Ú v o d n í   s t r á n k a  |  Reklama   
Zahradní domky.cz
Chaty, zahradní domky a domky na nářadí, dodání po celé ČR
Nábytek Vladeko
Dřevěný zahradní nábytek, doprava po ČR zdarma


Zahradní technika > Honda Vs. Briggs&Stratton

stavba, topení, úspory energií, voda a odpady, sítě, interiér, dílna

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.22.2 (?)
1.7.2007 19:07
Jedná se asi o 150 m na 20 svahu.
Ukázat polohu příspěvku v diskuzi >
Připojit reakci

Nejnovější příspěvky v tomto vláknu:
prave ta jednoducha konstrukcia u motorov b&..., host, 15.3.2014
Ještě sem zapomněl - motor honda 190 gsv kdy..., host, 7.12.2013
Dobrý den, mám jak motor BS intek pro 6,5 HP..., host, 7.12.2013
Já jsem volil B&S z toho důvodu, že amer..., host, 29.11.2013
Hele, chlapi, nemáte návod na rozebrání moto..., host, 29.11.2013

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.243.205 (?)
17.7.2006 14:06, počet návštěv: 54067
Přejít na: tento příspěvek (zjistit adresu)

Louka o rozloze cca 1700m2, po úpravách bude všude vysen nový trávník, který se bude často sekat a proto se rozhoduji mezi těmito motory: Honda GCV 160 (5,5PS) a Briggs&Stratton (6PS) a proto prosím o radu!

1. Jaké mají otáčky tyto motory?

2.Jaká je spotřeba u těchto motorů? Který žere víc?

Děkuji.

Připojit reakci   
   

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.14.206 (?)
17.7.2006 19:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Honda Vs Briggs = Rolss Vs Audi
Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.154.117 (?)
20.5.2007 17:30
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Existuje někde manuál na demontáž motoru B&S? Potřebuji vyměnit prasklý pístní kroužek.
Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.89.30 (?)
21.5.2007 8:55
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Také potřebuji rozebrat motor a nevím, jak do toho. Není někde manuál na internetu? Nerad bych motor ještě více poškodil. Kolik kroužků vlastně na pístu BS je?
Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.211.170 (?)
29.11.2013 17:45
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Hele, chlapi, nemáte návod na rozebrání motoru na Škodovku?

Ale teď vážně - když mi dáte číslo motoru xxxxxx-xx-xxxx, najdu vám aspoň nákres dílů.

Petr Filipi

Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.221.60 (?)
17.7.2006 21:45
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Otáčky těchto 4 taktních motorů jsou max. 3600/min a spotřebu přesnou uvádí pouze Honda u motoru GXV 160 - profi je to 340g/kWh při max. výkonu. GCV a GXV se liší ventilovým rozvodem a konstrukcí GCV je poloprofi a OHC tzn., že vačkový hřídel je poháněn ozubeným řemenem a je uložen v hlavě válce, OHV je pohon vačkového hřídele ozubeným soukolím a ventily jsou ovládány zdvíhátky. Oba typy motorů jsem opravoval a GXV - OHV je propacovanější. Používám několik OHV Honda motorů a jsou opravdu vynikající a od startu přes spolehlivost a výkon. B+S máme na sekačce 5HP a jede také výborně. Honda se mě zdá tišší, podle tech. dokumentace má na stejný objem větší výkon, ale zejména kroutící moment. Myslím si, že je to o penězích, jestli si vyberete správný model, tak budete spokojen v obou variantách. J.S.
Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs


Josef Gerla (13)
21.7.2006 20:26
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Mám doma oba motory, Honda GCV 160 (5,5PS) a Briggs&Stratton Intek 6,5.
Podle mého názoru je lepší Briggs&Stratton, o třetinu menší hlučnost, spotřeba. Při koupi motoru Honda platíte nejvíce za značku. Podle mých zkušeností nejsou zas tak dobré jak je každý chválí.
Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.11.99 (?)
20.5.2007 20:27
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Jenomže ten B&S Intek má obsah 190cm3 a Honda 160cm3. Je třeba srovnávat motory stejné kubatůry.
Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.212.195 (?)
4.6.2007 19:26
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
To vůbec nevadí,i takhle mu dá Honda ve všech parametrech na prdel.A to se ani nezmiňuji o spolehlivosti,ale to už vychází z celkové konstrukce motoru.Kupovat v dnešní době sekačku s motorem BS mi připadá jako shánět nové auto s karburátorem.Je ale samozřejmě na každém co si zvolí.
Připojit reakci
               

Honda Vs. Briggs


Miloš Vysloužil (10216)
4.6.2007 20:46
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
To je příliš drsné srovnání. Tak velký rozdíl v motorech nepozoruji. Konstrukce obou mi připadá dost podobná a funkční vlastnosti rovněž.
Připojit reakci
                  

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.212.195 (?)
5.6.2007 18:39
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Prosím vás motor Honda je OHC - (nejběžnější typ,který je na sekačkách), může být i OHV, na vyšších modelech.
Motory BS kterými jsou osazovány sekačky jsou SV, nejjednodušší konstrukce z počátku minulého století. No a pro nevěřící si stačí vyhledat nějaký test sekaček, kde naprosto jednoznačně vítězí typy s moderními motory. Ještě jsem neviděl, že by se někde umístil BS. Jestli si pamatujete, jak měl loni Béďa tu reklamu (poslední možnost koupit sekačku za starou cenu, kvůli emisním limitům EU budou dražší) kterou musel stáhnout, tak se to týkalo přesně těchhle motorů.
Připojit reakci
                     

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.227.52 (?)
15.3.2014 14:08
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

prave ta jednoducha konstrukcia u motorov b&s ako pises ze zastarala zaraduje tie motory na vrchol ladovca. spolahlivost, skoro ziadna udrzba, nalejes tam hocico a motor stale funguje ani olej som uz posledne roky nemenil, proste je to nezmar. honda je super ale ta potrebuje starostlivost, nezanedbat udrzbu...

Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.163.156 (?)
24.7.2006 20:05
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Jednoznačně Honda - přesně toto jsem zkoušel, menší spotřeba, není to moc, ale přece.
Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.212.195 (?)
20.5.2007 18:31
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Souhlasím,je to jednoznačně Honda-viz.http://www.itest.cz/zahradni_technika/japonci.htm.Kupovat si dneska sekačku s motorem BS intek mi vůbec nepřipadá rozumné,poněvadž tyhle motory jsou už opravdu zastaralé (konstrukčně).Také se stačí podívat k prodejcům a uvidíte,že čím dál více značek dává přednost motorům Honda.
Hlavně se podívejte na konec uvedeného odkazu,kde jsou přímo porovnané parametry obou motorů.Také nesouhlasím s názorem,že platíte jen za značku,když se trochu porozhlédnete ve svém okolí,tak si určitě najdete dobrého prodejce a pokud nebudete líní a použijete pusu,tak se domluvíte i na rozumné ceně.
Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.69.6 (?)
21.5.2007 20:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den,

mluvím pouze ze své zkušenosti. Obhospodařuji kolem svého domu cca 3000 m2. Něco seču sekačkou záběr 53cm, něco křovinořezem a zbytek sekám travním traktorem - záběr 105 cm. Co se týče sekaček donedávna jsem užíval motory Briggs a Stratton 4HP záběr 46 cm a posléze 53 cm záběr s motorem 6 HP. Byl jsem s nima nadmíru spokojen. Až letos jsem se rozhodl vyměnit sekačku a koupil jsem si ji o záběru 53 cm a s motorem Honda 5,5 HP a musím bohužel konstatovat, že jsem zaplatil pouze více peněz za motor, ale ten požadovaný "lepší požitek " z práce jsem bohuřel nepocítil.:-((. A sptřeba.....zdá se mě stejná, rozhodně není menší než u Briggsu. Jinak jsem s Hondou spokojen.....ale proč je dražší??? Snad tu jde jen o ten pocit??? Ale ten za Vás neposeče a peníze neušetří. Proto bych srouvnal z mého pohledu Hondu 5,5 HP a Briggs a Stratton 6 HP na stejnou z a pozice uživatele - rozdíl nepoznatelnou úroveň.

Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


Miloš Vysloužil (10216)
21.5.2007 20:47
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Mám podobnou zkušenost. Jen bych řekl, že oproti motorům B-S, a Tecumseh je Honda o něco tišší. Taky se lehčeji startuje, ale to jemožná tím, že sekačka je novější. Jinak pocit i výkon stejný.
Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.248.54 (?)
3.6.2007 21:53
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Honda je "novější"? Briggs má trošku větší spotřebu, ale zase vydrží drsnější zacházení.
Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.234.206 (?)
4.6.2007 23:48
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Vidíte a já myslel že Briggs&Stratton Intek 6,5 OHV. je nový motor podobný Hondě pouze s menším kroutícím momentem. Jak je tento motor starý ?
Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs


Š (79)
5.6.2007 21:11
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Mno já mám pocit že intek neni tak starý - řekl bych že rádově může mít tak 5let, o proti clasiku (sprintu) který se vyrábý už cca 20let a mimo jiné niní i v ČR.  a honda přeci taky neni nejmladší... Jinač oba jsou ve směs stejné dobří. Spíš bych ale dal přednostr briksu, je o něco levnější a snese opravdu hodně. Honda mi příjde méně hlučnější, klidnější - pravidelný chod, a snadnější startování (účinější sytič a dekompresní ventil) což je vhodnější pro ženy či starší lidi, čili záleží na povaze uživatele, a vzhledem k tomu že budete mít defakto nový udržovaný trávník a sečení vám bude zabírat více času, oceníte myslim, spíše Hondu- můj osobní názor.
Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.76.70 (?)
22.6.2007 17:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Plně bych souhlasil s příspěvkem z 21.5.07 20:12 - vcelku rozumně vystihuje daný problém. Včera jsem koupil sekačku Dolmar 53 cm s pojezdem  s motorem Briggs 6PS. Také jsem uvažoval o Hondě jako značce, ale servismani mně řekli, že je na Hondu vše mnohem dražšší. No a zatím první zkušenosti? Nový motor BS naskočil na první zátah lankem!!! Že by byl nějak hlučný se mně nezdálo, krásně si mumlal a tráva byla v momentě posekaná. Takže uvidíme dál. Na nějakou modernu bych u sekačky moc nehleděl - není to auto, ve kterém jezdíte denně a hodiny a km. Jestli sekačka sežere za půl hodiny sečení 3 nebo 4 deci benzínu, jaký je rozdíl v Kč?
Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.212.195 (?)
23.6.2007 21:42
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Konstrukčně tenhle motor spadá do 30 let minulého století.
Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.22.2 (?)
1.7.2007 18:55
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den snese BS nebo Honda sečení na svahu?

Děkuji za info M M

Připojit reakci
               

Honda Vs. Briggs


Miloš Vysloužil (10216)
1.7.2007 18:58
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Asi záleží na sklonu svahu. Žádný motor změnu polohy nemiluje, prodejce mi tvrdil, že Honda snese větší sklon než B-S.
Připojit reakci
                  

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.22.2 (?)
1.7.2007 19:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Jedná se asi o 150 m na 20 svahu.
Připojit reakci
                     

Honda Vs. Briggs


host (3874)
1.7.2007 19:50
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Např. sekačka na přiloženém obr. je doporučována i do svahu a nejen tato s klasickým motorem Honda GCV 160. Takže když bude takový motor na jiném podvozku sklon bude stejný, naopak čím výše tím budou náklony při najetí do díry, nebo výmolu větší. Proto i po svých zkušenostech bych se použití na svahu o sklonu cca 20° nebál. Je třeba dodržoval max. a min přípustnou hladinu oleje a sekat s ostrým nožem - menší zatížení motoru, případně při sběru do koše jej raději vyprázdnit pod kopcem. Dále se dá směrem pohybu při sečení na svahu zmírnit riziko výpadku - resp. snížení mazání, nebo naopak  spalování oleje sklonem ke svíčce - sečení z kopce - příznak modrý kouř.
Obrázky:
Bez názvu
Bez názvu
Připojit reakci
                        

Honda Vs. Briggs


Miloš Vysloužil (10216)
1.7.2007 20:11
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Ještě jednou, prosím, je lépe držet sekačku svíčkou ke svahu, svíčkou od svahu nebo svíčkou směrem po vrstevnici? Ve které z těchto poloh je motor nejméně ohrožen?
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host (3874)
1.7.2007 20:46
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Po vrstevnici, nebo do svahu je možnost ohrožení motoru menší. Ze svahu se olej dostává ve větší míře do prostoru hlavy válce a dochází k proniknutí do spalovacího prostoru také kolem vedení ventilů a nedokonalým setřením se stěn válce, protože se tlačí za pístem -  proti poloze na rovině. Čím je motor starší, opotřebovanější, tím je tento stav znatelnější. Při spalování oleje dochází mimo nepříjemného zápachu také ke tvorbě karbonů, a to na pístu, ve spalovací komoře(někdy je to znatelné zmenšení spalovacího prostoru). Tímto jsou ohroženy ventily, které se mohou přidřít, sedla a hlavy ventilů nemají těsnost - snížení výkonu.Dále je část karbonů vyplachována zpět do olejového systému a dochází ke snížení   kvality oleje v motoru. Proto je nutné se takovým situacím pokud možno vyhýbat a motor nevystavovat takovému provozu.Motory, které nemají tlakové mazání jsou mazány olejovou mlhou a rozstřikem (toto zajišťují pohyblivé díly v motoru) a kanálky(zajištěno pohybem pístu - tlaky v klik. skříni) , které přivádějí olej k hlavě válce. Proto teoreticky vzato motor by se již nedokázal mazat, jak by někde přestal tento systém fungovat - regulátor otáček na suchu:)), soukolí a kanálky taktéž, kde je tato hranice jsem zatím nezjistil - svahy nad 25° - 30°  krátkodobě nevadí. Při údržbě je v návodech doporučováno nenaklánět sekačku - motor na stranu svíčky - dopředu - i když je to za klidu, motor neběží, kdo to vyzkoušel, pokud  prováděl něco déle objevil se modrý kouř po startu, někdy je nutno vyčistit svíčku a protočit motor.Při sečení do kopce je možnost stavu, že dochází jakoby benzín, hlavně na starších typech motorů - resp. nádrží to dělá problém - toto je jednoduché - dotankovat. 
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


Miloš Vysloužil (10216)
1.7.2007 21:13
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Díky.
Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.64.22 (?)
1.9.2007 17:54
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Asi bychom měli rozlišovat motory Briggs&Stratton s SV rozvody (= motory třídy Quantum a Sprint) a motory s OHV rozvody (= Intek Edge a Intek Pro). Je v nich propastný rozdíl ve výkonu i v kroutícím momentu, v kvalitě filrování vzduchu i ve způsobu mazání motoru (Intek = tlakové mazání).  Myslím, že se v mnoha ohledech motory B&S Intek vyrovnají motorům Honda GCV možná i GXV.  Hondu však vůbec nezatracuji, jak se zdá, je velice oblíbená.  Je pravda, že jsem si všiml, že motory B&S Intek nejsou na sekačky tolik osazovány. Neznám důvod.

Něco o motorech B&S Intek  jsem našel na adrese:

 http://www.briggs.cz/agromak/produkty_prehled.php?cid=254

Dají se tam dohledat i rozdíly mezi jednotlivými motory i maloobchdní ceny jednotlivých motorů.

Jestli máte někdo zkušenosti s motory B&S Intek, prosím napište sem svoje postřehy. Mylím, že už jsem do diskuse někdo svou zkušenost napsal, ale vyznělo mi to, jakoby ostatní diskutujíci přehlédly, že mluvil o motoru INTEK.

Děkuji

Jimy
Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs


host (3874)
1.9.2007 18:33
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
K tomuto uvedu, že by to bylo o ničem srovnávat obyčejný B+S  SV s Hondou OHV, protože to jsou jiné kategorie použití. Srovnání alespoň pro mě vyznělo jako kategorie B+S/ kategorie Honda. ND jsou na B+S levnější, ale jak jsem uvedl na sekačku prosím, ale na malotraktor bych si znova vybral Hondu, pokud možno GXV.
Připojit reakci
         

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.4.16 (?)
1.9.2007 19:32
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Nejlepší motor na trhu na zahradní techniku je motor Briggs INTEK PRO OHV 65. Nevyrovná se mu ani Honda. Má mazání tlakovým olejem s olejovým filtrem. Jeho životnost je tudíž velice dlouhá...
Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


host (3874)
1.9.2007 21:16
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Toto je část testu z roku 2003, takže proti B+S nic nemám, ale to už je poslední model B+S, takové motory Honda dělá delší dobu ve vyšších objemech. ---:  Nás zajímalo jak je na tom druhá největší skupina motorových strojů za automobily- zahradní technika, speciálně sekačky na trávu, kterých se ročně vyrobí téměř dvacet milionů. Vzhledem k obrovskému počtu uživatelů, nás kromě životnosti a výkonu zajímala také ekologie. V loňském roce byly zveřejněny výsledky měření švédských odborníků, které bylo doslova šokem. Za jednu hodinu práce sekačky vznikne více škodlivin, než vyprodukuje moderní automobil s motorem OHC při ujetí sta kilometrů!

Je nějaký pokrok ve vývoji těchto strojů, které tak znečišťují naše ovzduší?

Které motory do sekaček jsou nejekologičtější a které mají nejvyšší životnost? Zde zvítězily tak jako u automobilů opět japonské značky Yamaha, Kawasaki a HONDA.Všechny jmenované vyrábějí do zahradní techniky velice moderní čtyřtaktní motory OHV a některé dokonce stejné konstrukce jako do nejmodernějších aut nebo motorek OHC. U těchto moderních motorů je zaručeno dokonalé spalování benzinu, mají až poloviční množství zplodin ve výfukových plynech a co je pro uživatele nejdůležitější, až o 30 % vyšší výkon, zejména však kroutící moment, který je především u sekaček na trávu nejdůležitější parametr, proti dříve používaným motorům s rozvodem SV. Tyto jednoduché a levné motory 4takt-SV vyrábějí zejména američtí výrobci.
Copak Američané neumí vyrobit moderní motory OHV nebo OHC, které jsou úspornější a ohleduplné k životnímu prostředí?

Samozřejmě že umí, ale obchodníci žádají od výrobců sekaček co nejnižší ceny proto se nejvíce používají nejjednodušší motory bez ohledu na následně vysoké náklady na benzin nízkou životnost, vysokou hlučnost, malý kroutící moment a doslova šílené znečišťování ovzduší, protože cena motorové sekačky již od 6.990,- je pro mnoho uživatelů důležitější než to co umí a co bude potom...
Připojit reakci
               

Honda Vs. Briggs


Chemický Alí (1230)
1.9.2007 21:26
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Hmm, nevraždím zrovna  tuleně a nevylévám olej do kanálu, ale tato diskuse je poněkud komická - i přes velké rozšíření benzinových sekaček s "neekologockými" parametry je jejich vliv na životní prostředí naprosto zanedbatelný. Navíc je dobré specifikovat "škodliviny". Zákon zachování hmoty a energie platí i pro sekačky. Ano, jistě , sekačka vytvoří podstatně více cyklických uhlovodíků etc., leč vybavovat ji například kvalitními katalyzátory ba znamenalo vzhledem k energetické náročnosti vs. sumární době provozu takového motoru pouze  a jenom extrémní ekologickou zátěž... Asi jako když si dá člověk na střechu křemíkovou fotovoltaiku a blaženě se tváří, jak udělal přírodě dobře, nerespektujíc, jakou ekologickou stopu zanechala výroba takového zařízení. 
Připojit reakci
                  

Honda Vs. Briggs


host (3874)
1.9.2007 21:53
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Já jsem to uvedl pouze proto, že japonské firmy výrobou malých o třídu lepších motorů, které poprvé uvedli do sériové  výroby - OHV,OHC donutily ostatní výrobce včetně B+S reagovat. To si myslím, že je pozitivní. Vliv na životní prostředí určitě je, ale dobře je to hlavně pro obsluhu sekačky a pod. stroje a její nejbližší okolí. To srovnání s fotovoltaikou je zase komické pro mě, i když chápu, je to přirovnání ke katalyzátoru na sekačce, ale kdo ví....Katalyzátor patří neodmyslitelně k automobilům, u sekaček vzhledem k ceně je rozhodně správný krok ve vylepšení techniky motoru. Kolik lidí má sekačku - intenzita použití a tím spotřeba benzínu = tím je  provoz sekaček a nejen sekaček s úspornějšími motory žádoucí vzhledem k limitům i životnímu prostředí/ proti sekačkám s motory které nejsou ekonomické ani výkonné. Ještě by mě zajímalo, jestli B+S jsou masově používány v zemi původu. 
Připojit reakci
                     

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.255.30 (?)
2.9.2007 12:09
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
V zemi původu B+S vládne HONDA.
Připojit reakci
                        

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.68.171 (?)
1.4.2008 21:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

 Páni zákon zachovania hmoty hovorí o tom že hmota sa nikde nestratí tzn. ak auto za 100km spotrebuje 6-7l benzínu tak prosím vás ako môže 1-1,5l phm ktoré spotrebuje kosačka vyprodukovať viacej splodín.Pre nás je prvoradý CO2, ten sa tvorí spaľovaním uhlovodíkov.Podľa môjho názoru vytvorí kosačka viac splodím za hodinu ako auto na 100km len v prípade že auto je elektromobil.Tu sa zase dostávame k tomu že z čoho sa nabil elektromobil predpokladám že z elektrárne kde sa spaľuje uhlie prípadne jadrové palivo.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.68.171 (?)
1.4.2008 21:19
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

PS- pomenujte ma konzervou ale-

  Honda je modernejšia tzn-výkonnejšia, zložitejšia,skladá sa z viacej súčiastok, je drahšia, sú na nej drahšie súčiastky

  Briggs je nemoderný, zastaralý tzn.-odskúšaný, jednoduchšý,je tam menej súčiastok, je lacnejší, súčiastky sú lacnejšie

      Obe značky majú už neakú minulosť a skúsenosti.

  Podľa mňa platí Murphyho zákon že všetko sa raz pokazí a platí priama úmera medzi zložitosťou a rýchlosťou za ktorú vznikne porucha.

    Pana J.S. by som nebral za bernú mincu lebo si myslím že je profík a akú koľvek poruchu je shopný odstrániť za celkom iné peniaze ako väčšina z Vás.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.241.181 (?)
2.4.2008 0:37
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mam sekacku Honda HRC216 - je to komercni, profi model. Prakticke zkusenoati s Briggs & Stratton nemam. V reklamach kdysi uvadeli, ze Honda chytne spolehlive na prvni pokus i po zimnim skladovani. Moje zkusenost je, ze pri prvnim pokusu na jare se muze stat, ze musim potahnout i dvakrat nebo trikrat, ale behem sezony startuje sekacka spolehlive na prvni pokus.
Travu sekam tak asi na plose 700 m2, v sezone 2x tydne. Trva to vzdycky tak asi hodinu – mame dost clenity pozemek a prikrou stran (vice nez 25º)
Udrzba sekacky se omezuje na brouseni nozu a vymenu oleje a vycisteni vzduchoveho filtru jednou rocne. Svicku jsem jeste nemenil.
Sekacka bude mit letos 21 roku – koupena byla v r. 1987. Naposledy jsem s ni bez problemu sekal loni v lete. Koupl jsem ji v r 1987. Odhadem ma sekacka za sebou cca 1000 hodin provozu.
Pro pripadne skeptiky uvadim, ze nejsem ani zamestnancem Hondy ani nemam zadny jiny duvod ci prospech z chvaleni vyrobku zn. Honda.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host (3874) - xxx.xxx.103.201 (?)
1.4.2008 22:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tento Vámi zmiňovaný zákon je použitelný u stejných konstrukcí motoru. Tedy malý moderní motor a velký moderní motor. Potom spotřeba 7 l a např. 0,5l je v určitém poměru produkce znečištění ovzduší, ale koeficient na kW výkonu by byl hodně podobný. Zde je to ale o srovnání moderního motoru (automobil) a obyčejné základní konstrukce(sekačka motor SV). Je to logické, nemá cenu to zpochybňovat, protože jsou to navíc výsledky - závěry nezávislých institucí. Pro srovnání -  stačí když projede Š105 a potom Felicie, kdo máte čich v pořádku, zatajíte dech - v prvním případě, alespoň já to tak dělám hodně dlouho, nejen u 105.  Naopak u Felicie nic nepoznáte, u teplého motoru. U malých 4 taktů OHC,OHV vs SV je to podobné, ale kvalita spálení a jiná vůně - zápach svědčí o kvalitnějším využití pohonné hmoty. Ovšem není tu katalyzátor, proto je u teplého motoru splodiny cítit. To ale musíte mít s takovými motory delší zkušenosti, abyste poznali rozdíl. Katalyzátor je podmíněn technikou motoru, aby nemusel být příliš velký - složitý a zároveň plnil svoji funkci co nejdéle. Proto má špičková technika motoru i u malých sekaček, malotraktorů,elektrocentrál a pod. zásadní vliv na razantní snížení spotřeby/emisí. 

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.61.180 (?)
1.4.2008 23:06
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Motor 5HP OHV na sekačkách ABG480,Hecht, Vega atd. by podle vyjadreni prodejce v zahr.centru měla být čínská kopie motoru Honda 3-4roky starého. Srovnával jste ho někdy a je to pravda?

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


Martin (95) - xxx.xxx.70.240 (?)
2.4.2008 2:01
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

K motorům honda - na Vari mám GXV 160 - naprostá spokojenost, když tátovi dosloužil jeho starý dvoutakt na Teře tak jsem mu ho také koupil. Protože mám docela velkou zahradu a moooooc trávy tak jsem dospěl k závěru že bez vertikulace se neobejdu - mech je sviňa, zelenou skalicí stříkám každý rok a kdyby jsem ho měl pískovat tak spotřebuju půlku pískovny. zakoupil jsem vertikulátor osazený motorem Honda GC 135. Vím že je to pouze hobby motor, ale myslím že na tu práci stačí. Co mne překvapilo, že při první výměně oleje / cca po 2 hodinách/ šly z motoru špony. Vím že první výměna oleje se dělá z tohoto důvodu - z motoru se vypláchnou nečistoty / i špony/ které tam zůstaly po výrobě. Není to můj první motor takže mohu srovnávat - tady je snad někdo schválně nasypal, jaké to bylo množství. Doufám že motůrek pošlape pořád dobře, radši udělám ještě jednu výměnu oleje pro sichr...

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.54.200 (?)
2.4.2008 5:03
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

  Katalyzátor v motoroch je vlastne len na to aby zmenil väčší smrad na menší. Mení NOx. Na CO2nemá vplyv.Záradnejší význam má elektronické riadenie motora s ohľadom na  spotrebu. Platí pravidlo menšia spotreba=menej splodín. Porovnanie podľa prepočtu KW nie je na mieste ani pri honde OHC. A v konečnom dôsledku aj tá felícia je "len" OHV rozvod ventilov.

A nkoniec niekoľko krát som sa stretol z centrálami ktoré išli denne 3-5 hodín 4-5rokov.Boli to hondy a aj briggsy, po zoradení a prípadne prekrúžkovaní išli ďalej bez problémov.

Keď berieme 60km/h priemernú rýchlosť, tristo dní do roka za štyry roky prídeme 288tis.km.  Koľko moderných áut tú vzdialenosť prejde za celú svoju životnosť.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host (3874) - xxx.xxx.220.253 (?)
2.4.2008 7:28
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jak len OHV... OHV, OHC je nejen u těchto malých motorů to nejlepší, co se dá použít. Proti tomu je SV jednoduchý, neekonomický, ale funkční odvar. Protože je funkční, tak mnoho lidí jej bere, jako srovnatelný, ale ani náhodou. Elektrocentrálou Vám bude točit jakýkoliv motor, ale spočítejte si množství paliva potřebného k výrobě 1kWh. Horší technika = více paliva = více splodin, ale máte zájem to pochopit, nebo pouze obhajujete výrobce SV?

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.18.208 (?)
2.4.2008 8:42
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Dělám servis obou značek motorů Brigs i Hondu.Jednoznačně mohu říci, že Honda je daleko lepší motor.Jestli zde někdo uvádí vyšší ceny ND tak potom je ještě potřeba srovnat potřeba těchto ND.Domnívám se, že majitel motoru Honda potřebuje hlavně vzduchový filtr, olej a někdy svíčku.Dále dílenské zpracování motorů Honda je daleko lepší.Podívám li se na motor Honda a Brigs po nějakých 5 letech provozu, pak zjistím velký rozdíl.U Brigse různé upadané kryty, volné šrouby, únik oleje apod.U Hondy toto nenajdu.Pokud se jedná o svahovou dostupnost tak jsem za 17 let co dělám servis těchto motorů, neviděl zadřený motor Honda, což u Brigse nemohu říci.Pokud někdo tvrdí, že Brigs snese tvrdší zacházení pak bych mu uvedl jenom počty ohnutých klikových hřídelí na sekačkách a zase u Hondy se to stává jen vyjímečně.
Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.21.210 (?)
8.5.2008 22:23
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Synku, ty jsi asi spadl z hrusne, jinak by jsi takovou kravinu nikdy nemohl napsat. Briggs a upadane kryty? Uniky oleje? Tak to jsi si asi sletl s Hondou. Motory Honda a jejich vzduchove filtry=cinani by je udelali pevnejsi!!! By me zajimalo, kdo vyvijel vzduchove filtry, slabym nechteny dotek a je fitr urvany. Hondy maji jenom dobre jmeno, ale to co prevadi s ctyrtaktnimi motory je hruza a des...

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host (3874) - xxx.xxx.103.201 (?)
8.5.2008 22:28
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tak Vy jste spadl z ještě většího stromu.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.126.17 (?)
4.4.2008 1:46
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Neobhajujem SV ale princíp motora sa mi zdá jednoduchší a tým aj spoľahlivejší. Úspora 5-10% paliva pri danej spotrebe je podľa môjho názoru irelevantná.Čo sa týka centrál, nerozprával som o modeloch s SV rozvodom, aj briggs má niekoľko OHV motorov. Na druhú stranu majú Hondy lepšie dielenské spracovanie fakt z toho nič nepadá a nič na tom neklepe. Briggsy mi pripomínajú staré ruské mašiny ktoré by už dávno nemali ísť ale čuduj sa svete vždy sa ich podarí neako naštartovať.

  Čo sa týka porovnania v servise- hond sa predá podstatne menej, ale myslím si že na servise sa objavujú zhruba v tom istom pomere, možno trochu menej ale je to dané asi tým že pred 4-5 rokmi sa predávali iba sporadicky.

    Nakoniec taká moja úvaha-pri honde funguje tzv. filter ceny to znamená asi to že zákazník si ju nekúpi lebo neni najlacnejšia a on niekde na letáku videl kosačku za 4990.-Sk a jemu na ten jeho 1,5 hektárik záhradky pri dome stačí

  Hondu si kúpi človek ktorý vie čo chce a vie čo to stojí, následne potom nebude špekulovať na tom či by tam nestačil aj olej M6AD alebo či by nestačila miesto vduchového filtra vreckovka.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.29.2 (?)
7.5.2008 20:54
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Také opravuji sekačky, Honda a Briggs jsou rozdáíl jako auta Honda a Ford. Honda nedělá tolik modelů a nedělá užitková auta.  Ale obě značky umí, Z oprav mám lepší zkušenost s Briggsem. Honda nemá rozvod SV stará konstrukce, ale dobrá pro sekačku stačí. Rozdíl OHV a OHC už nevnímám, mnohem zajimavější je kroutící moment (ten má Intek 190 lepší) a cena, potom asi co se mi víc líbí. Briggs myslím největší výrobce sekačkových motorů a rozhodně do servisu přijde nejvíce oprav Briggsů.   Zadřené motory jsou vždy, když nemají olej. Někdo neví, že olej během provozu ubývá a zjistí to, když motor přestne mazat a nejede. Takže se nebojte, jen hlídejte olej a také filtraci vzduchu (prach je vlastně brusivo). Sekám na horách na svahu na kterém je potíž udržet sekačku ve směru vrstevnice a neuklouznout a žádné potíže. Sekačku mám 53 cm s pojezdem, ročně tak 6-8x sekám a žádné potíže nemám, přitom sekačka s Intekem je z roku 2001 když byl úplná novinka. Honza

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.76.106 (?)
8.5.2008 19:56
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Píšete že Brigss 190 má větší kroutící moment ale porovnám li jej s tím co se uvádí v papírech tak Honda 190 jej převyšuje. Sháním motor do mulčovače a byl jsem rozhodnutý pro Hondu ovšem Vaším tvrzením jste mne zase uvedl v pochybnosti..

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.129.187 (?)
19.2.2012 22:03
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Briggs je jedním z mnoha výrobců motorů do malé mechanizace. A je také jedním z nejlepších, jeho motory jsou konstrukčně jednoduché a přitom spolehlivé se solidní životností. Není důvod o Briggsu mluvit jako o horším než Honda. Honda má u nás poněkud zvláštní postavení, protože po revoluci byli tyto motory uvedeny na náš trh s výbornou reklamou a profitují z toho i nyní.
V některých zemích jsou na tom podobně motory KOHLER, SUBARU ROBIN nebo KAWASAKY, popřípadě jiné značky. Moje jednoduchá rada při výběru motoru je následující. Staří dědci říkali, že obsah ničím nenahradíš, proto vybírejte motor s větším objemem, další zvýhodňující znak je rozvod OHV nebo OHC (poznáte podle nápisu na víku ventilů, staré motory Briggs mající rozvod SV mají černou žebrovanou hlavu válců).  No a k tomu mazání snad jediné. Olej dávejte ten co předepisuje výrobce. Mnoho lidí si myslelo, že se syntetickým olejem udělají motoru dobře, ale bohužel ne. Ty to motory jsou svým provozem poněkud specifické a podle toho jim taky chutná olej. Důležitější je, aby ho bylo předepsané množství a byl včas měněn.

Připojit reakci
                           

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.159.35 (?)
17.11.2013 10:09
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Moja reč, vystihol si to perfektne. Čo sa týka k diskusii, prikláňam sa k brigsovi, nakoľko má tlakové mazanie a filter oleja. Nezabudnite, že traktorček pri oraní sa pri hĺbke orby 19 cm, nakláňa 20stupňov. Inak na kosačke, ktorá kosí na rovine je to jedno. 

Připojit reakci
               

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.210.114 (?)
22.3.2012 0:36
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Osobně jsem měĺ sekačku od HQ s motorem honda, sekačka v příšerné kvalitě, ale se skvělým motorem-snadné startování, nízká spotřeba, kultivovaný chod.Do roka jsem se ji zbavil a jdu už jen po motoru honda, jen s tím, že jsem se poučil, že otor je sice srdce.ale není to všechno.Letos mám spadeno na stigu s hondou 190ccm asi za čtrnáctku, což je přijatelné, už jsem ji prolezl a kvali mě uspokojila, mají ji i s briksem a prodejce me jen utvrdil jen v tom, co jsem už věděl.Honda lepší, pocitově tišší, ale nemá ráda nekvalitní benzín.
Připojit reakci
                  

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.43.161 (?)
22.3.2012 18:17
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Se vším v předcházejícim příspěvku souhlasím. Já mám stejný motor v sekačce HONDA HRX 537 HXEA a je to naprostá špička.

Připojit reakci
            

Honda Vs. Briggs


host - xxx.xxx.224.63 (?)
18.2.2012 22:24
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Bohužial páni, asi vás sklamem, ale BS Intek Pro nemá tlakové mazáni, ale "len" tlakovu filtraciu oleja cez olejovy filter. Mám tento motor (Intek Pro OHV 6,5 hp) doma, pouzivam ho uz 6 rokov na malotraktore, sekacke, rotavátore, cize dostáva zabrať ale ide, maká, plní to čo sa od neho očakáva. Spotreba benzínu pri kosení (sečení) na plný plyn je cca 1,6 litru naturalu za hodinu. Z Hondou nemám žiadne skúsenosti, preto neporovnávam.cool

Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.211.170 (?)
29.11.2013 18:20
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Já jsem volil B&S z toho důvodu, že americký Ebay.com je plný dílů na tyto americké motory, takže tam bude možné ještě po letech sehnat každé perko.

Petr Filipi

Připojit reakci
   

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.141.6 (?)
7.12.2013 11:29
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den, mám jak motor BS intek pro 6,5 HP, tak honda 190 GSV 6,5 HP. Oba jsou to výkonné a spolehlivé motory, se žádným neuděláte chybu. BS motor mám asi 15 let v kultivátoru mountfield MS 06, je naorosto bezproblémový, chytá hned, stejně tak po zimě a naolejování válce po pár zataženích, neměl sem s ním za ty léta jediný problé, přitom sem před zimou dřív nevyčerpal úplně všechen benzín hadičkou - určitě zústal nějaký v karburátoru, zjara sem dolil čerstvý a zase šel, na palivo není asi nijak háklivý. Jelikož potřebuji ale hlavně rotavátor, tak sem letos na jaře koupil vari s tou hondou. Tam je podstatně výkonnější - těžší a robustnější - rotavátor - ale pozor - rád se zahrabává - proto nutné podle mých zkušeností mít co největší záběr.. Motor jde skvěle, startování bezproblémů, jen podle dotazů na stránkách vari - víc lidí-  bude asi háklivější na benzín - karburátor se nějak poničí, pak nutno čistit ultrazvukem nebo dokonce nový karburátor - ale radili, jak z toho ven - při odstavení stroje zavřít palivový kohout a benzín z karburátoru zcela vyjet. Pak že to údajně nehrozí, tak to tak dělám a doufám, že to bude vpořádku. Takže bych se nebál ani jednoho motoru, jsou oba výborné.

Připojit reakci
      

Honda Vs. Briggs&Stratton


host - xxx.xxx.141.6 (?)
7.12.2013 11:34
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ještě sem zapomněl - motor honda 190 gsv když rotavátoruju, pole má mírný svah, tak dost často dochází benzín - přitom v nádrži je určitě víc než polovina a už začíná motor vynechávat a po chvíli se zastaví - doleju a zase vpořádku, tedy jen malá nepříjemnost. Zdraví Mitiska Třebíč

Připojit reakci
Založit nové téma Nápověda
  Název diskusního téma   Počet příspěvků   Datum   Počet návštěv
Seřízení karburátoru na Teru Vari724.4.20149085
Motor Jikov 1433523.4.20141859
Motor jikov - problém3123.4.20143363
Motor jikov16923.4.2014203682
Wiking 465123.4.201432
Aku motorovu kosacku1823.4.2014735
Westwood T1200223.4.2014594
Elektrická rotační sekačka5223.4.20141704
Výber Stiga krovinorez723.4.2014410
Jakou benzínovou sekačku s pojezdem.3723.4.201448628
Kultivátor Hecht 737222.4.2014302
Problém se sekačkou721.4.2014397
Sekačka abg startuje potom vypne221.4.2014280
T4 K14 vs TZ4 K1434821.4.2014359922
Zahradni traktor westwood820.4.201410537
Sekačka Florabest FBM 575 - zkušenosti s mulčováním720.4.20143225
Vapka Stihl RE 98 (Nilfisk)320.4.2014200
Vari Hurricane F-550 - vyžínač křovin2818.4.20147281
Půjčovny317.4.2014297
Kátrování hlíny na zahradě3617.4.201463901
Wolf-garten Expert 92.160 H3116.4.201415945
Motor Slavia 1D80 diesel1916.4.201416015
Jaký stroj si koupit k údržbě zahrady 3.000m a luk 7000m2?5515.4.201427834
Čištění trávních traktorů1415.4.20143931
Rotační sekačka Vega S4654215.4.201445458
Vari nechce nastartovat1114.4.20141502
Agzat - predné nesenie náradia614.4.2014474
Postřikovač Agrimotor (42ccm - dvoutakt)114.4.2014179
Otáčky motoru Honda při rotavátorování2514.4.20141998
Motorový Olej813.4.2014805
Vari DSK-316 r.v. 1991113.4.2014177
Shanim vyrobce traktoru 4x4 113.4.2014280
rotavator Robix13712.4.2014129312
Zahradní traktor na udržovaný trávník712.4.20141591
Akumulátorová zahradní pila Bosch KEO 10,8 Li 1712.4.20141830
Zahradní traktor Castel Garden XT190, XT2203312.4.201411808
Zahradní traktory partner2111.4.201417726
Motor briggs zle studene starty 911.4.2014597
Benzínová sekačka na trávu Gude210.4.2014324
Stiga 48s novinka 20141910.4.20141456
Další diskuze: 1, 2, 3, 4, 5 >  
Paliva a motorové pily, topení, krby a kamna, komíny, zateplení a úspory energií
Kamna Invicta Sologne ano či ne?18.4.2014
Úhel broušení řetězů15.4.2014
Stihl Ms 660 nebo ms 461?15.4.2014
Kamna Invicta Sologne ano či ne?14.4.2014
Kamna Invicta Sologne ano či ne?13.4.2014
Další příspěvky > 
Úvodní stránka | Informace o serveru | Reklama | Podněty a připomínky | Kosmetika
(c) Lupo Media s.r.o. 1999 - 2014