Realizace aneb co nejdřív



Stránky: 1,  2,  3   
děd-ek - (10) - 19.241 (?) 
12.2.2012 20:21, zobrazeno: 16015x

Dobrý večer, jsem zahradník amatér/začátečník, vlastnící kus pozemku (cca 12-13 m na šířku a cca 60 m na délku). Z jedné delší strany má soused svoji zahradu (obě zahrady odděleny plotem). Na druhé delší straně zhruba 20 metrů má plot sousedka a zbylých asi 40 metrů má sousedka zahradu - neohraničeno. Moje "zahrada" (jestli se tomu tak vůbec dá říkat) byla nerovná. Využil jsem obecního projektu (výkop kanálu), a tak jsem si nechal navést 3 tatry hlíny (docela pěkná ornice). Poprosil jsem souseda přez ulici a ten mi "bobikem" hlínu urovnal.

Nyní mám celý pozemek navežen vrstvou hlíny.

Moje plány s tímto pozemkem bych shrnul do 6 bodů:

  1. vysadit živý plot z thůjí kolem neoddělené části zahrad se sousedkou
  2. vysadit nějaké ovocné stromy (chtěl bych třešeň, jabloň a nějakou odolnou meruňku, pokud by byla nějaká vhodná do mých podmínek jak klimatických tak půda)
  3. vytvořit a nějak oddělit záhon, kde bych měl jahody (tak 3x5 m?)
  4. vytvořit a nějak oddělit záhon, kde bych pěstoval proso pro andulky (tak 1x1 m?)
  5. vytvořit a nějak oddělit záhon, kde bych pěstoval zeleninu - papriky, rajčata, hrášek, mrkev, kedlubny, atd. Jen v malém - žádné velkopěstitelství :)
  6. zbylou plochu zatravnit

Od Vás - zahrádkářů bych chtěl poradit, jakým bodem začít. Také bych ocenil jakoukoliv radu, co pozměnit v mých plánech, jaký postup prací zvolit atd. 

Ocením už jen to, že si dáte čas přečíst si můj příspěvek!

Děkuji, s pozdravem Roman Š.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
Michal. - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (711) - 8.42 (?), 12.2.2012 21:09

Dobrý den,

1. Začněte na jaře trávníkem. Jednak je pro něj jaro optimální a jednak bez trávníku bude po každém dešti pozemek rozbahněný. Navíc, když budete mít záhony, budete k nim potřebovat chodit a později založený trávník si pošlapete.