Špané opylení? nekompatabilita? Pomůže roubování?



franta7 - (35) - 195.186 (?) 
10.6.2022 16:16, zobrazeno: 564x

Mám na zahradě třešni čtvrtkmen. 4 roky krásně a velmi bohatě plodila. Ale protože byla malá, tak úroda nestačila. Tak jsem koupil ještě jednu třešní, klasickou velikost a zasadil jsem jí vedle.
No a je po úrodě. Vyroste na ní jen pár třešní. A ta nová má malé plody.

Problém je, že si nepamatuji odrůdy, protože jsem nic netušil o kompatabilitě opylení.
Ta druhá jen vím že začínala na K (asi Kaštanka nebo Karešovka). U první, která krásně plodila, odrůdu netuším vůbec.

Mám za to, nejsem ale odborník, že ty odrůdy mohou být nekompatabilní. A vyroste jen pár třešní, které jsou opylené z nějakého vzdáleného stromu a ty třešně (většina), které jsou opylené z vedlejšího stromu, nevyrostou.

Dá se to vyřešit roubováním?
Pokud je druhá třešeň přeroubována z větvičky první třešně funguje pak vzájemné opýlení?
...roub ze stejného stromu = stejný biologický materiál. Dojde k vzájemnému opylení?
Jsem lajk, takže se tak blbě ptám.
Roub z jiného stromu použít nechci, protože neznám odrůdu a nevím z jakého bych měl roub použít.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 91.196 (?), 10.6.2022 19:06