Jaký nůž na roubování?



host - 48.25 (?)
15.3.2018 6:58

Asi mne pošlete "někam", ale já používám klasický nůž na koberce (takový, co se odlamují dílky čepele). Je ostrý, levný a úspěšnost vysoká, alespoň u jádrovin. Povedla se i švestka a v neděli jsem zkusila třešeň...tak uvidíme, co udělá.. Ale nejdůležitější je vychytat správný čas na roubování, žezat opravdu s citem a přesně, aby roub dobře přiléhal a důkladně to ošetřit páskou, voskem. Prostě si s tím musí člověk trošku pohrát a neodfláknout to :indecision  Musím podotknout, že jsem amatér, ale moc mne to baví a rouby u jabloní už rodí krásná jablka a ta švestka loni také měla pár ptvních plůdků wink

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  11,  12,  13,  14,  15  >   
                     
Pavel_CZ - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (254) - 242.214 (?), 25.1.2018 16:45

No ja na odlamovak taky nedam dopustit. Chapu, ze lidi, kteri povazuji roubovani za nabozenstvi a umeni nade mnou budou ohrnovat nos, ale to mne je fuk.

Mam rad jednoducha reseni a pokud je i za takovou nizkou cenu, neni co resit.

Na tech +-100 roubovacek/podnozi co nadelam za rok je to idealni. Kdybych se tim zivil, tak to asi vidim jinak, ale pro hobystu dostacujici. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 209.4 (?), 18.2.2018 15:31

Rafaeli, zde je něco pro vás. Takový nástroj, nikdy nebude perfektně řezat, kdyby byl širší a těžší, tak by se mohl použít k sekání kostí, ale už ne ke krájení masa na šnycle.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 8.199 (?), 18.2.2018 18:07

Jo, ten nůž se mi moc líbí, dík za odkaz.
(Škoda, že jsem rozumněl jen tak každému třetímu slovu. Ale když už musím použivat překladač i na ruské weby... Ach jo).