DSK317 - repase



host - 210.55 (?)
7.11.2013 22:42
Jsem člověk bez závazků a Vy bez potřebných znalostí. Zapalování vypínat, proč? Spojka je v záběru otáčením motoru, kterému pomáhají kola udržovat otáčky. Při 1. převodovém stupni jede stroj pomalu, otáčky jsou nad vypnutím spojky. I vypnutí zapalování nezastaví motor, neboť spojka je díky otáčkám sepnutá. Je vhodnější nezkoušet něco, na co nemáte znalosti a místo jistého vedení stroje se budete obávat.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
host - 217.11 (?), 7.11.2013 11:22
Tak, motorem brzdit jde, vozík však musí být jistota. Přesně je přibrzďovat motorem jde a chce to zkušeného řidiče, jinak řidítka neudržíte, musí se pomáhat hlavní brzdou.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 248.34 (?), 7.11.2013 21:53

Takto může reagovat jen mladý, nezkušený a nezodpovědný divočák. Jak chcete donutit odstředivou spojku k přenosu kroutícího momentu, když každý sebenší pokles otáček způsobí vypnutí spojky v případě, že je vyplé zaplování a tím pádem neni motor v běhu a netočí potřebných cca 2100RPM. K tomu, aby se tak stalo stačí poskočení traktoru na nějaké muldě. Přestože jsem dost starý, tak takovým kravinám se vyhýbám jak čert kříži. Jsem rád, že mám údy celé a stolář nemá práci. Jestli vám to nedošlo, tak to dřevěné sako je rakev. Doufám, že jste člověk bez závazků.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 210.55 (?), 7.11.2013 22:42
Jsem člověk bez závazků a Vy bez potřebných znalostí. Zapalování vypínat, proč? Spojka je v záběru otáčením motoru, kterému pomáhají kola udržovat otáčky. Při 1. převodovém stupni jede stroj pomalu, otáčky jsou nad vypnutím spojky. I vypnutí zapalování nezastaví motor, neboť spojka je díky otáčkám sepnutá. Je vhodnější nezkoušet něco, na co nemáte znalosti a místo jistého vedení stroje se budete obávat.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 220.186 (?), 7.11.2013 23:44

Tady nikdo nic nepsal o vypnutí zapalování. Oba dva co pojmenováváme zesílení brzdného účinku sestavy citlivým ubráním plynu jako brždění motorem pouze konstatujeme, že brzdný účinek motoru se citelně projevuje.

Nebo snad Vy jako starý kozák držíte otáčky buď na maximu (4000 ot./min) nebo je necháte spadnout na volnoběh (pod 1800 ot./min)?

V celém rozsahu od spínacích otáček spojky (1900-2000) do maximálních pracovních otáček motoru (4000 u dvoutaktu) můžete "brzdit motorem". Nikdo Vám nevnucuje tímto pojmenováním, že veškerá energie se utratí přeměnou v teplo pomocí komprese ve válci motoru. Jde o to, že pokud se přenáší síla z nápravy pouze na převody v převodovce a spojková miska jde volnoběžně, pak zuby a šnek nejsou k sobě přitláčeny a je tam větší olejová vrstva. Ale, když motor utrácí cca 20% energie soupravy a převody tuto přenášejí na spojku, je šnekový převod více samosvěrný. Tedy je potřeba vědět, že jakmile spoka proklouzne, musím přidat krátce plyn abych ji dostal do sepnuté polohy a pak plyn zase uberu, abych pokračoval v brždění.

Rekapituluji :
- samotný šnekový převod při reverzním přenosu mechanické energie přemění v teplo jen 1,2 kW
- při přenosu 0,6 kW do motoru se na teplo přemění ještě 0,1 kW v řazení a v zatíženém šnekovém převodu se účiněji přemění v teplo 1,8 kW, tedy celkem až 2,5 kW. Brzdný účinek při sepnuté spojce a ubraném plynu (cca 3000ot/min) je zhruba dvojnásobný než když Vám chcípne motor a spojka zůstene trvale rozepnutá.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 209.70 (?), 8.11.2013 7:29
Musíme rozdělit názory na ty, co vyzkoušeli brzdit motorem a ty, kteří teoreticky uvažují, co by se stalo. Zásadní je, že tato brzda motorem je pouze odlehčení hlavní brzdě, nestane se nekontrolovaný skluz po mokrém listí, mokré hlíně, trávě, kdy je to v delším prudkém svahu opravdu nebezpečné. Motor přibrzdí celou soupravu a ta se nesveze smykem. Vždy platí, že brzda je efektivní pouze při sepnuté spojce!!! Při rozepnuté spojce se pouze zpomalí rozjezd z kopce, brzdný účinek je zanedbatelný pro soupravu s hmotností 1t!!! Převodovka klade odpor jen při roztáčení, jak se roztočí, nebrzdí!!! Proto vždy spojku v záběru, neboť to je brzdění MOTOREM.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 218.1 (?), 8.11.2013 11:27

To co píšete je ve velmi velkém rozporu s tím co doporučují výrobci. Tady dostává mechanika na prdel. Ano, musíme se rozdělit. Vy si založte nové vlákno a ostatní se budou držet tématu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 208.176 (?), 8.11.2013 11:50
A výrobci zakazují jet s vozíkem a uzávěrkou?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?), 8.11.2013 12:06

právě proto "že tady dostává mechanika na prdel" tato diskuse patří sem do tohoto vlákna. DSK317 je tak robustní stroj, že zničit jej je možné pouze trvalým a hulvátským překračováním doporučení výrobce.

Ale promiňte mi, když budu jízdní soupravu zpomalovat z 15 km/h na 10 km/h pouhým ubráním plynu bez použití brzdy na vozíku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 208.176 (?), 8.11.2013 12:32
Vyzkoušejte si Vari. S uzávěrkou na nejvyšší rychlost jede 12 km/hod. Více pouze, když vypne spojka, tím dojde k vyšším otáčkám soukolí, než dosáhne motor! Na uzávěrku na silnici na P rychlost nemá význam jezdit. Volnoběžky na kolech umožní vyšší rychlost, bez přetáčení soukolí. Brzda motorem má význam při sjíždění na 1 stupeň ve velkém svahu, s nákladem a v kluzkém terénu. Zvyšuje bezpečnost a řidič brání přetáčení hlavní brzdou. Jiné dopravní prostředky také neubrzdí jen motorem a musí pomáhat brzdy. Jiná je svahová dostupnost 7 st, a nad by se nemělo Vari pohybovat. Svahová dostupnost nevylučuje účinnost brzdy motorem.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 163.222 (?), 8.11.2013 12:43

Naložit si na vozík tunu, když je nosnost vozíku 350kg včetně řidiče a jezdit z prudkých kluzkých svahů, je s prominutím velký xxx. Až to potvrdí výrobce tohoto stroje tak tomu, možná uvěřím. Založte si už konečně vlákno nepoučitenlých chytráků.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika