Výchovný řez stromů Mirabelka Nancyská a švestka Hanita



host - 43.70 (?)
2.6.2013 8:08

Díky za odpovědi, byly to loňské výhony. Stromek to doufám přežije.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
renka - (2) - 222.251 (?), 30.3.2013 19:23, zobrazeno: 32502x

Dobrý den,
prosím o rady při chystaném řezu 2 stromů. Nechci si ulehčit práci, ale jsem začátečník. A tohle bude první řez. Snažím se studovat různé materiály (knihy, internet), ale přeci jen, když se pak člověk postaví před strom, není jednoduché všechny ty informace spojit a aplikovat. Proto budu vděčná za připomínky a postřehy od zkušenějších.


Mirabelka Nancyska, podnož Myrobalán
Zakoupena a vysazena na podzim 2012, po vysazení u nás bez řezu.
Kometář k navrženému řezu
-snažila jsem se vybrat silnější větve
-řezat na vnější pupen, pouze terminál jsem řezala na opačný pupen než byl řez předchozí rok
-aby byly kosterní větve rozmístěny co možná nejvíce rovnoměrně (při pohledu shora)
-aby ve výsledku byly kosterní větve v jedné rovině, s přesahem terminálu
-nechala jsem 5 kosterních větví, dle toho co jsem četla je to na horní hranici, ale je mi líto stříhat:)
-nevím zda nechat větev č3 (silnější, ale má trnce a méně pupenů) nebo 2 (slabší, ale má více pupenů)

Švestka Hanita, podnož Zelená renklóda