|
Jak na dřevěné násady?
|
|
|
|
host - 53.1 (?) 25.5.2012 11:13
Násady před nasazením přesuším zastrčené v ústředním topení min. 4 týdny.
Násady zásadně z jasanu, dobrá je líska, pouze v nouzi dub či akát. Buku se vyhněte - bolí z něj ruce - nepruží. A rychle hnije.
Klínky dávám výhradně dřevěné, řezané na pokosové pile či formátce (akát) a lepím je PU polyurethanovým lepidlem(při natloukání lepidlo klínek namaže, poté podrží). Celý konec násady namažu nakonec lepidlem PU - ochrana před vodou (rýče, motyky), po uschnutí napustím (fermež či varnish) a setřu.
Překlínkování:
Při seschnutí (např. po 6 letech první sekyra) bez problémů tenké dláto zatluču silou i přes starý klínek (dřevěný) cca 5 mm, vytvořím začáteční místo pro nový klínek (tenký, akátový) opět namažu PU a zatluču (nutno přesným úderem (nezlomit klínek) a větším kladivem (palicí) proti zemi).
Lukas
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 33.146 (?), 26.4.2012 14:18, zobrazeno: 25152x
Pokaždé když koupím dřevěnou násadu, tak ji na mm upravím do otvoru nářadí - nafest ji natluču. Potom zatluču kovový klínek a stejně po čase dojde k takovému seschnutí, že nářadí vypadává. Dělám to špatně?
Namáčení mě neraďte. Jde mě spíš o správné první "nasazení" násady do nářadí.
Adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 182.227 (?), 26.4.2012 18:36
Neříkám, že to děláte, ale po seschnutí násady je pro nářadí nejhorší namáčení.Dřevo nabobtná a roztáhne kovovou objímku vždy.A může být i pořádně pevná.Dřevo je silnější.Při dalším vyschnutí násady se železo samozřejmě nijak neseschne a situace je horší než na začátku.Takže, jestliže se nářadí po čase seschne, dobrý postup je přidat silnější klínek.P
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 221.214 (?), 23.5.2012 17:03
V zásadě bránit zbytečnému namočení násad. jak se píše výše, dřevo nabobtná, napěchuje se a někdy povolí i oko nářadí. Násada by se měla za okem rozšiřovat, aby šla doklepnout. Klínky - tvrdé dřevo. U sekyr používám kovový klínek a pak asi 1/3 od kraje provrtáým oko tak, že zároveň provrtám i klínek, prostrčím hřebík (musí být dost na těsno) a konec roznýtuji. Vydrží to léta, nemůže vám sekerea uletět z topůrka a když potřebuji sekeru stáhnout, odvrtám hlavičku hřebíku a tuto " závlačku" vyrazím. Zdá se mně to lepší než zalévat epoxidem. Ale vždy každé nářadí udržovat v suchu, to je základ. Násady z jasanu, buk je také dobrý, ale kroutí se.Akát je také dobrýá. Klínky dub.
Jirka
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 53.1 (?), 25.5.2012 11:13
Násady před nasazením přesuším zastrčené v ústředním topení min. 4 týdny.
Násady zásadně z jasanu, dobrá je líska, pouze v nouzi dub či akát. Buku se vyhněte - bolí z něj ruce - nepruží. A rychle hnije.
Klínky dávám výhradně dřevěné, řezané na pokosové pile či formátce (akát) a lepím je PU polyurethanovým lepidlem(při natloukání lepidlo klínek namaže, poté podrží). Celý konec násady namažu nakonec lepidlem PU - ochrana před vodou (rýče, motyky), po uschnutí napustím (fermež či varnish) a setřu.
Překlínkování:
Při seschnutí (např. po 6 letech první sekyra) bez problémů tenké dláto zatluču silou i přes starý klínek (dřevěný) cca 5 mm, vytvořím začáteční místo pro nový klínek (tenký, akátový) opět namažu PU a zatluču (nutno přesným úderem (nezlomit klínek) a větším kladivem (palicí) proti zemi).
Lukas
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 255.44 (?), 23.7.2013 18:40
Stari sedlaci hlavne pouzivali topora z vrbovyho dreva. Perfektne pruzi a nedela mozoly - puchyre. Hned tesne za vrbou je jasan. Z bukovyho topora jsou hned pliskyre na rukach a clovek citi bukovy toporo hned ve vsech kloubech. Kdo jste nekdy stipali vrbu, to cerveny jadro, tak vite jaka je to sranda. To jsou jenom spagaty.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2
|
|
|
|
|
|
|