Jak mam zastrihnout tyhle tresne?

gabula19 - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (52) - 120.179 (?)
20.4.2010 14:29

No teda pane Wimpi at uz jste kdo jste, vy jste mi poradil nejlepe, vlastne (i kdyz tomu vubec nerozumin) s Vasim nakresem a popisem jsem naprosto pochopila co mam delat a jdu to udelat hned (snad se tresince nic nestane) Takze proste ho urezu presne v tom miste kde jste mi to znazornil a pak i tu dalsi vetvicku co je cervene. Druhou tresen necham byt Opravdu nejlepsi rada, kterou jsem kdy dostala. Takhle by meli radit vsichni a ne jen psat ruzne odborne vety atd. Ja jsem proste laik a az s Vama jsem to pochopila. Jeste jednou moc moc dekuji za Vas cas

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 44.75 (?), 20.4.2010 0:48

"Křivý" být může, pokud se stromek po prvém naznačeném řezu dále ponechá svému osudu. Křivým se nestane, pokud se některý z nových, na vhodném místě vyrůstajících letorostů podpoří ve svislém růstu, například vyvázáním, pomocí opěry, a pod. Pokud ovšem vzpřímeně neporoste už sám od sebe...!

PS: teda mě se ta Ronyho třešeň č. 3 vůbec křivá nezdá. Místo přívlastku "křivá" bych spíše použil příměr "košatá".

Zahrádkářský kacíř - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (391) - 235.249 (?), 20.4.2010 2:50

Takže terminál odstraníte jen proto, abyste místo něj mohl vyvázat jinou větev? No tak to jo, to jasně dává smysl...

Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 44.75 (?), 20.4.2010 9:24

Přesně tak jak píšete. Nejprve omezím v růstu dravý, šikmo rostoucí "pseudoterminál". Tím se vytvoří životní prostor pro ostatní postranní obrost -  budoucí základ pro pravidelný větevní systém stromu. A z něho vyberu nejvhodnější letorost pro nový terminál. A je pravděpodobné, že se tento nový terminál vybere úplně sám. Třešeń to umí.