|
Vari - jak vytvořit rychle dvojmontáž TN
|
|
|
|
Předchozí příspěvky | 1, 2, 3, 4, 5
|
|
|
|
host - 178.9 (?), 5.5.2015 8:01
Stando, tak chtěl jste co nejrychleji vytvořit dvojmontáž TN. Návrh 11107 je nejrychlejší z materiálu k sestavě Vari. Teď z toho mám dojem, že rychlost už není hlavní cíl a chcete originál svorník. Včera jsem si prohlédl originál svorníky. Konce se šestihranem mají zavařené jenom zvenku. Na originál svorníku jsou dvě slabá místa. Zavařený konec a závit s maticí. Zavařený konec nemají vystředěný, jak točím se svorníkem háže. Takový konec je stažením namáhán na jedné straně. Zavařený je jenom zvenku. Jakmile si objednáte originál dlouhý svorník, stejně nebude určený ke stažení čtyřech kol, bude ke stažení nožů rotavátoru. Plocha šikmého sváru je o dost větší proti jednostranně zavařenému konci svorníku. Ovšem nějak nejde dohromady nejrychleji a jak bych formuloval co chcete nejoriginálněji, neboť originál svorník na čtyři kola prostě neexistuje.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
J.f.K - Stříbrný Zahrádkář (322) - 244.2 (?), 5.5.2015 8:32
Já bych to pro SvK shnul asi takto. Pro rychlost sestavení a rozebrání je rozhodně dobré, když čep je "jak když střelí rovný" a bez nějakých vrubů uprostřed. Pro nastavení asi bude nejlepší použít úsek v pravém krajním náboji kola (obj.č. 106516) až po střed pravého vnitřního náboje kola. Originál svorník poznáte tak, že je středěn našroubováním koncového výkovku a zajištěním proti vyšroubování bodovým svárem na vnější straně. Neoriginální ND používají stejný výkovek na levou i pravou stranu (tedy bez závitu a s dírou 17 mm). Tam je dobré koupit svorník delší, uříznout jej na straně u výkovku, odvrtat střed a při znovunaváření výkovku na čep si pohrát s vystředěním.
Taky se zamyslete nad tím, že náboj z AKY (obj.č. 121013) je koncovým šestihranem uspůsoben hloubce příruby hvězdice a je krátký jen 19-20 mm. Dvojmontáž nemám a nebudu mít, ale mně to připadá krátké.
A prosímvás, kde jste sebral ten nesmysl s modulem tří palců. AKY357 a AKY358 sice mají pravidelný krok, ale moduly nejsou stejné tudíž z kogiky věci vychází, že modul 357 nedoplňuje půlením 358ku. PP má pravdu, budete muset svorník pro úzký rozchod vyrobit (nechat vyrobit).
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.f.K - Stříbrný Zahrádkář (322) - 244.2 (?), 6.5.2015 7:34
Pane Melaga. Výše jsem papouškoval názor svého servisáka, který mi odmítl svařit přibližně uprostřed zlomený svorník pro klasický úzký rozchod a prodal mi svorník nový.
Jaký je na to Váš názor, mám opravdu ten zlomený svorník hodit do starého železa (či. použít pouze k rozebrání na dvy kousky tyčoviny a získání záložního výkovku s dírou 17 mm)?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.f.K - Stříbrný Zahrádkář (322) - 244.2 (?), 6.5.2015 8:44
jj moje blbost - spěchal jsem a tak jsem dotáhl jen rukou a zajistil závlačkou. Pak jsem na to zapoměl a o měsíc později při průjezdu zatáčkou s uzavřenými volnoběžkami to houpnul přes krtinu...
Stál 96,-Kč a tak jsem ani moc nediskutoval, když by si za opravu zavařením třeba účtoval "200,- za každou započatou hodinu práce".
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 89.75 (?), 14.6.2023 12:30
Tak jsem si smontoval dvojmontáž. Použil poloosy 480 k převodovce a 130 mezi kola + doplnil o vnitřní šestihtany. Ty jsem tam zavařil -s koly jsem dostal zachovalé starší a původní mi zůstali pro sestavení klasické 610 mm. Ze šroubu na rotavátor 920 mm mi zámečník udělal potřebných cca 880 mm, ale spletl to a musel nadstavit. Původně jen převrtal otvor v koncovce po uříznutí na 16 mm a provařil, ale pak to musel prodlužovat -hned dva sváry. Uvidíme, co to vydrží, ale svár nebyl vůbez znát... mimo obroušení pochopitelně. V historii jsem viděl práci JS a taky to měl svařený.
V kopci na trávě dobrý- vyjelo to bez zátěže to co dvě kola se zátěží a to jsem měl ty závaží nyní naložený na vozíku. Nový kola mám bez závaží- i tak jsou dost těžký-starý litý ještě tera, ale pasuje to. Nejlíp je mít kola zamčený obě stejně. Jinak to různě háže do boku podle toho, které kolo je víc v kontaktu s terénem.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
1, 2, 3, 4, 5
|
|
|
|
|
|
|