Kroucení listů u rajčat - proč?



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
      
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 14.199 (?) 
30.5.2012 14:51

Jen dohad, podobně jako Váš. Koně se obvykle krmí jen trávou a senem a na pastvinách a loukách se snad herbicidy nepoužívají. Kdyby šlo o kravský hnůj, kdy krávy jsou krmené siláží z kukuřice, tam bych připustil nějaký přenos herbicidů. Ale nejsem v tom odborník, tak se jen domýšlím. Nějaký srovnávací pokus asi nikdo nedělal.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
         
m3f - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5577) - 133.163 (?), 30.5.2012 15:04

Když už jsme u těch koní, tak se nejedná jen o to co jim projde žaludkem. Koním se také podestýlá a aby z obilí alespoň něco narostlo, tak od jeho vscházení se do něj rvou postřiky traktory i letadly. Tady na břeclavsku a mikulovsku je to na "denním" pořádku. Kůň se ve stáji vydělá do slámy která se vykydá na hromadu a z ní si pak beru a dávám i pod rajčata nebo do skleníku. Nedávám tudíž jen bobky. 

Příznaky kroucení byly popisovány v katalogu firmy Seminis, popis i odkaz jsem tady již dával v jiné diskusi. Na srovnávací pokusy nebo rozbory nemáme patřičné vybavení ale u mne je ta příčina až nebezpečně nebezpečná, opakující se za použití stejných komponent.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 166.45 (?), 30.5.2012 15:19

Pod rajčata a papriky dávám pár kuliček granulovaného kravského hnoje a letos jsem přidal dle jakési receptářové rady trochu vajčných skořápek. Na výsledek si musím počkat.

Ale ke kroucení listů. Dle mého ryze soukromého laického názoru (spíše je to otázka pro batanika), nejde v těchto horkých dnech náhodou o přirozenou obranu rosliny proti odparu z rozvinutých listů?     I.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci