Vari, motor Jikov chcípá



PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6461) - 9.135 (?)
22.1.2019 19:18

Kdysi mi to dělala fajfka, ale to se muselo nechat vychladnout. Dnes mi to dělá stejně, příčinu neznám, radu uvítám. Vše se zdá být v pořádku, volnoběh pravidelný, ve výkonu bez problémů. Akorát co chvíli prostě zhasne. A na dvě škubnutí jede zas chvíli dál. Nevím, co si o tom myslet.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 55.18 (?), 22.1.2019 19:10, zobrazeno: 10025x

Stává se mi, že motor po ohřátí chcípá - vždy dojedu na stejné místo - tedy možná po dosažení určité teploty(?). Po chvíli znovu nastartuji a chvíli jedu dál, než se situace opakuje. Prosím o radu, čím by to mohlo být. Děkuji.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6461) - 9.135 (?), 22.1.2019 19:18

Kdysi mi to dělala fajfka, ale to se muselo nechat vychladnout. Dnes mi to dělá stejně, příčinu neznám, radu uvítám. Vše se zdá být v pořádku, volnoběh pravidelný, ve výkonu bez problémů. Akorát co chvíli prostě zhasne. A na dvě škubnutí jede zas chvíli dál. Nevím, co si o tom myslet.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 168.103 (?), 22.1.2019 20:23

Mně to zas dělala nečistota v hlavní trysce karburátoru. Walter

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 75.153 (?), 22.1.2019 21:08

podobné jsem řešil po renovaci dvou motoveteránů a nového křováku - podtlak v nádrži.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6461) - 9.135 (?), 23.1.2019 8:40

Tryska byla venku snad milionkrát a vždy vypadá čistě. Zkusím tu nádrž.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 182.227 (?), 23.1.2019 9:52

Motor Jikov jsem viděl tak z rychlíku, ale nevadí, princip může být stejný.

Kdysi jako kluk jsem měl motorku Jawa ČZ 150 a dělala to samé. Po zahřátí chcípla a nešla nastartovat do doby, než trochu vychládla. Čas potřebný k vychládnutí se prodlužoval až se s tím nedalo jezdit.

Problém byl v cívce. Po letech se izolace na jednotlivém vinutí roztahováním a stahováním porušila natolik, že vždy po zahřátí částečně zkratovala, nedávala zřejmě již dostatečnou jiskru.  Výměna civky věc napravila. Bohužel již tehdy to byl v podstatě veterán a sehnal jsem cívku jen starší a situace se po roku opakovala znovu. Až pak jsem sehnal cívku skoro zánovní, P

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 130.10 (?), 24.1.2019 12:39

Dobrý den, problém s přehříváním motorobé jednotky Vari jsem řešil dlouhodobě. Mám ho na podvozku rotační sekačky (ne bubnová), tedy používám na plný výkon(poloha 2 na třípolohovém šoupátku) a vždy v teplém období roku. Bylo to celkem ihned po pořízení, po zahřátí motor jednou chcípnul a byl konec. Nenastartoval až po úplném vychladnutí. Zdálo se mi že je moc horký, tak jsem jednou vymontoval tu velkou černou plastovou nádrž, dal malou ze starší sekačky na řídítka a bingo: Od té doby se kačka užene mne: motor běží jako hodinky a nikdy nachcípne. Mám zahradu 3500m2 a sekám to v jednom tahu - stáhnu na volnoběh při vysypání koše a znova a dále.Tedy závada je v nedostatečném chlazení motoru! Moje letitá zkušenost.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 50.164 (?), 24.1.2019 21:34

rotačku Lakr s Jikovem mám min. 20 let a žádné přehřívání motoru nepozoruji, při každém sečení je vstup vzduchu řádně zacpaný a stačí průběžně čistit a po sečení vyfoukat. Palivové filtry jsou původní, karburátor zatím nečištěn, nebyl důvod se v něm vrtat. Buď tazateli nejde palivo nebo je problém v zapalování.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 41.184 (?), 24.1.2019 21:58

Bavíte se tady o starých dvoutaktech kterými byly osázeny Terra systémy?

Rafael.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 130.10 (?), 25.1.2019 13:20

Ano, popisuji dvoutakt Jikov, viz fotka z webu. Odstraněním černé nádrže jsem získal motor spolehlivosti typu Brigs. Žádné přehřívání. Upozrňuji že po těch mnoha letech provozu ho mám téměř ve stavu jak je na fotce, tedy velmi důkladně ošetřovaný a čistěný. Závada tedy nebyla v zanedbání čištění.


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika