Měření alkoholu ve vykvašeném kvasu...



host - 41.2 (?)
16.10.2007 12:19

Dobrý den, nejsem žádný odborník, ale někde jsem se dočetl, že alkhol v rmutu, tedy kvasu, se měří vínoměrem a ne alkohoměrem.

Stanley

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

Alkohol esence - vše pro domácí výrobu lihovin, piva i vína včetně kvasnic, aromat, filtrací, soudků.
host - 231.122 (?), 17.8.2007 15:17, zobrazeno: 82102x

Prosím poradte, kdo s tím máte zkušenost. Letos jsem poprvé měl větší úrodu broskví a zárověn se mě většinu podařilo otrhat dříve než mě je domácnost zkonzumovala, ale vzhledem k celkem známé malé cukernatosti broskví jsem do kvasu přidal obvyklé množství cukru. Kvas kvasil slaběji ve stálé teplotě kolem 20 C, ale asi po 5 dnech kvasí až do ted 3 týdne slabě, ale kvasí. Dnes jsem ve vytáhlém moštu z kvasu měřil cukernatost a je kolem jen 1%. napadlo mě změřit také obsah alkoholu (ač jsem to u jiných kvasů nikdy nedělal) a objemový lihoměr neukázal absolutně žádný alkohol. Tak mě zajímá, jestli pokud ten kvas obsahuje nějaký ten surový metyalkoho-alkohol, jestli se to dá tím objemovým lihoměrem změřit??? Kvas i na ochutnání není sladký ani výrazně kyselý a je v něm cítit bublinky jako v burčáku a i po zatřepání sklenice a ucpání hrdla, ta po pár sekundách sykne unikajícím oxidem uhličitým. Někde jsem sice četl že měření cukroměru silně ovlivnují pevné malé částečky a rozpuštěné jiné látky ve kvasu než jen cukr, ale to by mě cukroměr potom ukazoval rozhodně více (logicky podle rozmístění stupnice)než jen 1% cukru a tak si říkám jestli to více tyto různé pevné i jiné rozpuštěné příměsi neovlivnili měření lihoměrem??? Díky. Marty

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 41.2 (?), 16.10.2007 12:19

Dobrý den, nejsem žádný odborník, ale někde jsem se dočetl, že alkhol v rmutu, tedy kvasu, se měří vínoměrem a ne alkohoměrem.

Stanley

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci