Švestka 250 metrů n.m.



Vinšálek - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1862) - 79.90 (?)
29.2.2012 21:01

U podnože St. Julien se někdy může stát, že se omezení růstu příslušné odrůdy buď neprojeví, nebo jen slabě(mně se to zatím nestalo -Herman, Althanova, Valjevka, Tophit, Hanita). Je myšleno oproti myrobalánu.

  Moje dosavadní zkušenost se zelenou renglódou je, že se bujností růstu myrobalánu vyrovná - odrůda Stanley, Čač. lepotica.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
lukasun - (18) - 117.16 (?), 28.2.2012 20:31, zobrazeno: 3654x

Nazdárek,

chci letos zasadi na pozemku nějaku švestičku. Nadmořská výška 250 m n.m.

Jsem v tom nováček, tak prosím radu... Jde mi o druh švestky a na jakou stranu ji nasadit.

Dík za rady

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Vinšálek - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1862) - 79.90 (?), 28.2.2012 21:36

V této poloze, pokud to náhodou není mrazový dolík, můžete zasadit prakticky cokoliv.

Záleží na vás, jestli chcete ranou švestku, zrající v červenci, či v srpnu, nebo pozdní zářijovou. A také jak velký strom by to měl v budoucnu být a podle toho volit podnož. Větší stromy jsou většinou na podnoži myrobalán nebo zelená renglóda, menší stromek bude na podnoži např. St. Julien, nebo Krymsk.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 67.66 (?), 28.2.2012 22:46

Je to asi nevýznamná drobnost.  Mohu se mýlit, ale zdá se mi, že stromky na St. Julien rostou bujněji než na zelené renklódě.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 58.114 (?), 29.2.2012 8:11