Silná kosačka... skúsenosti



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
      
host - 20.54 (?) 
3.5.2019 22:43

No bude mať 4,4kw ak má 6 koní ako udávajú. Ale je to fakticky pravda? Neprikrášluje si weinbang čísla?

No skôr by som tomu neveril, pretože obsah  weibangu BS 750 DOV 9,5 Nm  je iba 161ccm  a napríklad parametre  Honda GCV 190,podstane silnejšej  187cc        11,3Nm    3600rpm   a udáva výkon iba  3,8kw. Takže tých vaších 5 kw je skôr úsmevných.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
         
host - 104.38 (?), 4.6.2019 10:03

Taky vybírám sekačku a zarazily mne ty koně u Weibangu. Takže jsem po bližším pátrání přímo u výrobců motorů došel k následujícím hodnotám. Ještě dodám, že jsou to vesměs maximální hodnoty, takže reálně při pracovních otáčkách je třeba počítat s poklesem kolem 10%. Ale jako vzájemné srovnání to může posloužit.  

Loncin 1P65FA 159 ccm (Weibang 506) - 8,9 Nm

Loncin 1P70FA 196ccm (Weibang 537) - 10,5 Nm

Honda GCVx170 - 11,1 Nm

BS 675 Exi (163 ccm) - 9,83 Nm

BS 750e DOV (161 ccm) - 10,2 Nm

Osobně mám dobré zkušenosti se starší Hondou GCV160. Občas na jaře při prvních 1-2 sekáních někdy kuckal, ale vždycky se to novým benzínem spravilo samo.

Naopak BS 675 byl asi 3x v servisu, než ho dali do kupy (ale od té doby běhá). Prý konstrukční chyba, kterou pak výrobce u dalších řad odstranil. Nicméně potvrzuji to, co hodně jiných uživatelů - po větší zátěži a zahřátí je problém ho znovu nastartovat. 

Hledám sekačku s kvalitním mulčováním na chalupu (není moc čas to pořád sekat a sbírat). Měl jsem možnost na akci pár minut vyzkoušet Weibang a Hondu a obě vypadaly dobře. Honda dvojitý nůž, ale na trávě jsem nepozoroval rozdíl. Jen u Hondy ta cena,... a taky nejsem přesvědčen, jestli bych si zvykl na tu "motýlkovou" regulaci pojezdu. Máte někdo delší zkušenost? 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 212.16 (?), 4.6.2019 11:22

Pochybuji, že někdo bude tak ujetý bude provozovat patero sekaček, aby vám dal relevantní posudek. Každý bude prosazovat a chválit tu svou jedinou, nebude si přece hanit svého miláčka.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 19.98 (?), 4.6.2019 22:12

Ale houby. Není problém přiznat problém u provozovaného stroje.

Takže Honda - "motýlková" regulace rychlosti pojezdu je geniální, musíte si vyzkoušet sám.

Motory Honda GCV160 na mulčování žádný výkonový superzázrak, může to být nutností pohánět dvojitý nůž= větší odpor.Startování při použití 100oktan.benzínu s aditivem Honda bez problémů, Kouří při přidání plynu.

ND silně předražené, značkový servis u autorizovaných servisáků předražený.

V mém případě plastový skelet katastrofální.Od nového stroje rozbíhavá přední kola díky špatné konstrukci upevnění kol v plastu, po čase plast zkřehne a není jej problém prorazit náhodně nabraným kamenem.

Převodovka tragická, jednou komplet výměna na reklamaci v záruce, podruhé po záruce "pošolichaná" v servisu tak, aby "to nějak fungovalo".

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 147.70 (?), 6.6.2019 10:20

Zdravím. Pár vecí ku sekačkám - mám Vari MP1 554 WSVQ - motor Honda GCV190 asi 3 roky a bez problému, ale:

- vždy používam aditivum do benzínu -stabilizátor paliva od Briggsa alebo original od Hondy. Ono to nestojí veľa ale oplatí sa. Ten benzín používam aj do motorovej píly

- po skončení práce vyčistiť a doplniť palivo do nádrže

- tiahlom štartéru pootočiť jemne motor do pozície kde kladie odpor-ventily sú uzavreté 

- raz ročne vymenť olej, robím to na jesen po poslednom kosení za horúca. Cez zimu by sa veľa sarjajtu zo starého oleja mohlo usadiť. (dôležité je pri prvom zábehu neprekročiť počet prvých motohodín pre olej čo je asi 5, potom olej vyliať a hneď nový-je tam ozaj veľa hliníkových častíc)

- pred vypnutím motora uviesť páčku vario pohonu na najnižšiu rýchlosť

- jemne prebrusujem hranu nôži brúsnym kameňom po každom kosení - pár krát som ho brúsil aj s flexou ale so šmirglovým kotúčom (používaným na brúsenie zvarov) zrnitosti 80 - brúsi to jemne a úber je celú dobu pod kontrolou

Kosačku zaisťujem na trvalý chod motora plastovou svorkou na riadidlách(dá sa kedykolvek rýchlo vytiahnúť) a tak beží aj počas vysypávania koša - takže neviem či je problém naštartovať motor keď je horúci... skúšať len na vlastné riziko!!!

Kosačka je to výborná, hoci nôž nemá 55cm ale asi 53cm... je aj dosť ťažká, ale má ložiská v kolesách. 

Ešte jedna finta - upevnenie lišty je na hliníkovej prírube s dvoma kolíčkami proti pretočeniu lišty, ktoré sa odstrihnú pri náraze lišty na prekážku aby sa nepoškodil motor. Tie sa mi odstrihli po pár mesiacoch a potom lišta preklzuje. Treba kúpit novú hliníkovú prírubu za 12 eur a vymeniť... a tak dookloa. Ja som nakoniec miesta kde boli kolíčky vyvŕtal vtákom 8mm a do dier som nabil drevené kolíčky (také bukové vrúbkované čo používajú stolári na spájanie nábytku) a funguje to super. Aj ich silnejší náraz odstrihne, aj sa zase dajú rýchlo vymeniť.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 31.114 (?), 9.6.2019 16:33
Dobry den, prosim o radu. Honda HRX 537 VY, nebo Husqvarna LC 551SP??
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 19.98 (?), 9.6.2019 22:17

Pokud si přečtete o příspěvek výše hodnocení Hondy, budete mít trochu jasněji. Plastový skelet Hondy je totální nevýhoda, Hliníkový skelet HQ a hliníková kola HQ -to je jasně výhoda.Motor Kawasaki u HQ je vynikající držák s Hondou srovnatelný. Záleží na účelu použití sekačky a členitosti pozemku, protože HQ má jednu rychlost.To je jasná výhoda ohledně rizika závady převodovky, do hodně členitého terénu s nutností často zpomalovat si musíte osobně vyzkoušet, jestli vám přednastavená rychlost vyhovuje.

U Hondy je opticky větší výbava a jakási volnost při použití, spolehlivost a logika spolu s praktičností však silně pokulhávají, což je za daný peníz drahá legrace.

Co se týká teoretické životnosti a výdrže sekačky, jednoznačný vítěz je HQ.Prostě je Husqvarna v tomto případě "blbuvzdornější".

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 250.40 (?), 10.6.2019 15:38

O takých maličkostiach u Hondy ako rotostop, nižšia váha, vyšší výkon, možnosť mulčovania a variabilný pojazd ste taktne pomlčali.:-)

A pokiaľ nekosíte naozaj na nejakej stavbe tak ani kompozitové chassis neni problém

 Honda dáva za podobné peniaze podstatne viacej a podľa mňa aj kvalitnejšie

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 31.114 (?), 10.6.2019 20:43
Dik za recenzi, asi budu muset odzkouset a pak si vycitat, ze jsem vybral spatne nebo se budu busit do prsou, jak jsem si vybral perfektne. Kazdopadne - motory jsou asi oba srovnatelne, vykonove je na tom lip honda, HQ ma tlakove mazani.skelet QH hlinik, ale brutalni👍Honda plast, ale dozivotni zaruka (snad).Honda pojezd - volitelny, HQ jeden -vyhoda i nevyhoda.cenove stejne, ted k HQ sluchatka😁.takze si hodim korunou nebo..kdyby zde byla osobni zkusenost, uvitam.V nejmenovane prodejne HQ nemaji o teto sekacce paru, snad ji nikdy ani nevideli.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 19.98 (?), 10.6.2019 22:44


Nemáte zač. Budu pokračovat ještě podrobněji, aby byl spokojen i fanda Hondy 250.40.

Váš výběr bych si šel ještě rozšířit o Stihl, Stigu a John Deere...

Co se týče většího vybavení Hondy, jde pouze o rotostop.Velmi příjemná věc.

Motory jsou zcela srovnatelné, díly na ně stejně drahé, větší výkon Hondy se rozplývá jako pára nad hrncem ve chvíli kdy pochopíte, že Honda pohání dva nože nad sebou a tudíž se bavíme o 2x větším odporu nožů při práci.

Skelet je prostě bez diskuze lepší hliníkový a to z co nejsilnějšího hliníku..Aby měla Honda nějakou pevnost, má její plastový skelet velké množství záhybů a žeber zespod a v nich se zachytává sečená tráva, nalepuje se tam a sekačka díky tomu postupem práce vibruje do držadla a rukou.Navíc není zespodu kryt rotostopu a dílů unašeče nožů a šťáva trávy vykoná své. Záslepka výhozového tunelu určená k mulčování je vyrobena velmi nepřesně, netěsní s tvarem tunelu a opět se za ní usazuje sečená tráva a záslepka tudíž nejde po čase těsně otevřít a vytváří se zde vzdušné proudění znemožňující naplnění koše dokonale při každé příležitosti. Volně šlochtající přední kola už u nového stroje se postupem času dále uvolňuje, po letech si za jízdy každé kolo míří kam chce. Netuším, co přesně si představujete pod "doživotní zárukou",ale pokud nebudete mít pravidelná razítka ze servisu i po 5leté záruční době!!!no,Honda ČR Vám záruku neuzná!!!

Honda pojezd -variabilní -2x už totálně rozsypaná převodovka, tudíž velmi velké riziko. Pokud chcete za každou cenu Hondu a risknete plast, rozhodně vyberte převodovku s pevně přednastavitelnými rychlostními stupni!!!   NE VARIABILNÍ!!!

Váha sekačky je v této motorové kategorii + - úplně jedno.

Na nějaká sluchátka HQ nehleďte.

Co se týče mulčování, na nějakou vážnější práci v tomto směru je Honda nevhodná.Je ale otázka, co si kdo představuje pod pojmem mulčování.Pamatujte, že na mulčování jsou určené speciální modely sekaček a každá rádoby všeumělná sekačka nebude dělat svou práci dobře.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika