Ú v o d n í   s t r á n k a  |  Reklama   
Zahradní domky.cz
Chaty, zahradní domky a domky na nářadí, dodání po celé ČR
Nábytek Vladeko
Dřevěný zahradní nábytek, doprava po ČR zdarma
Držáky nářadí
Jednoduché držáky pro snadné uskladnění zahradního nářadí atp.
Držáky na dřevo.cz
Kvalitní držáky na řezání dřeva motorovou pilou


Zahradní technika > Honda Vs. Briggs&Stratton

stavba, topení, úspory energií, voda a odpady, sítě, interiér, dílna

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.22.2 (?)
1.7.2007 19:07
Jedná se asi o 150 m na 20 svahu.
Ukázat polohu příspěvku v diskuzi >
Připojit reakci

Nejnovější příspěvky v tomto vláknu:
jak spravit volnoběh u 500 series Tm 158cc, host, 30.9.2014
Dlouho se dělají plovoucí čerpadla pro hasič..., host, 19.9.2014
Když srovnám motor Honda GCV 190 a BS 850 vo..., host, 18.9.2014
oprava: je to honda GCV190..., host, 25.8.2014
Nedávno jsem pořídil stigu s motorem honda SVC190 ..., host, 25.8.2014

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.243.205 (?)
17.7.2006 14:06, počet návštěv: 76527
Přejít na: tento příspěvek (zjistit adresu)

Louka o rozloze cca 1700m2, po úpravách bude všude vysen nový trávník, který se bude často sekat a proto se rozhoduji mezi těmito motory: Honda GCV 160 (5,5PS) a Briggs&Stratton (6PS) a proto prosím o radu!

1. Jaké mají otáčky tyto motory?

2.Jaká je spotřeba u těchto motorů? Který žere víc?

Děkuji.

Připojit reakci   
   

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.14.206 (?)
17.7.2006 19:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Honda Vs Briggs = Rolss Vs Audi
Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.154.117 (?)
20.5.2007 17:30
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Existuje někde manuál na demontáž motoru B&S? Potřebuji vyměnit prasklý pístní kroužek.
Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.89.30 (?)
21.5.2007 8:55
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Také potřebuji rozebrat motor a nevím, jak do toho. Není někde manuál na internetu? Nerad bych motor ještě více poškodil. Kolik kroužků vlastně na pístu BS je?
Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.211.170 (?)
29.11.2013 17:45
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Hele, chlapi, nemáte návod na rozebrání motoru na Škodovku?

Ale teď vážně - když mi dáte číslo motoru xxxxxx-xx-xxxx, najdu vám aspoň nákres dílů.

Petr Filipi

Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.221.60 (?)
17.7.2006 21:45
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Otáčky těchto 4 taktních motorů jsou max. 3600/min a spotřebu přesnou uvádí pouze Honda u motoru GXV 160 - profi je to 340g/kWh při max. výkonu. GCV a GXV se liší ventilovým rozvodem a konstrukcí GCV je poloprofi a OHC tzn., že vačkový hřídel je poháněn ozubeným řemenem a je uložen v hlavě válce, OHV je pohon vačkového hřídele ozubeným soukolím a ventily jsou ovládány zdvíhátky. Oba typy motorů jsem opravoval a GXV - OHV je propacovanější. Používám několik OHV Honda motorů a jsou opravdu vynikající a od startu přes spolehlivost a výkon. B+S máme na sekačce 5HP a jede také výborně. Honda se mě zdá tišší, podle tech. dokumentace má na stejný objem větší výkon, ale zejména kroutící moment. Myslím si, že je to o penězích, jestli si vyberete správný model, tak budete spokojen v obou variantách. J.S.
Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs


Josef Gerla (13)
21.7.2006 20:26
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Mám doma oba motory, Honda GCV 160 (5,5PS) a Briggs&Stratton Intek 6,5.
Podle mého názoru je lepší Briggs&Stratton, o třetinu menší hlučnost, spotřeba. Při koupi motoru Honda platíte nejvíce za značku. Podle mých zkušeností nejsou zas tak dobré jak je každý chválí.
Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.11.99 (?)
20.5.2007 20:27
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Jenomže ten B&S Intek má obsah 190cm3 a Honda 160cm3. Je třeba srovnávat motory stejné kubatůry.
Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.212.195 (?)
4.6.2007 19:26
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
To vůbec nevadí,i takhle mu dá Honda ve všech parametrech na prdel.A to se ani nezmiňuji o spolehlivosti,ale to už vychází z celkové konstrukce motoru.Kupovat v dnešní době sekačku s motorem BS mi připadá jako shánět nové auto s karburátorem.Je ale samozřejmě na každém co si zvolí.
Připojit reakci
               

Honda Vs. Briggs


Miloš Vysloužil (11027)
4.6.2007 20:46
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
To je příliš drsné srovnání. Tak velký rozdíl v motorech nepozoruji. Konstrukce obou mi připadá dost podobná a funkční vlastnosti rovněž.
Připojit reakci
                  

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.212.195 (?)
5.6.2007 18:39
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Prosím vás motor Honda je OHC - (nejběžnější typ,který je na sekačkách), může být i OHV, na vyšších modelech.
Motory BS kterými jsou osazovány sekačky jsou SV, nejjednodušší konstrukce z počátku minulého století. No a pro nevěřící si stačí vyhledat nějaký test sekaček, kde naprosto jednoznačně vítězí typy s moderními motory. Ještě jsem neviděl, že by se někde umístil BS. Jestli si pamatujete, jak měl loni Béďa tu reklamu (poslední možnost koupit sekačku za starou cenu, kvůli emisním limitům EU budou dražší) kterou musel stáhnout, tak se to týkalo přesně těchhle motorů.
Připojit reakci
                     

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.227.52 (?)
15.3.2014 14:08
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

prave ta jednoducha konstrukcia u motorov b&s ako pises ze zastarala zaraduje tie motory na vrchol ladovca. spolahlivost, skoro ziadna udrzba, nalejes tam hocico a motor stale funguje ani olej som uz posledne roky nemenil, proste je to nezmar. honda je super ale ta potrebuje starostlivost, nezanedbat udrzbu...

Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.163.156 (?)
24.7.2006 20:05
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Jednoznačně Honda - přesně toto jsem zkoušel, menší spotřeba, není to moc, ale přece.
Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.212.195 (?)
20.5.2007 18:31
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Souhlasím,je to jednoznačně Honda-viz.http://www.itest.cz/zahradni_technika/japonci.htm.Kupovat si dneska sekačku s motorem BS intek mi vůbec nepřipadá rozumné,poněvadž tyhle motory jsou už opravdu zastaralé (konstrukčně).Také se stačí podívat k prodejcům a uvidíte,že čím dál více značek dává přednost motorům Honda.
Hlavně se podívejte na konec uvedeného odkazu,kde jsou přímo porovnané parametry obou motorů.Také nesouhlasím s názorem,že platíte jen za značku,když se trochu porozhlédnete ve svém okolí,tak si určitě najdete dobrého prodejce a pokud nebudete líní a použijete pusu,tak se domluvíte i na rozumné ceně.
Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.69.6 (?)
21.5.2007 20:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den,

mluvím pouze ze své zkušenosti. Obhospodařuji kolem svého domu cca 3000 m2. Něco seču sekačkou záběr 53cm, něco křovinořezem a zbytek sekám travním traktorem - záběr 105 cm. Co se týče sekaček donedávna jsem užíval motory Briggs a Stratton 4HP záběr 46 cm a posléze 53 cm záběr s motorem 6 HP. Byl jsem s nima nadmíru spokojen. Až letos jsem se rozhodl vyměnit sekačku a koupil jsem si ji o záběru 53 cm a s motorem Honda 5,5 HP a musím bohužel konstatovat, že jsem zaplatil pouze více peněz za motor, ale ten požadovaný "lepší požitek " z práce jsem bohuřel nepocítil.:-((. A sptřeba.....zdá se mě stejná, rozhodně není menší než u Briggsu. Jinak jsem s Hondou spokojen.....ale proč je dražší??? Snad tu jde jen o ten pocit??? Ale ten za Vás neposeče a peníze neušetří. Proto bych srouvnal z mého pohledu Hondu 5,5 HP a Briggs a Stratton 6 HP na stejnou z a pozice uživatele - rozdíl nepoznatelnou úroveň.

Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


Miloš Vysloužil (11027)
21.5.2007 20:47
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Mám podobnou zkušenost. Jen bych řekl, že oproti motorům B-S, a Tecumseh je Honda o něco tišší. Taky se lehčeji startuje, ale to jemožná tím, že sekačka je novější. Jinak pocit i výkon stejný.
Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.248.54 (?)
3.6.2007 21:53
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Honda je "novější"? Briggs má trošku větší spotřebu, ale zase vydrží drsnější zacházení.
Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.234.206 (?)
4.6.2007 23:48
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Vidíte a já myslel že Briggs&Stratton Intek 6,5 OHV. je nový motor podobný Hondě pouze s menším kroutícím momentem. Jak je tento motor starý ?
Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs


Š (78)
5.6.2007 21:11
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Mno já mám pocit že intek neni tak starý - řekl bych že rádově může mít tak 5let, o proti clasiku (sprintu) který se vyrábý už cca 20let a mimo jiné niní i v ČR.  a honda přeci taky neni nejmladší... Jinač oba jsou ve směs stejné dobří. Spíš bych ale dal přednostr briksu, je o něco levnější a snese opravdu hodně. Honda mi příjde méně hlučnější, klidnější - pravidelný chod, a snadnější startování (účinější sytič a dekompresní ventil) což je vhodnější pro ženy či starší lidi, čili záleží na povaze uživatele, a vzhledem k tomu že budete mít defakto nový udržovaný trávník a sečení vám bude zabírat více času, oceníte myslim, spíše Hondu- můj osobní názor.
Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.76.70 (?)
22.6.2007 17:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Plně bych souhlasil s příspěvkem z 21.5.07 20:12 - vcelku rozumně vystihuje daný problém. Včera jsem koupil sekačku Dolmar 53 cm s pojezdem  s motorem Briggs 6PS. Také jsem uvažoval o Hondě jako značce, ale servismani mně řekli, že je na Hondu vše mnohem dražšší. No a zatím první zkušenosti? Nový motor BS naskočil na první zátah lankem!!! Že by byl nějak hlučný se mně nezdálo, krásně si mumlal a tráva byla v momentě posekaná. Takže uvidíme dál. Na nějakou modernu bych u sekačky moc nehleděl - není to auto, ve kterém jezdíte denně a hodiny a km. Jestli sekačka sežere za půl hodiny sečení 3 nebo 4 deci benzínu, jaký je rozdíl v Kč?
Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.212.195 (?)
23.6.2007 21:42
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Konstrukčně tenhle motor spadá do 30 let minulého století.
Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.22.2 (?)
1.7.2007 18:55
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den snese BS nebo Honda sečení na svahu?

Děkuji za info M M

Připojit reakci
               

Honda Vs. Briggs


Miloš Vysloužil (11027)
1.7.2007 18:58
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Asi záleží na sklonu svahu. Žádný motor změnu polohy nemiluje, prodejce mi tvrdil, že Honda snese větší sklon než B-S.
Připojit reakci
                  

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.22.2 (?)
1.7.2007 19:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Jedná se asi o 150 m na 20 svahu.
Připojit reakci
                     

Honda Vs. Briggs


xxx.xxx (3398)
1.7.2007 19:50
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Např. sekačka na přiloženém obr. je doporučována i do svahu a nejen tato s klasickým motorem Honda GCV 160. Takže když bude takový motor na jiném podvozku sklon bude stejný, naopak čím výše tím budou náklony při najetí do díry, nebo výmolu větší. Proto i po svých zkušenostech bych se použití na svahu o sklonu cca 20° nebál. Je třeba dodržoval max. a min přípustnou hladinu oleje a sekat s ostrým nožem - menší zatížení motoru, případně při sběru do koše jej raději vyprázdnit pod kopcem. Dále se dá směrem pohybu při sečení na svahu zmírnit riziko výpadku - resp. snížení mazání, nebo naopak  spalování oleje sklonem ke svíčce - sečení z kopce - příznak modrý kouř.
Obrázky:
Bez názvu
Bez názvu
Připojit reakci
                        

Honda Vs. Briggs


Miloš Vysloužil (11027)
1.7.2007 20:11
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Ještě jednou, prosím, je lépe držet sekačku svíčkou ke svahu, svíčkou od svahu nebo svíčkou směrem po vrstevnici? Ve které z těchto poloh je motor nejméně ohrožen?
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


xxx.xxx (3398)
1.7.2007 20:46
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Po vrstevnici, nebo do svahu je možnost ohrožení motoru menší. Ze svahu se olej dostává ve větší míře do prostoru hlavy válce a dochází k proniknutí do spalovacího prostoru také kolem vedení ventilů a nedokonalým setřením se stěn válce, protože se tlačí za pístem -  proti poloze na rovině. Čím je motor starší, opotřebovanější, tím je tento stav znatelnější. Při spalování oleje dochází mimo nepříjemného zápachu také ke tvorbě karbonů, a to na pístu, ve spalovací komoře(někdy je to znatelné zmenšení spalovacího prostoru). Tímto jsou ohroženy ventily, které se mohou přidřít, sedla a hlavy ventilů nemají těsnost - snížení výkonu.Dále je část karbonů vyplachována zpět do olejového systému a dochází ke snížení   kvality oleje v motoru. Proto je nutné se takovým situacím pokud možno vyhýbat a motor nevystavovat takovému provozu.Motory, které nemají tlakové mazání jsou mazány olejovou mlhou a rozstřikem (toto zajišťují pohyblivé díly v motoru) a kanálky(zajištěno pohybem pístu - tlaky v klik. skříni) , které přivádějí olej k hlavě válce. Proto teoreticky vzato motor by se již nedokázal mazat, jak by někde přestal tento systém fungovat - regulátor otáček na suchu:)), soukolí a kanálky taktéž, kde je tato hranice jsem zatím nezjistil - svahy nad 25° - 30°  krátkodobě nevadí. Při údržbě je v návodech doporučováno nenaklánět sekačku - motor na stranu svíčky - dopředu - i když je to za klidu, motor neběží, kdo to vyzkoušel, pokud  prováděl něco déle objevil se modrý kouř po startu, někdy je nutno vyčistit svíčku a protočit motor.Při sečení do kopce je možnost stavu, že dochází jakoby benzín, hlavně na starších typech motorů - resp. nádrží to dělá problém - toto je jednoduché - dotankovat. 
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


Miloš Vysloužil (11027)
1.7.2007 21:13
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Díky.
Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.209.11 (?)
17.7.2014 22:24
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

mame bubnovku s BaS 6.5hp motor naprosto blbuvzdorny.po zime chyta na 1 drc.jednou za rok vyklepes vzduchovy filtr a novy olej podle motohodin, treba 1 za 2 roky. spotreba mozna vyssi nemam dle ceho posuzovat asi 1.5l za hodinu.jsou u nas tery kde chlapi maji puvodni svicky na ktere 18let nesahli. s hondou chybu jiste neudelate, dle praxe potrebuje pravidelny servis.ale spis bych se zameril na sasi pac motory pojedou ale sekacka bude rosypana.

Připojit reakci
               

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.216.69 (?)
17.7.2014 22:54
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Dle praxe, čí praxe, mám B&S a Hondu, Honda nepotřebuje nijak víc pravidelný servis než B&S. Má složitější a skutečný karburátor a seřiditelné ventily, B&S má membránu s jehlou místo karburátoru a ventily natvrdo. Novější B&S mají to samé po vzoru japonců.
Připojit reakci
               

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.176.91 (?)
18.7.2014 8:30
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Motory mám oba. Hondu krátce. Zatímco ten starší slouží, vlastně mám dva jeden v sekačce a druhý ve vertikutátoru, kde startuju na loňský benzin, tak Honda je hýčkána stabilizátorem do benzinu, prázdným karburátorem, výběrem čerpacích stanic o kterých si myslím že nemají biosložky a pod. Možná to dělám zbytečně ale bojím se. Je mi fuk co napsali ve Švédsku nebo v Japonsku. Benzin tankuju tady. Jo a ještě taky vím kdo čistí ultrazvukem. To je síla co? Až pro mě ten motor udělá práci za určité období z českým benzinem tak se mu pokloním. Věřím že jo. Tak hezký den.

Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.64.22 (?)
1.9.2007 17:54
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Asi bychom měli rozlišovat motory Briggs&Stratton s SV rozvody (= motory třídy Quantum a Sprint) a motory s OHV rozvody (= Intek Edge a Intek Pro). Je v nich propastný rozdíl ve výkonu i v kroutícím momentu, v kvalitě filrování vzduchu i ve způsobu mazání motoru (Intek = tlakové mazání).  Myslím, že se v mnoha ohledech motory B&S Intek vyrovnají motorům Honda GCV možná i GXV.  Hondu však vůbec nezatracuji, jak se zdá, je velice oblíbená.  Je pravda, že jsem si všiml, že motory B&S Intek nejsou na sekačky tolik osazovány. Neznám důvod.

Něco o motorech B&S Intek  jsem našel na adrese:

 http://www.briggs.cz/agromak/produkty_prehled.php?cid=254

Dají se tam dohledat i rozdíly mezi jednotlivými motory i maloobchdní ceny jednotlivých motorů.

Jestli máte někdo zkušenosti s motory B&S Intek, prosím napište sem svoje postřehy. Mylím, že už jsem do diskuse někdo svou zkušenost napsal, ale vyznělo mi to, jakoby ostatní diskutujíci přehlédly, že mluvil o motoru INTEK.

Děkuji

Jimy
Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs


xxx.xxx (3398)
1.9.2007 18:33
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
K tomuto uvedu, že by to bylo o ničem srovnávat obyčejný B+S  SV s Hondou OHV, protože to jsou jiné kategorie použití. Srovnání alespoň pro mě vyznělo jako kategorie B+S/ kategorie Honda. ND jsou na B+S levnější, ale jak jsem uvedl na sekačku prosím, ale na malotraktor bych si znova vybral Hondu, pokud možno GXV.
Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.4.16 (?)
1.9.2007 19:32
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Nejlepší motor na trhu na zahradní techniku je motor Briggs INTEK PRO OHV 65. Nevyrovná se mu ani Honda. Má mazání tlakovým olejem s olejovým filtrem. Jeho životnost je tudíž velice dlouhá...
Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


xxx.xxx (3398)
1.9.2007 21:16
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Toto je část testu z roku 2003, takže proti B+S nic nemám, ale to už je poslední model B+S, takové motory Honda dělá delší dobu ve vyšších objemech. ---:  Nás zajímalo jak je na tom druhá největší skupina motorových strojů za automobily- zahradní technika, speciálně sekačky na trávu, kterých se ročně vyrobí téměř dvacet milionů. Vzhledem k obrovskému počtu uživatelů, nás kromě životnosti a výkonu zajímala také ekologie. V loňském roce byly zveřejněny výsledky měření švédských odborníků, které bylo doslova šokem. Za jednu hodinu práce sekačky vznikne více škodlivin, než vyprodukuje moderní automobil s motorem OHC při ujetí sta kilometrů!

Je nějaký pokrok ve vývoji těchto strojů, které tak znečišťují naše ovzduší?

Které motory do sekaček jsou nejekologičtější a které mají nejvyšší životnost? Zde zvítězily tak jako u automobilů opět japonské značky Yamaha, Kawasaki a HONDA.Všechny jmenované vyrábějí do zahradní techniky velice moderní čtyřtaktní motory OHV a některé dokonce stejné konstrukce jako do nejmodernějších aut nebo motorek OHC. U těchto moderních motorů je zaručeno dokonalé spalování benzinu, mají až poloviční množství zplodin ve výfukových plynech a co je pro uživatele nejdůležitější, až o 30 % vyšší výkon, zejména však kroutící moment, který je především u sekaček na trávu nejdůležitější parametr, proti dříve používaným motorům s rozvodem SV. Tyto jednoduché a levné motory 4takt-SV vyrábějí zejména američtí výrobci.
Copak Američané neumí vyrobit moderní motory OHV nebo OHC, které jsou úspornější a ohleduplné k životnímu prostředí?

Samozřejmě že umí, ale obchodníci žádají od výrobců sekaček co nejnižší ceny proto se nejvíce používají nejjednodušší motory bez ohledu na následně vysoké náklady na benzin nízkou životnost, vysokou hlučnost, malý kroutící moment a doslova šílené znečišťování ovzduší, protože cena motorové sekačky již od 6.990,- je pro mnoho uživatelů důležitější než to co umí a co bude potom...
Připojit reakci
               

Honda Vs. Briggs


Chemický Alí (1222)
1.9.2007 21:26
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Hmm, nevraždím zrovna  tuleně a nevylévám olej do kanálu, ale tato diskuse je poněkud komická - i přes velké rozšíření benzinových sekaček s "neekologockými" parametry je jejich vliv na životní prostředí naprosto zanedbatelný. Navíc je dobré specifikovat "škodliviny". Zákon zachování hmoty a energie platí i pro sekačky. Ano, jistě , sekačka vytvoří podstatně více cyklických uhlovodíků etc., leč vybavovat ji například kvalitními katalyzátory ba znamenalo vzhledem k energetické náročnosti vs. sumární době provozu takového motoru pouze  a jenom extrémní ekologickou zátěž... Asi jako když si dá člověk na střechu křemíkovou fotovoltaiku a blaženě se tváří, jak udělal přírodě dobře, nerespektujíc, jakou ekologickou stopu zanechala výroba takového zařízení. 
Připojit reakci
                  

Honda Vs. Briggs


xxx.xxx (3398)
1.9.2007 21:53
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Já jsem to uvedl pouze proto, že japonské firmy výrobou malých o třídu lepších motorů, které poprvé uvedli do sériové  výroby - OHV,OHC donutily ostatní výrobce včetně B+S reagovat. To si myslím, že je pozitivní. Vliv na životní prostředí určitě je, ale dobře je to hlavně pro obsluhu sekačky a pod. stroje a její nejbližší okolí. To srovnání s fotovoltaikou je zase komické pro mě, i když chápu, je to přirovnání ke katalyzátoru na sekačce, ale kdo ví....Katalyzátor patří neodmyslitelně k automobilům, u sekaček vzhledem k ceně je rozhodně správný krok ve vylepšení techniky motoru. Kolik lidí má sekačku - intenzita použití a tím spotřeba benzínu = tím je  provoz sekaček a nejen sekaček s úspornějšími motory žádoucí vzhledem k limitům i životnímu prostředí/ proti sekačkám s motory které nejsou ekonomické ani výkonné. Ještě by mě zajímalo, jestli B+S jsou masově používány v zemi původu. 
Připojit reakci
                     

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.255.30 (?)
2.9.2007 12:09
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
V zemi původu B+S vládne HONDA.
Připojit reakci
                        

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.68.171 (?)
1.4.2008 21:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

 Páni zákon zachovania hmoty hovorí o tom že hmota sa nikde nestratí tzn. ak auto za 100km spotrebuje 6-7l benzínu tak prosím vás ako môže 1-1,5l phm ktoré spotrebuje kosačka vyprodukovať viacej splodín.Pre nás je prvoradý CO2, ten sa tvorí spaľovaním uhlovodíkov.Podľa môjho názoru vytvorí kosačka viac splodím za hodinu ako auto na 100km len v prípade že auto je elektromobil.Tu sa zase dostávame k tomu že z čoho sa nabil elektromobil predpokladám že z elektrárne kde sa spaľuje uhlie prípadne jadrové palivo.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.68.171 (?)
1.4.2008 21:19
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

PS- pomenujte ma konzervou ale-

  Honda je modernejšia tzn-výkonnejšia, zložitejšia,skladá sa z viacej súčiastok, je drahšia, sú na nej drahšie súčiastky

  Briggs je nemoderný, zastaralý tzn.-odskúšaný, jednoduchšý,je tam menej súčiastok, je lacnejší, súčiastky sú lacnejšie

      Obe značky majú už neakú minulosť a skúsenosti.

  Podľa mňa platí Murphyho zákon že všetko sa raz pokazí a platí priama úmera medzi zložitosťou a rýchlosťou za ktorú vznikne porucha.

    Pana J.S. by som nebral za bernú mincu lebo si myslím že je profík a akú koľvek poruchu je shopný odstrániť za celkom iné peniaze ako väčšina z Vás.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.241.181 (?)
2.4.2008 0:37
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mam sekacku Honda HRC216 - je to komercni, profi model. Prakticke zkusenoati s Briggs & Stratton nemam. V reklamach kdysi uvadeli, ze Honda chytne spolehlive na prvni pokus i po zimnim skladovani. Moje zkusenost je, ze pri prvnim pokusu na jare se muze stat, ze musim potahnout i dvakrat nebo trikrat, ale behem sezony startuje sekacka spolehlive na prvni pokus.
Travu sekam tak asi na plose 700 m2, v sezone 2x tydne. Trva to vzdycky tak asi hodinu – mame dost clenity pozemek a prikrou stran (vice nez 25º)
Udrzba sekacky se omezuje na brouseni nozu a vymenu oleje a vycisteni vzduchoveho filtru jednou rocne. Svicku jsem jeste nemenil.
Sekacka bude mit letos 21 roku – koupena byla v r. 1987. Naposledy jsem s ni bez problemu sekal loni v lete. Koupl jsem ji v r 1987. Odhadem ma sekacka za sebou cca 1000 hodin provozu.
Pro pripadne skeptiky uvadim, ze nejsem ani zamestnancem Hondy ani nemam zadny jiny duvod ci prospech z chvaleni vyrobku zn. Honda.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


xxx.xxx (3398) - xxx.xxx.103.201 (?)
1.4.2008 22:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tento Vámi zmiňovaný zákon je použitelný u stejných konstrukcí motoru. Tedy malý moderní motor a velký moderní motor. Potom spotřeba 7 l a např. 0,5l je v určitém poměru produkce znečištění ovzduší, ale koeficient na kW výkonu by byl hodně podobný. Zde je to ale o srovnání moderního motoru (automobil) a obyčejné základní konstrukce(sekačka motor SV). Je to logické, nemá cenu to zpochybňovat, protože jsou to navíc výsledky - závěry nezávislých institucí. Pro srovnání -  stačí když projede Š105 a potom Felicie, kdo máte čich v pořádku, zatajíte dech - v prvním případě, alespoň já to tak dělám hodně dlouho, nejen u 105.  Naopak u Felicie nic nepoznáte, u teplého motoru. U malých 4 taktů OHC,OHV vs SV je to podobné, ale kvalita spálení a jiná vůně - zápach svědčí o kvalitnějším využití pohonné hmoty. Ovšem není tu katalyzátor, proto je u teplého motoru splodiny cítit. To ale musíte mít s takovými motory delší zkušenosti, abyste poznali rozdíl. Katalyzátor je podmíněn technikou motoru, aby nemusel být příliš velký - složitý a zároveň plnil svoji funkci co nejdéle. Proto má špičková technika motoru i u malých sekaček, malotraktorů,elektrocentrál a pod. zásadní vliv na razantní snížení spotřeby/emisí. 

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.61.180 (?)
1.4.2008 23:06
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Motor 5HP OHV na sekačkách ABG480,Hecht, Vega atd. by podle vyjadreni prodejce v zahr.centru měla být čínská kopie motoru Honda 3-4roky starého. Srovnával jste ho někdy a je to pravda?

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


Martin (86) - xxx.xxx.70.240 (?)
2.4.2008 2:01
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

K motorům honda - na Vari mám GXV 160 - naprostá spokojenost, když tátovi dosloužil jeho starý dvoutakt na Teře tak jsem mu ho také koupil. Protože mám docela velkou zahradu a moooooc trávy tak jsem dospěl k závěru že bez vertikulace se neobejdu - mech je sviňa, zelenou skalicí stříkám každý rok a kdyby jsem ho měl pískovat tak spotřebuju půlku pískovny. zakoupil jsem vertikulátor osazený motorem Honda GC 135. Vím že je to pouze hobby motor, ale myslím že na tu práci stačí. Co mne překvapilo, že při první výměně oleje / cca po 2 hodinách/ šly z motoru špony. Vím že první výměna oleje se dělá z tohoto důvodu - z motoru se vypláchnou nečistoty / i špony/ které tam zůstaly po výrobě. Není to můj první motor takže mohu srovnávat - tady je snad někdo schválně nasypal, jaké to bylo množství. Doufám že motůrek pošlape pořád dobře, radši udělám ještě jednu výměnu oleje pro sichr...

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.54.200 (?)
2.4.2008 5:03
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

  Katalyzátor v motoroch je vlastne len na to aby zmenil väčší smrad na menší. Mení NOx. Na CO2nemá vplyv.Záradnejší význam má elektronické riadenie motora s ohľadom na  spotrebu. Platí pravidlo menšia spotreba=menej splodín. Porovnanie podľa prepočtu KW nie je na mieste ani pri honde OHC. A v konečnom dôsledku aj tá felícia je "len" OHV rozvod ventilov.

A nkoniec niekoľko krát som sa stretol z centrálami ktoré išli denne 3-5 hodín 4-5rokov.Boli to hondy a aj briggsy, po zoradení a prípadne prekrúžkovaní išli ďalej bez problémov.

Keď berieme 60km/h priemernú rýchlosť, tristo dní do roka za štyry roky prídeme 288tis.km.  Koľko moderných áut tú vzdialenosť prejde za celú svoju životnosť.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


xxx.xxx (3398) - xxx.xxx.220.253 (?)
2.4.2008 7:28
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jak len OHV... OHV, OHC je nejen u těchto malých motorů to nejlepší, co se dá použít. Proti tomu je SV jednoduchý, neekonomický, ale funkční odvar. Protože je funkční, tak mnoho lidí jej bere, jako srovnatelný, ale ani náhodou. Elektrocentrálou Vám bude točit jakýkoliv motor, ale spočítejte si množství paliva potřebného k výrobě 1kWh. Horší technika = více paliva = více splodin, ale máte zájem to pochopit, nebo pouze obhajujete výrobce SV?

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.18.208 (?)
2.4.2008 8:42
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Dělám servis obou značek motorů Brigs i Hondu.Jednoznačně mohu říci, že Honda je daleko lepší motor.Jestli zde někdo uvádí vyšší ceny ND tak potom je ještě potřeba srovnat potřeba těchto ND.Domnívám se, že majitel motoru Honda potřebuje hlavně vzduchový filtr, olej a někdy svíčku.Dále dílenské zpracování motorů Honda je daleko lepší.Podívám li se na motor Honda a Brigs po nějakých 5 letech provozu, pak zjistím velký rozdíl.U Brigse různé upadané kryty, volné šrouby, únik oleje apod.U Hondy toto nenajdu.Pokud se jedná o svahovou dostupnost tak jsem za 17 let co dělám servis těchto motorů, neviděl zadřený motor Honda, což u Brigse nemohu říci.Pokud někdo tvrdí, že Brigs snese tvrdší zacházení pak bych mu uvedl jenom počty ohnutých klikových hřídelí na sekačkách a zase u Hondy se to stává jen vyjímečně.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.21.210 (?)
8.5.2008 22:23
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Synku, ty jsi asi spadl z hrusne, jinak by jsi takovou kravinu nikdy nemohl napsat. Briggs a upadane kryty? Uniky oleje? Tak to jsi si asi sletl s Hondou. Motory Honda a jejich vzduchove filtry=cinani by je udelali pevnejsi!!! By me zajimalo, kdo vyvijel vzduchove filtry, slabym nechteny dotek a je fitr urvany. Hondy maji jenom dobre jmeno, ale to co prevadi s ctyrtaktnimi motory je hruza a des...

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


xxx.xxx (3398) - xxx.xxx.103.201 (?)
8.5.2008 22:28
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tak Vy jste spadl z ještě většího stromu.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.126.17 (?)
4.4.2008 1:46
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Neobhajujem SV ale princíp motora sa mi zdá jednoduchší a tým aj spoľahlivejší. Úspora 5-10% paliva pri danej spotrebe je podľa môjho názoru irelevantná.Čo sa týka centrál, nerozprával som o modeloch s SV rozvodom, aj briggs má niekoľko OHV motorov. Na druhú stranu majú Hondy lepšie dielenské spracovanie fakt z toho nič nepadá a nič na tom neklepe. Briggsy mi pripomínajú staré ruské mašiny ktoré by už dávno nemali ísť ale čuduj sa svete vždy sa ich podarí neako naštartovať.

  Čo sa týka porovnania v servise- hond sa predá podstatne menej, ale myslím si že na servise sa objavujú zhruba v tom istom pomere, možno trochu menej ale je to dané asi tým že pred 4-5 rokmi sa predávali iba sporadicky.

    Nakoniec taká moja úvaha-pri honde funguje tzv. filter ceny to znamená asi to že zákazník si ju nekúpi lebo neni najlacnejšia a on niekde na letáku videl kosačku za 4990.-Sk a jemu na ten jeho 1,5 hektárik záhradky pri dome stačí

  Hondu si kúpi človek ktorý vie čo chce a vie čo to stojí, následne potom nebude špekulovať na tom či by tam nestačil aj olej M6AD alebo či by nestačila miesto vduchového filtra vreckovka.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.29.2 (?)
7.5.2008 20:54
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Také opravuji sekačky, Honda a Briggs jsou rozdáíl jako auta Honda a Ford. Honda nedělá tolik modelů a nedělá užitková auta.  Ale obě značky umí, Z oprav mám lepší zkušenost s Briggsem. Honda nemá rozvod SV stará konstrukce, ale dobrá pro sekačku stačí. Rozdíl OHV a OHC už nevnímám, mnohem zajimavější je kroutící moment (ten má Intek 190 lepší) a cena, potom asi co se mi víc líbí. Briggs myslím největší výrobce sekačkových motorů a rozhodně do servisu přijde nejvíce oprav Briggsů.   Zadřené motory jsou vždy, když nemají olej. Někdo neví, že olej během provozu ubývá a zjistí to, když motor přestne mazat a nejede. Takže se nebojte, jen hlídejte olej a také filtraci vzduchu (prach je vlastně brusivo). Sekám na horách na svahu na kterém je potíž udržet sekačku ve směru vrstevnice a neuklouznout a žádné potíže. Sekačku mám 53 cm s pojezdem, ročně tak 6-8x sekám a žádné potíže nemám, přitom sekačka s Intekem je z roku 2001 když byl úplná novinka. Honza

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.76.106 (?)
8.5.2008 19:56
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Píšete že Brigss 190 má větší kroutící moment ale porovnám li jej s tím co se uvádí v papírech tak Honda 190 jej převyšuje. Sháním motor do mulčovače a byl jsem rozhodnutý pro Hondu ovšem Vaším tvrzením jste mne zase uvedl v pochybnosti..

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.129.187 (?)
19.2.2012 22:03
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Briggs je jedním z mnoha výrobců motorů do malé mechanizace. A je také jedním z nejlepších, jeho motory jsou konstrukčně jednoduché a přitom spolehlivé se solidní životností. Není důvod o Briggsu mluvit jako o horším než Honda. Honda má u nás poněkud zvláštní postavení, protože po revoluci byli tyto motory uvedeny na náš trh s výbornou reklamou a profitují z toho i nyní.
V některých zemích jsou na tom podobně motory KOHLER, SUBARU ROBIN nebo KAWASAKY, popřípadě jiné značky. Moje jednoduchá rada při výběru motoru je následující. Staří dědci říkali, že obsah ničím nenahradíš, proto vybírejte motor s větším objemem, další zvýhodňující znak je rozvod OHV nebo OHC (poznáte podle nápisu na víku ventilů, staré motory Briggs mající rozvod SV mají černou žebrovanou hlavu válců).  No a k tomu mazání snad jediné. Olej dávejte ten co předepisuje výrobce. Mnoho lidí si myslelo, že se syntetickým olejem udělají motoru dobře, ale bohužel ne. Ty to motory jsou svým provozem poněkud specifické a podle toho jim taky chutná olej. Důležitější je, aby ho bylo předepsané množství a byl včas měněn.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.159.35 (?)
17.11.2013 10:09
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Moja reč, vystihol si to perfektne. Čo sa týka k diskusii, prikláňam sa k brigsovi, nakoľko má tlakové mazanie a filter oleja. Nezabudnite, že traktorček pri oraní sa pri hĺbke orby 19 cm, nakláňa 20stupňov. Inak na kosačke, ktorá kosí na rovine je to jedno. 

Připojit reakci
               

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.210.114 (?)
22.3.2012 0:36
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Osobně jsem měĺ sekačku od HQ s motorem honda, sekačka v příšerné kvalitě, ale se skvělým motorem-snadné startování, nízká spotřeba, kultivovaný chod.Do roka jsem se ji zbavil a jdu už jen po motoru honda, jen s tím, že jsem se poučil, že otor je sice srdce.ale není to všechno.Letos mám spadeno na stigu s hondou 190ccm asi za čtrnáctku, což je přijatelné, už jsem ji prolezl a kvali mě uspokojila, mají ji i s briksem a prodejce me jen utvrdil jen v tom, co jsem už věděl.Honda lepší, pocitově tišší, ale nemá ráda nekvalitní benzín.
Připojit reakci
                  

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.43.161 (?)
22.3.2012 18:17
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Se vším v předcházejícim příspěvku souhlasím. Já mám stejný motor v sekačce HONDA HRX 537 HXEA a je to naprostá špička.

Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.224.63 (?)
18.2.2012 22:24
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Bohužial páni, asi vás sklamem, ale BS Intek Pro nemá tlakové mazáni, ale "len" tlakovu filtraciu oleja cez olejovy filter. Mám tento motor (Intek Pro OHV 6,5 hp) doma, pouzivam ho uz 6 rokov na malotraktore, sekacke, rotavátore, cize dostáva zabrať ale ide, maká, plní to čo sa od neho očakáva. Spotreba benzínu pri kosení (sečení) na plný plyn je cca 1,6 litru naturalu za hodinu. Z Hondou nemám žiadne skúsenosti, preto neporovnávam.cool

Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.211.170 (?)
29.11.2013 18:20
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Já jsem volil B&S z toho důvodu, že americký Ebay.com je plný dílů na tyto americké motory, takže tam bude možné ještě po letech sehnat každé perko.

Petr Filipi

Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.141.6 (?)
7.12.2013 11:29
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den, mám jak motor BS intek pro 6,5 HP, tak honda 190 GSV 6,5 HP. Oba jsou to výkonné a spolehlivé motory, se žádným neuděláte chybu. BS motor mám asi 15 let v kultivátoru mountfield MS 06, je naorosto bezproblémový, chytá hned, stejně tak po zimě a naolejování válce po pár zataženích, neměl sem s ním za ty léta jediný problé, přitom sem před zimou dřív nevyčerpal úplně všechen benzín hadičkou - určitě zústal nějaký v karburátoru, zjara sem dolil čerstvý a zase šel, na palivo není asi nijak háklivý. Jelikož potřebuji ale hlavně rotavátor, tak sem letos na jaře koupil vari s tou hondou. Tam je podstatně výkonnější - těžší a robustnější - rotavátor - ale pozor - rád se zahrabává - proto nutné podle mých zkušeností mít co největší záběr.. Motor jde skvěle, startování bezproblémů, jen podle dotazů na stránkách vari - víc lidí-  bude asi háklivější na benzín - karburátor se nějak poničí, pak nutno čistit ultrazvukem nebo dokonce nový karburátor - ale radili, jak z toho ven - při odstavení stroje zavřít palivový kohout a benzín z karburátoru zcela vyjet. Pak že to údajně nehrozí, tak to tak dělám a doufám, že to bude vpořádku. Takže bych se nebál ani jednoho motoru, jsou oba výborné.

Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.141.6 (?)
7.12.2013 11:34
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ještě sem zapomněl - motor honda 190 gsv když rotavátoruju, pole má mírný svah, tak dost často dochází benzín - přitom v nádrži je určitě víc než polovina a už začíná motor vynechávat a po chvíli se zastaví - doleju a zase vpořádku, tedy jen malá nepříjemnost. Zdraví Mitiska Třebíč

Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.106.125 (?)
14.7.2014 10:24
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Připojím i mojí reakci, možná již zbytečnou ale přece. Zhruba 8 let vlastním sekačku Honda s 4,5 koňmi. Nikdy se mi nestalo, že by nechytla, nebo byl jiný problém. Každý rok vyměním olej a filtr, nůž brousím pravidelně. Co ta se nadřela, to není možný..., ještě krom preventivně svíčky jsem nic neměnil. Ale o co mi jde. Neuvěřitelné bláboly o kvalitě benzínu. Ještě nikdy se mi nestalo, že bych měl problém s kvalitou, naliju a jedu. Přes zimu i když tam mám starý, chytne na jaře na zátah a nepoznám nic. Doliji nový a jede se dál... Nechápu tu paniku...

A ještě jednu věc si neodpustím dodat: bydlím v zástavbě rodinných domů, jeden vedle druhého, sekáme tu rotačními+ strunovými všichni. Ale když vidím, jaký mají ostatní problémy se startováním, jak studeného tak teplého motoru s bs, tecumseh a já nevím, čím ještě, jaký to dělá oproti Hodně hluk, to bych se šel zahrabat s takovými stroji, bez urážky... A o kvalitě stabilních otáček ani nemluvím, když ji dám na volnoběh, tak o ní "skoro" nevím, na rozdíl od sousedů, kterým se houpou v jakém koliv režimu jak na houpačce. Děsivé... Pro starého motoráře hrozný poslech. 

Tak to asi tak ve zkratce :-)

Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
14.7.2014 10:53
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Hondááá je špica pro motoráře, ostatní jsou rádi, že se točí nůž.
Připojit reakci
               

Honda Vs. Briggs&Stratton


Stanislav Melaga, ----- (325) - xxx.xxx.136.63 (?)
14.7.2014 13:48
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zdravím, máte pravdu v tom, že náročnost motoru na kvalitu benzínu není o nic horší než u jiných motorů. Co se týká regulace otáček v porovnání s jinými výrobci, tak je třeba porovnávat způsob regulace. Laciné BS mají jednoduchý regulátor, který vyhodnocuje veličinu tlaku vzduchu od chladícího ventilátoru. Nelze proto srovnávat s Hondou, která má wattův odstředivý regulátor přímo v motoru. Srovnávat lze BS vyšší třídy a tam bych těžko určil vítěze, jeden OHV, druý OHC, první ozubené rozvody, druhý titěrný ozubený řemen. Standa.

Připojit reakci
                  

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
14.7.2014 14:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
No jo, ale většina srovnává podle toho, že jim jejich B&S SV nějak jede na olej bez výměn o kultivovaném chodu a nízkých emisích Hondy nemají páru a už vůbec ne o odstředivém regulátoru. Přesto srovnávají nesrovnatelné.
Připojit reakci
                  

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.106.125 (?)
14.7.2014 14:29
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ale co mě opravdu těší, je taková základní věc: i když má odmákáno stovky hodin, vždy za tepla chytne na jedno otočení motoru, tzn zhruba do půlky šňůry - když vidím souseda, jak s tím za tepla zápasí, je mi ho upřímně líto (ale nevím přesně co má, nějakej Mountfield, druhý Oleo mac obě letos nové). A se spotřebou jsem navýsost spokojen, zahrada cca 1000m2,  většinou jednou týdně a to ani nádrž nespotřebuji, odhaduji tak litr +- což mi přijde fajn.

Nechci nikoho odrazovat od jiných značek, to rozhodně ne, ale já osobně bych měl normálně strach si něco jiného koupit, když už jde o vyšší částku. BS jsem měl v kultivátoru 4,5hp, ale cirka po 10letech provozu, postupně začal být hlučný, kouřil strašně, až se začal přidírat. Tak jsem koupil čínskou repliku za 2500,- a ta jede div se jak z praku, krásně chytá, nekouří, tišší a pocitově jasně silnější. Takže moji důvěru moc BS nemá...

Připojit reakci
                     

Honda Vs. Briggs&Stratton


Ing. Ferda Mravenec, zahradnický guru (1349) - xxx.xxx.247.50 (?)
14.7.2014 14:54
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Bych řekl, že jsou to celkem bláboly, myslím to vychvalování Hondy. Kdysi jsem cca 10 let měl BS a teď asi 5 let Honda,  z mého pohledu tam žádný rozdíl není i když ten BS byl asi o 10 let starší než ta současná Honda. A proč jsem si koupil Hondu? Protože jsem naletěl na podobné keci. Bych řekl, že ta chvála Hondy bude spíš od jejich prodejců. Při sekání tam žadný citelný rozdíl není.

Připojit reakci
                     

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
14.7.2014 16:00
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Na vrtění nožem B&S, Tekumseh stačí, větší zátěže už ukazují rozdíl, Hondááá.
Připojit reakci
                        

Honda Vs. Briggs&Stratton


Stanislav Melaga, ----- (325) - xxx.xxx.136.63 (?)
14.7.2014 20:48
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zdravím, nemyslím, že Váš příspěvek svědčí o Vašem přílišném technickém rozhledu. Myslíte, že 160ka Honda snese větší zátěž než jiný motor s vyšším obsahem? Standa.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
14.7.2014 21:17
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
O můj rozhled se nebojte, mám obavy o Váš rozhled, když chcete srovnávát 160 ccm s vyšším obsahem.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.59.66 (?)
14.7.2014 21:28
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Před 20 cetima rokama měla honda ohv motor na malo mechanizaci dloho nic briks s sv hovk.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


Roman-Lesnictví a dř (168) - xxx.xxx.209.12 (?)
14.7.2014 22:17
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Loni jsem měl půjčený motorový postřikovač Solo s motorem Honda, kde na štítku bylo napsáno made in Taiwan.surprise Docela mě to překvapilo. Na motoru BaS takový nápis nemám, ani made in Prc.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
14.7.2014 22:22
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
A co nejel? …®
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


Roman-Lesnictví a dř (168) - xxx.xxx.209.12 (?)
14.7.2014 22:48
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Motor jel, ale čerpadlo nejelo. Měl jsem ho od obce půjčený na test.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.106.125 (?)
15.7.2014 7:24
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tak to nechápu, co vás mělo překvapit. Všichni dělají v Číně a to doslova. Záleží jen na tom, jak si tu kvalitu ohlídají.

Připojit reakci
                     

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.184.137 (?)
15.7.2014 14:33
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Člověče, vy máte hotový zázrak. Spotřeba 1l/10arů. To je úžasné. Co je to za stroj? Manželka by ho chtěla taky!
Připojit reakci
                        

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.106.125 (?)
15.7.2014 15:18
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Hodina až dvě sekání, na jeden litr vám přijde nemožné? Na každý den mám nádrž, pořád dokola, vždy na dně něco zbyde. Takže je to tak wink

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.141.138 (?)
15.7.2014 19:04
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
To sekáte každý den celou plochu, nebo jen kousky. Dvě hodiny sekání s nejmenším motorem Honda vás příjdou nejméně na 2,2l benzínu. Napište co máte za stroj, aby ten obrázek byl co nejvěrnější. Jestli to neuděláte, abych si to mohl trochu přepočítat, tak vás, přestože nevím kdo jste, budu považovat za kecálka.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
15.7.2014 19:50
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Hodina až dvě na litr jsou reálné v případě, že motor nejede v plné zátěži. GCV 135 spotřeba 0.88 ltr při 3000 otáčkách a max výkonu, GCV 160 1.1 ltr.
Připojit reakci
                        

Honda Vs. Briggs&Stratton


Ing. Ferda Mravenec, zahradnický guru (1349) - xxx.xxx.247.50 (?)
15.7.2014 20:31
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mi se na tom nezdá taky nic divného, na jednu nádrž (něco přes litr) posekám asi 1500-2000 m2. Sekačka Stiga s motorem Honda, záběr sekačky něco přes 50 cm. A to sekám tak po třech týdnech a ještě mulčuju.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


Roman-Lesnictví a dř (168) - xxx.xxx.209.12 (?)
15.7.2014 22:13
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nevím, čemu se kdo diví. Mě vydrží nádržka 0,9 l na 1,5 h práce a to jí ještě nedolévám plnou. Sekačka Viking MB 248 s motorem BaS 450. Délka žacího nože 460 mm.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.30.3 (?)
16.7.2014 7:28
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Pane Romane a všichni ostatní, co sekáte veleúsporně. Věřím spíše těmto údajům: Spotřeba paliva v (l) v závislosti na procentního zatížení motoru při Max.kroutící momente@3.060 rpm. (Max./75% / 50% / 25%) 1,09 / 0,90 / 0,71 / 0,55. Podle toho co jste napsal, zřejmě motor nezatěžujet ani na těch 25%. Přiklonil bych se k názoru, že jste „chvalidupy“ a třískáte s námi „pěkně o dlážku“. Chce to být alespoň trochu realista. Jestli jezdíte se sekačkou po betonové ploše, tak by se těm vašim údajům dalo věřit s minimálně jedním okem zavřeným a druhým přivřeným.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
16.7.2014 7:45
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Uvedená spotřeba je reálná s ohledem na zatížení motoru u pravidelně udržovaného trávníku. Možná to s Vámi tříská, se mnou ne.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


Ing. Ferda Mravenec, zahradnický guru (1349) - xxx.xxx.247.50 (?)
16.7.2014 8:31
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nechápu co pořád řešíte, sám píšete že spotřeba je při plném výkonu asi 1litr za hodinu. No a za hodinu se sekačkou se záběrem 50 cm posekám 2000 m2 při rychlosti pohybu sekačky 4 km/hod, a při rychlosti 3 km/hod to bude 1500m2. A nějakou takovou rychlostí za sekačkou chodím.  Tak co je na tom k nepochopení?

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.106.170 (?)
16.7.2014 8:58
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Seču cca 1500 m2 trávy jednou týdně a kanystr 5 l mi vydrží měsíc. Tedy něco přes litr na 1 posekání. Sekačka Alko B+S 450.

Libor

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.149.100 (?)
16.7.2014 17:04
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Tyto informace o spotřebě mi něco připomínají. Pětkrát servisovaná šunka z autobazaru má obyčejně menší spotřebu a lépe jezdí, než stejný typ automobilu, který před chvílí sjel z výrobního pásu.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.122.70 (?)
16.7.2014 23:48
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mozne to je. Mam Toyotu - bezproblemove auto, ale pri odjezdu z autosalonu brala o cca litr benzinu na sto nez ted castecne zajeta 100kkm. Ale neni to rozhodne sunka i kdyz v servisu byla kazdych 15kkm, to jest zatim sestkrat.

Mame na jednoosem trakturku Briggse 850. Orba znamena za hodku doplnovat benzin 3x,  pri sekani bubnem staci na cca 2 hodiny. Pokud zapojime kombinator, tak krute zalezi na pude. Prumerna spotreba je podle toho co delame casteji - od dvou litru na podzim po letni pullitr A to mi pripadne sakra rozdil dany jen tim co delam, jakou ma stroj zatez..

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.100.228 (?)
17.7.2014 9:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Nechtěl jsem se otírat o žádné nové auto. To je normákní u pístových spalovacích motorů, že než se jednotlivvé součásti usadí, má spotřeba klesající tendenci. Měl jsem na mysli opravdové šunky z bazaru, které jsou po x opravách a o nichž pějí jejich majitelé ódy. Druhá část příspěvku - BRAVO!!! Všichni kecálkové s minispotřebou neuvedli, za jakých podmínek jí docílili!!! Když budu chodit špacírem za svým zařízením a v podstatě budu sekat jen 1.5 až 2.5mm trávy, tak to může stačit na to co minisptřebáci uváděli. Vím, že je v nádrži vír, když orám, nebo rotavátoruji, nebo sekám metrovou trávu a také vím, že když ta tráva má jen deset cm, nebo pobíhám po pozemku s radličkovým kypřičem, tak se mi zdá, že toho benzínu neubývá
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.163.38 (?)
16.7.2014 17:32
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Roste vám tam ještě něco? Musíte to mít holý mlat! Když to po něm honíte, tak asi té minispotřeby docilujete. Jednou týdně letos seká, buď šílenec, nebo předváděč.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.106.125 (?)
16.7.2014 18:26
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Co si myslíte vy, je mi upřímně úplně jedno. Sekám to každý týden, někdy i dvakrát nejen letos, ale i loni, i předloni atd. Moje zahrada je rozlehlá a tudíž ji udržuju ve stavu, kdy se nenadřu a nelítám každý pátý metr s košem jako někdo, kdo je líný, nebo má úplně jiné představy o uklizené zahradě bez kopřiv. Taky se to všem líbí, celé ulici, když si děcka hrají na parádním angličáku. Fotky jsou jak časáku. Chápu, že se to nemusí líbit každému, ale u mě je ta péče jednoznačně vidět wink

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
16.7.2014 19:31
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Je vidět, že máte vztah k motorům i jejich správnému používání. Proto máte výborné výsledky jak ve spotřebě, tak ve vzhledu trávníku. Honda 1*.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


Standa von Königgrätz (2970) - xxx.xxx.220.138 (?)
16.7.2014 20:00
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

ani by mi nevadilo, když bych dostla místo greenmakera na nedalekém golfovém hřišti, že by mne host xxx.xxx.163.38 považoval za šílence.

Jsou intenzivně zatěžované trávníky, které je nutno sekat klidně i denně a na druhém konci jsou louky se sečením 3× ročně (1.seno, 2.seno a otava).

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.184.220 (?)
16.7.2014 20:35
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Zde se bavíme o zahradě, nebo o něčem co je u domu, nebavíme se o GH. Tam se musí uplatňovat jiné technolgie, než na zahradě u baráku. Kde se sečou zatěžované trávníky denně? Kolik toho za 24hod naroste? To chce opravdu Bohunice!
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.18.68 (?)
16.7.2014 22:30
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Vztekáte se zcela zbytečně. Na golfových hřištích se skutečně greeny sečou každý den, zrovna tak na travnatých tenisových kurtech se porost seče každý den. U domu tráva dokáže narůst za pouhý den i 4cm. Stanislaw

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


Standa von Königgrätz (2970) - xxx.xxx.220.138 (?)
16.7.2014 23:19
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

zátěžový trávník máte tam kde je zátěž = a mohou to být třeba jen pobíhající děti nebo travnatá pěšinka kolem domu. Pokud neposekáte, bude drn řidčí a po dešti se rozbahní, lepší než mít zákaz vstupu je sekat častěji. Navíc jako bonus při zkracování z 5ti na 3 cm nemusíte nic uklízet i kdyby jste neměl profi mulčovací sekačku...

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.106.125 (?)
17.7.2014 2:14
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Naprosto bezchybná odpověď. K tomu není co dodat. Ale stejně se určitě někdo najde, kdo souhlasit nebude laugh

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


Standa von Königgrätz (2970) - xxx.xxx.244.2 (?)
17.7.2014 9:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

to víte že najde, pokud neopíšete celá skripta trávníkářství (což do vlákna o motorech nepatří) tak se určitě někdo najde a bude považovat příspěvek za příliš stručný.

Ale vrátíme se k tématu, spotřebu dobrých motorů ovlivňuje regulátor otáček. Jestliže je tráva přerostlá regulátor na větší potřebu kroutícího momentu reaguje zvýšením spotřeby PHM. Můj Dolmar s B&S poseká na jednu nádrž od 200 do 2000 m2 a je rozhodně lepší posekat 3× 2000 m2 při snižování z 9 cm na 4 cm jednou týdně v sadu než ho dusit na stejné ploše jednou měsíčně při šestinásobné spotřebě na jednotku plochy (resp dvojnásobné spotřebě za časové období - za sezónu).

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.176.91 (?)
17.7.2014 9:41
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

No a protože je každý jedinec originál, tak seká každý jinak vysokou trávu a má taky jinou spotřebu Já sekání nemám tolik v oblibě abych létal po zahradě 2x v týdnu.Otravoval hlukem a vlastně tím že se doma nudím a jinou práci nemám tak... Taky je období že trávník suchem zežloutne.Taky vím, že ho nebudu nikdy zavlažovat.Nejsou to rajčata.Kdy je potřeba posekat pozná i moje ženská.Taky ví narozdíl od souseda že to není vhodné v neděli v poledne.

Kdyby toto bylo takto vysvětleno-sekám trávu mám spotřebu-nesekám nic jenom běhám po pozemku, mám menší, tak by se nemuselo tolik napsat.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.191.40 (?)
17.7.2014 10:40
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Přímo vynikající příspěvek. Díky.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.191.40 (?)
17.7.2014 10:37
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Ale jo. Už se kličkuje. Kdybyste napsal, nebo napsali, že tu minispotřebu dociluje jen přistřihováním trávníku, který za sucha stagnuje, tak by to bylo v pořádku. Když pouze napíšu, že sekám, tak to znamená co? Můžete trochu rozebrat ty počty, které máte v poslední větě.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


Standa von Königgrätz (2970) - xxx.xxx.244.2 (?)
17.7.2014 11:06
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

nemohu rozebrat ty počty - nechce se mi.

Jen upřesním v období stagnace, v lednu a v neděli po obědě nesekám. Doufám že Vám stačí selský rozum, aby jste si určil, kdy mám siestu a kdy nesekám, protože to není potřeba.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
17.7.2014 11:47
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Honda je jiný level OHV, OHC, většina brigsů je SV mám i ten doma, na vrtění nožem stačí. Honda je tichá a úsporná, moje zkušenost a závěr.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.59.66 (?)
17.7.2014 18:49
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Přečtěte si následující studii:

Nás zajímalo jak je na tom druhá největší skupina motorových strojů za automobily - zahradní technika, speciálně sekačky na trávu, kterých se ročně vyrobí téměř dvacet milionů. Vzhledem k obrovskému počtu uživatelů, nás kromě životnosti a výkonu zajímala také ekologie. V loňském roce byly zveřejněny výsledky měření švédských odborníků, které bylo doslova šokem. Za jednu hodinu práce sekačky vznikne více škodlivin, než vyprodukuje moderní automobil s motorem OHC při ujetí sta kilometrů! Je nějaký pokrok ve vývoji těchto strojů, které tak znečišťují naše ovzduší? Které motory do sekaček jsou nejekologičtější a které mají nejvyšší životnost? Zde zvítězily tak jako u automobilů opět japonské značky Yamaha, Kawasaki a HONDA.Všechny jmenované vyrábějí do zahradní techniky velice moderní čtyřtaktní motory OHV a některé dokonce stejné konstrukce jako do nejmodernějších aut nebo motorek OHC. U těchto moderních motorů je zaručeno dokonalé spalování benzinu, mají až poloviční množství zplodin ve výfukových plynech a co je pro uživatele nejdůležitější, až o 30 % vyšší výkon, zejména však kroutící moment, který je především u sekaček na trávu nejdůležitější parametr, proti dříve používaným motorům s rozvodem SV. Tyto jednoduché a levné motory 4takt-SV vyrábějí zejména američtí výrobci. Copak Američané neumí vyrobit moderní motory OHV nebo OHC, které jsou úspornější a ohleduplné k životnímu prostředí? Samozřejmě že umí, ale obchodníci žádají od výrobců sekaček co nejnižší ceny proto se nejvíce používají nejjednodušší motory bez ohledu na následně vysoké náklady na benzin nízkou životnost, vysokou hlučnost, malý kroutící moment a doslova šílené znečišťování ovzduší, protože cena motorové sekačky již od 6.990,- je pro mnoho uživatelů důležitější než to co umí a co bude potom...

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.187.39 (?)
17.7.2014 20:19
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

To co píšete je jen v podstatě strášení a hlavně odvádění pozornosti od jiných a mnohem větších a vážnějších problémů. Jsem dost stár, vlastním nějakou techniku, tak se ji snažím používat s rozumem. Nejsem lenivec, proto hodně často sahám po ručním nářadí. Když je zde řeč hlavně o sekačkách, tak já jsem první kdo by byl proti jejich používání. Již jste to nakousl. Obchodníci žádají a móda velí a sekačkoví lobisté prosazují. Pak je ještě celá řada problémů. Motor, palivo a co já vím ještě. Musí to běhat ve venkovním prostředí a odolávat technickým antitalentům. A když vám vadí šílené znečišťování ovzduší, tak se dejte k „zeleným“ a postarejte se o zákaz používání těchto zbytečností, které mne osobně obtěžují nadměrným hlukem. Zařiďte aby se sekačky se spalovacími pístovými motory, mohly používat jen od určité velikosti sekaného pozemku a na povolení úředníků z odboru ŽP. Kuš, to by bylo nových milionářů!! Prosaďte používvání ručních cylindrovek, nebo kos! Bylo by to bez hluku a znečíšťování prostředí. Samozřejmě by byly další nové problémy, např.: v česku se nevyrábí vhodné kosisko, kosiřík a třeba také krbík. A v neposlední řadě obrovské nářky lufťáků - těm bych povolil užívat nemovitost na venkově jen na základě předběžné smlouvy s pečovatelem o pzemek, který by to dělal, samozřejmě za úhradu a ve vhodnějších dobách, aby co nejméně byli obtěžováni sousedé.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
17.7.2014 22:20
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

To co okopíroval je výsledek studie a testování odborných pracovníků ve Švédsku, který byl zveřejněn.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


Standa von Königgrätz (2970) - xxx.xxx.244.2 (?)
18.7.2014 8:11
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

nejlepší je, že nejvíc motorů s rozvody SV se na Slovensko a do čech dovezlo v éře ČSFR a pár následujících letech. Přesto mnozí "kopíráci" dokáží dát rovnítko mezi značku B&S a ten levný či nejlevnější typ motoru z jejich produkce. Ale od té doby uplynulo skoro více než 20 let... To je jako když by někdo prohlašoval, že německé auto je jen Trabant a Wartburg a v testu jej postavil proti Hondě CR-V r.v. 2009 (to je taky podle majetného majitele stará šunka).

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
18.7.2014 8:27
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Článek co okopíroval je tak 10 let starý. V té době byl B&S SV a dneska jich najdete stále kvanta. Tlak kvalitních japonců je donutil jít jejich cestou. Nemuseli vymýšlet, japonci jim prošlápli cestu. Takový Viking byl SV komplet nedávno. A ostatní mají svoje šasi a origo Hondu a její kopie.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.2.120 (?)
17.7.2014 17:52
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den, mám Hondu 5 tou sezónu, žádné problémy s benzínem, škubnu a seču. Brigs se také polepšil a vyrábí lepší motory, po vzoru Hondy dělá lepší motory, si uvědomte.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.119.197 (?)
17.7.2014 8:17
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Zapoměl jste na to nejdůležitější. Na trávu. Ne každá tráva je k tomu určena. A nikdo se nezmínit o nutnosti zavlažování a hnojení!! Trávník jakýkoliv nelze jen sekat.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


Ing. Ferda Mravenec, zahradnický guru (1349) - xxx.xxx.247.50 (?)
17.7.2014 10:40
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ne, nejdůležitější je ten, co stojí za madlem sekačky. Teď jsem si vzpomněl, že znám dva lidi co mají tak 400m2 trávníku a sekají to celé odpoledne (tak 4 hodiny). Jak to dělají nevím, nemám totiž tolik trpělivosti abych je vydžel půl dne sledovat. Ale je fakt, že u nich pak bude spotřeba asi 1 litr na 100 m2. Takže pak se takoví velice diví, že někdo poseká s jedním litrem i víc jak 1000m2, což je desetinásobně menší spotřeba.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.100.226 (?)
17.7.2014 10:47
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Mezi takovými sousedy je radost bydlet, pak je to na vesnici horší, než na rušném místě ve městě, zvláště, když lufťáci přijíždějí jeden po druhém, jakoby se domluvili, nadělají kopec kraválu, ještě pořádně neskončili a už kraváluje druhý.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


Miloš Vysloužil (11027) - xxx.xxx.92.38 (?)
17.7.2014 21:43
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

A to my máme souseda, co to umí lufťákům natřít. V sobotu už v 21 večer v nálevně ukládá hlavu vedle půllitru na stůl, zato v neděli v 6 (!) ráno startuje svou natuněnou pojezdovku stáje MTF v předzahrádce.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.106.125 (?)
18.7.2014 14:20
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tak pane Ferdo, musím víc než souhlasit. Ob barák má chlápek zhruba stejně velikou zahradu jak já + - 1000m2, vlastní traktůrek, klasickou sekačku a nějakou kosu nebo vyžínač. Sekal vyžínačem v pátek 8 hodin, sobotu 8 hodin, v neděli začal v 9 a protože jsme nemohli ani otevřít okna k obědu, co to byl za kravá. Já to mám za hoďku a objetý a je klid a v neděli zásadně nesekám, jak tu trapně někteří podsunují svoje fantazie, aby se necítili trapně wink

Připojit reakci
                  

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.99.81 (?)
30.9.2014 15:41
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

jak spravit volnoběh u 500 series Tm 158cc

Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.167.64 (?)
19.8.2014 16:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Já můpžu posoudit jako uživatel, který z Brigse 190 přešel na Hondu 160. Ohledně motoru je Honda tižší a spotřeba je lepší.

Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.167.64 (?)
19.8.2014 16:16
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Naví s tím brigsem jsem byl 3x za sezónu v servisu. S Hondou za dva roky ani jednou.

Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
19.8.2014 20:53
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
V servisu jsem nebyl s Hondou ani brigsem. Brigs točí nožem a Honda dělá těžkou práci na malotraktoru. Zatížení je úměrné motorům.
Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.176.91 (?)
20.8.2014 7:37
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mám oba motory a nebudu diskutovat co je lepší.Mám to na neprofesionální používání kolem domu.Jen jsem chtěl upozornit, že jestli jste nenatankovali ještě u pumpy tak nekvalitní palivo, že vám to udělalo velké kolplikace, tak to nemusí znamenat, že se to nestalo.Kde berete tu jistotu, co kde kdo skládá za palivo, co vezl před tím a co s ním dál dělají.Prostě jsem rád, že nemám problem, ale věřím druhému, že se mu to mohlo stát.To samé s těma výkonama.Sekejte si třeba 2000m2 půl hodiny.Je to jedno.Až se na ten samý pozemek postavíme 2,tak můžem něco porovnávat.To je, jako s orbou.Někde se orá s Vari a nemá ani závaží a někde je taková zem že mu ani orebná kola pomalu nepomůžou.A já mu mám psát, že to neumí.?Ale co, je to jen diskuse a těch jsou tu stovky.

Připojit reakci
               

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.227.2 (?)
20.8.2014 11:46
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mam obe znacky motoru, oboji je vcelku dobre, ale preferoval bych osobne Hondu, kdybych kupoval.Je uspornejsi, rekl bych, ze i modernejsi je, mene hlucna, kultivovanejsi v chodu, spolehliva,ale dily budou drazsi, ac jsem doposud zadny dil nepotreboval a Honda je choulostiva na kvalitu paliva, cistotu,to muze nadelat v praxi problem a taky urcity problem mi to dela, hlavne na zacatku sezonyac pouzivam vzdy cerstvy benzin, pridavam velfobin, atd.Alespon na zacatku sezony, ac na zimu nechavam nadrz prazdnou u vseho.

Připojit reakci
                  

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
20.8.2014 13:08
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Brigs taky hned nechytne když stojí dlouho. Poslední brigsy maji karburátor namísto membrány a jsou citlivý stejně na starý benzin.
Připojit reakci
                     

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.227.2 (?)
21.8.2014 13:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Je pravda, ze Brigs mam asi o pet let dele, nez-li Hondu, tak je to asi jeste starsi konstrukce motoru na kvalitu benzinu neni tak narocny, ale ma vyssi spotrebu, hlucnost a nema tak kultivovany chod.

Připojit reakci
                        

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
21.8.2014 16:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Starší brigs má membránu a spotřebu žádné mini průtoky přes karburátor jako Honda.
Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.227.2 (?)
20.8.2014 11:52
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pokud secete opravdu casto GCV 160 staci, jinak mam GCV 190 a pripada mi to lepsi, kdyz se neco pravidelne tolik neseka, kdyz treba je to mokre, prece jen, ta GCV 190 bych rekl, ze je o kousicek lepsi.I rychleji se necha sekat, neztraci to vykon.Prece jen, on pojezd vykon ubere.GCV 160 dobre, u mne osobne GCV 190 jeste lepsi volba, pokud vylozene nesekate do tydne znovu.

Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.152.14 (?)
25.8.2014 21:29
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Nedávno jsem pořídil stigu s motorem honda SVC190 autochoke. Porovnám ostatní modely, které mají motory B-S a o stejném obsahu tedy 190cc a přibližně stejné konfiguraci a ceny sekačky. Honda má rozvod OHC a kroutící moment 11,3Nm B-S mají většinou SV rozvod a kroutící moment od 8,8 do 9,5Nm.Při stejném výkonu 6,5 PS. ?!?Není co dodat.
Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.152.14 (?)
25.8.2014 21:31
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
oprava: je to honda GCV190
Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.89.197 (?)
18.9.2014 22:20
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Když srovnám motor Honda GCV 190 a BS 850 volil bych radši ten briggs. Oba tyto motory mají stejný objem tj. 190 a BS má o chlup větší kroutící moment.

Ale hlavně motor GCV 190 Honda je samotnou Hondou označen jako hobby. Profi motor má označení GXV..rozdíl je v materiálu válce!!!  Ten zatracovaný briggs má totiž ten válec litinový!!!

Připojit reakci
                  

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.216.69 (?)
19.9.2014 6:42
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dlouho se dělají plovoucí čerpadla pro hasiče s honda motory a hlavně hobby gcv motory, nedávno se zase začal opičit briggs :-).

Připojit reakci
Založit nové téma Nápověda
  Název diskusního téma   Počet příspěvků   Datum   Počet návštěv
Jakou vybrat strunovou sekačku do 1500,- Kč930.10.2014550
Malotraktor MKS-60 Kawasaki 6HP 4-00/8´´12630.10.20148229
Honda GCV160 motor nelze nastartovat4129.10.201425752
Drtič větví Vares Shark 6129.10.201418916
Přípravek na rovnání klikovky motorů sekaček1628.10.20143581
Rider XF 140 HD2728.10.201412941
Divné otáčky u Vari dvoutakt2727.10.20142996
Opravy a údržba malotraktoru TZ 4K 145027.10.201480595
Rider Husqvarna r 320 AWD vs. r 316TS AWD či něco jiného?4526.10.20143197
Otocny pripoj vari2425.10.20142096
Odvoz zahradniho traktorku do servisu825.10.2014672
Rotační sekačka Vega S4654224.10.201453852
Kde vyraba Dolmar4223.10.201420535
Zahradní traktor2422.10.20142901
rozdiel medzi tvarom silonu do vyžínača1922.10.20146735
Motor Briggs & Stratton 35 Classic3822.10.201457366
Drtička větví3621.10.20145372
Vari - Motor Honda 190 a převodovka pro 2T Jikov921.10.2014879
McCulloch M125-97TC zahradní traktor3621.10.20145703
Stabilizátor paliva3321.10.20143443
Yard Man 12597619.10.2014695
Ojniční ložisko - Stihl FS55316.10.2014392
Příslušenství k MT8-070 mini2016.10.201443869
Dobíjení - Starjet616.10.20143177
Co kontrolovat při koupi TZ 4K 141015.10.20141257
Jakou benzínovou sekačku vybrat?3414.10.20143971
Velka komprese při startování713.10.2014773
Sekačka Dolmar zhasíná511.10.2014607
MT 7 Uni6611.10.201485772
Vertikutátor2011.10.20141933
Supa malotraktor611.10.2014891
Doporučte sekačku dle požadavků5210.10.20145889
Jak uvést do provozu kultivátor Matrix PMT 40-3679.10.201413265
Udržba hydro převodovky u traktůrka178.10.201412231
Zkušenost se sekačkou MTD 395 SPO197.10.201437536
Lis na malé balíky sena336.10.201441037
Karburator briggs stratton XRM6045.10.20142878
Vari global řinčí při rozjezdu234.10.20142779
Jak správně mulčovat trávu motorovou sekačkou113.10.20142312
Technika orby s tk 14 a podobným typem - Holdr522.10.201453207
Další diskuze: 1, 2, 3, 4, 5 >  
Paliva a motorové pily, topení, krby a kamna, komíny, zateplení a úspory energií
Nefunguje zplynovací proces u pyrolitckého kotle28.10.2014
Čerpadlo ÚT Grundfos25.10.2014
Kde koupit nýty na řetěz motorové pily25.10.2014
Kde koupit nýty na řetěz motorové pily25.10.2014
Kde koupit nýty na řetěz motorové pily24.10.2014
Další příspěvky > 
Úvodní stránka | Informace o serveru | Reklama | Podněty a připomínky | Kosmetika
(c) Lupo Media s.r.o. 1999 - 2014