Zkušenosti s motorem Briggs 5,5 HP



andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?)
20.7.2009 13:17
Vytlučená klikovka znamená, že se zpravidla vytáhne, vydře či přidře ojniční oko mezi ojnicí a klikou. časem se vůle zvětšuje, a klepání motoru se zvýší. Mohou se poškodit i hlavní ložiska na klice (mezi klikou a blokem, zejména, pokud jsou kluzná. Pístní kroužky jsou 3 - 2 kompresní a 1 stírací. Gufero je kovoplastické těsnění kruhového tvaru, zpravidla pro těsnění hřídelí. V bloku spalovacího motoru sekačky jsou gufera (simeringy) instalována mj. na hlavních ložiscích kliky, kde těsní olejovou náplň. Co máte na mysli přenosem od pístu přes klikovku?
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 8.129 (?), 18.7.2009 23:29, zobrazeno: 25571x

1) Na kolik motohodin jsou konstuovány?

2) Kolik má mít teoretickou kompresi / tlak?

3) Jakou životnost jste dosáhli Vy a s jakým olejem (polo/plná synt)? Případně co jste dělali za repase a na kolik vyjdou součástky jako kroužky, píst a válec. A dá se někde sehnat komplet nový náhradní motor?

Tomuto motoru u mého kultivátoru MS19 došel po cca 10 letech (okolo 8000 motohodin, pravidelně roční výměny oleje BS SAE30) dech >>poslední dny mu ubýval tah (myslel jsem že je to svíčka, ale po pár minutách od dekarbonizace byla opakovaně zase zanesená) a chod více nepraviidelný, až do úplné nemožnosti nastartovat >>ztráta komprese.

...ať vím, nač se mám při jednání v servise u Bédy Zahradníčka připravit,..je mi jasné, že levné to nebudePS Jinak nikdy žádný problém kromě pravidelných spotřebních věcí (řemen, vodící kladka, startovacé šňůra) nebyl.

Díky T.L.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
HH - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (154) - 112.250 (?), 19.7.2009 8:30

oprava se asi nevyplatí, ten motor je se svislou, nebo vodorovnou klikovkou?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 19.7.2009 9:46

Je škoda, že jste to nechal dojít tak daleko. Při prvních náznacích je možné vyzkoušet např. Metaltec 1, který preventivně používám. U motoru B+S clasic se svislou, ne vodorovnou klikovkou(sekačka) motor drží i po 15 letech a vzhledem k výkonu a ploše zahrady u nás a nyní u nového majitele je motor značně přetěžován. Ale tehdy to bylo o nižších výkonech. I nyní to můžete vyzkoušet, neboť jediné, co by se mohlo stát, že to nepomůže natolik, aby provoz vyhovoval, protože je opotřebení příliš velké. Nicméně cena jen za demontáž a zjištění stavu bude značně vyšší, navíc asi bude úvaha, zda to má cenu do použitého motoru investovat. Jinak mě nesedí údaj o počtu motohodin 8000. Vzhledem k době, co motor máte by musel být v provozu v průměru více než 2 hodiny denně na téměř plný výkon celých 10 let. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 181.210 (?), 19.7.2009 23:20

Dobrý. Mě ten údaj o odpracovaných motohodinách nesedí taky.Používal jsem svého času taky mountfilda MS-16 asi 13 let a za tu dobu jsem "" ojel" tyto dva uvedené motory a každý z nich měl natočeno asi 600 hodin.To co uvádíte je pěkná blbost nebo jste si přidal jednu  -0- jaksi navíc. Jinak generálkovat tento motor nemá význam- výsledek se rovná taky nule.Jsou to vyhozené peníze.To mám taky za sebou.A co se týká MOUNT. servisu tak tam bych k vůli ceně já osobně nic nevozil. Chce to koupit nový motor. Tot´vše.   MB.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 8.129 (?), 20.7.2009 8:27

Na dovysvětlení od T.L::

Ad motohodiny: opravdu chyba v mém propočtu, správně má být "od oka" max. využití 3 hod 2x týdně x 52 týdnů t.j. cca 300 hod x počet let 10 t.z. 3000 hod MAX!!!

Ad typ závady: dle prvotního ohledání technika u Bédi Trávníčka se má jednat o vytlučenou klik. hřídel a vytlačené gufero...(zadřít 4T jednoválc. motor prý snad ani není možné, pokud je přítomen olej).

Dodatečný dotaz: Můžete mi někdo vysvětlit, co to znamená a existuje nějakíá prevence před touto vadou?

Děkuji za komentáře ale chtěl bych nějaké odpovědi k od uživatelů k otázkám 1 a 2.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
Chalupář - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (303) - 111.132 (?), 20.7.2009 9:36

Vytlačené gufero je banalita, horší bude ta klikovka. Číslo náhradního dílu byste podle modelu a verze motoru asi našel na webu briggsandstratton.com, ale pravděpodobně to nechcete rozebírat sám, pak bych místo Mountfieldu zvolil autorizovaný servis BS a trval na předběžném rozpočtu opravy.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 128.254 (?), 20.7.2009 9:57

Zdravím, nevím co by mohl znamenat výraz "vytlučená klikovka", to by muselo být hlavně při volnoběhu slyšet klepání. Při postupném ztrácení výkonu a černé svíčce, to vypadá na opotřebené kroužky. Pokud máte nikasilový válec stačilo by překroužkovat, pokud máte litinovou vložku (IC), pak je třeba posoudit jak moc je vyběhaná vložka. Ještě otázka: jak moc ubýval olej? Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 8.129 (?), 20.7.2009 12:21

Přesně jak říkáte pane Stando, musím potvrdit byl tam lehký kovový podton ve zvuku motoru. Spotřeba oleje se za posledních 3 týdny významě zvýšila asi na půl deci za 5-6motohodin, než to ztratilo kompresi.

Vámi zmíněný problém okolo netěsnosti pístních koružků chápu...(mimoochodem kolik jich tam je?)

ale můžeze mi jednoou větou vysvětlit jak je v těch motorech řešen přenos od pístu přes klikovku až po význam gufera..., a to je vše v olejové lázni? Co to tedy ve slengu znamená vytlučená klikovka?

Díky moc.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?), 20.7.2009 13:17
Vytlučená klikovka znamená, že se zpravidla vytáhne, vydře či přidře ojniční oko mezi ojnicí a klikou. časem se vůle zvětšuje, a klepání motoru se zvýší. Mohou se poškodit i hlavní ložiska na klice (mezi klikou a blokem, zejména, pokud jsou kluzná. Pístní kroužky jsou 3 - 2 kompresní a 1 stírací. Gufero je kovoplastické těsnění kruhového tvaru, zpravidla pro těsnění hřídelí. V bloku spalovacího motoru sekačky jsou gufera (simeringy) instalována mj. na hlavních ložiscích kliky, kde těsní olejovou náplň. Co máte na mysli přenosem od pístu přes klikovku?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 8.129 (?), 20.7.2009 14:41

Díky Andy za vysvětlení, už se začínám chytat. Navíc si to dávám dohromady s informacemi ze servisu, kde jsem se byl dnes pozeptat, jak jsou daleko, >>>po demontáži se potvdilo zadřené kluzné ložisko u gufera, ve kterém je uložena kliková hřídel (vytlačené gufero je až poslední následek a s tím souvisí i ta ztráta komperese>>nevím přesně co ho vytlačilo, zda se uvolnilo to přidřené ložisko nebo uvolněná kliková hřídel).

Ale oprava ještě není skončena, ale POZITIVNÍ INFO je že klik. hřídel je nepoškozena.

Prvotní možná příčina dle servismana: MÁLO OLEJE

V jaké úrovni je kluzné ložisko (nebo jsou tam dvě?) vůči hladině v nádržce, která má v max. plnění 0,6l oleje?

Existuje někde schéma toho motoru na netu? Prosím odkaz...

Díky

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika