ještě užil trabantů a wartburgů ažaž. 4T je citlivější k okolnímu prostředí o 90% sníženými škodlivinami ve výfukových plynech, o 40% nižší spotřebou benzínu, nízkým hlukem. Tedy v případě Robin Subaru a srovnání stejných objemů 2T- 4T.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 9.135 (?), 24.5.2015 8:50

Ale o tom se přece ví. Akorát ty procenta se mi zdají trochu víc nadšená, než je možné. Zdráhám se tomu uvěřit. Srovnával bych spíše výkony, ne objemy.

Příklad ze života. soused má jakýsi 4T, já malý 2T. Jemu to vrčí, jako kdybych já jel na půl plynu. Tedy pozitivum. Ale když sečeme víceméně stejnou plouchu, já jsem v tom smradu a hluku slabou hodinu, on celé odpoledne. Tak nevím, co je lepší.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.9 (?), 24.5.2015 8:59
O procentech se přít nebudeme, Subaru nepotřebuje oblbovat, všecko je změřeno na diagnostice. Já seču 4T co jsem sekal silnějším 2T 740 z mountfildu stíhám zhruba ve stejném času. Bez klapek bez smradu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 9.135 (?), 24.5.2015 9:24

Takže údaje z prospektu. papír snese hodně, i Japonský. K čemy ale ty procenta vztáhli, to ví akorát jejich marketingové oddělení. Takže si je klidně vetkněte za klobouk. Tomu se dá věřit asi jako obsahu komplexnich multiminerálů v tyčince.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika