Seřízení karburátoru WYL (kopie)



host - 129.134 (?)
14.1.2010 21:51

Znovu dík za hodnotné rady.

-Zkusím motor (s pístem nahoře) natlakovat sacím hrdlem, a potřít štětečkem jarem. U takhle malého motorku asi vadí i vlasová nětesnost., u babetty jsem něco podobného nikdy dělat nemusel.

-Sám jsem zvědav zda číslo najdu, fukar mám v práci, jinak bych na to šel hned.

-S tou uzavírací jehlou musím dále polemizovat.  Nemyslíte doufám jehlu která je otvíraná membránou a reguluje konstantní podtlak benzínu.

V difuzoru je plastová trubička a zhruba do její poloviny zasahuje jehla, která se při přidání plynu zvedá. Nedílnou součástí trubičky směrem k membránové komoře je mosazný kroužek, a v něm je dírka menší než.1mm

Tato tryska i trubička je pevně nalisovaná v základním těle karburátoru, na kterém budu hledat typová čísla.

Lubor

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
                     
host - 129.134 (?), 14.1.2010 20:18

Aha tak jsem se nepřepsal, vy se ptáte na ten můj původní příspěvek.

Záklopkou myslím zpětný ventilek, v tom karburátoru už třetí. První dva jsou realizovány vychlípenou membránou, jsou u čerpadla. A tenhle pod tryskou je mosazný kroužek a v něm běhá černý špuntík. Možná je pod tím i filtr? Není na to dobře vidět. Záklopka je mezi tryskou a membránovou komorou, jestli jí tak mohu nazvat.

Podobnou záklopku jsem viděl u složitějších karburátorů, které měly více trysek. Tam se zavírala v různých režimech motoru. Ale zde mi příjde zbytečná. Asi to bude jak píšete proti zavzdušnění při použití ruční pumpičky.

A když jsem si prohlédl schémata WYL a WYJ tak tu záklopku má namalovanou jen ten druhý.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 129.134 (?), 14.1.2010 20:24

A poslední doplnění, ten můj karburátor má mosaznou trysku, je zalitá do spodku emulzní trubičky. Trubička je klasická s podélným výřezem ve středu difuzoru.

Lubor

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 14.1.2010 20:59

Vezmu oba příspěvky najednou. Ty chlopně má každá membrána a uzavírají/otevírají přívod a výtlak paliva, bez nich by to nefungovalo. "Záklopku" jsme objasnili. Není tam špuntík, ale membránka a ano, malé sítko. To pod čím je, není tryska, nýbrž uzavírací jehla. Společná pro téměř všechny mem. karbce. Ošetření povrchu válce u ABG by měl znát prodejce, já ho neznám, Nikasil to nebude určitě, ani chrom. Označení přesného typu, modelu a šarže karburátoru bývá vyraženo na styčné ploše se sáním v rohu. Jednotlivé modifikace (pozor ne obrázkově) najdete tak, že na vámi uvedené stránce otevřete odkaz Aftermarket Parts and Service, otevře se nabídka značek výr. strojů, vy však do okénka v pravo nahoře (Search by Walbro Part) zadáte WY a otevře se celý program modelů karb. od WY po WYP. Ta čísla za WY* však musí být právě vyražena na karbci. Jinak se celkem přesně dá určit typ WY* podle tvaru čerpací membrány. Obrázky mají téměř pro všechny stejné.

Výměně gufer by mělo předcházet natlakování motoru a přesné zjištění případného přisávání falešného vzduchu, nutně to gufery být nemusí.

Stránky ZAMA jsou o jiném výrobci karburátorů.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 129.134 (?), 14.1.2010 21:51

Znovu dík za hodnotné rady.

-Zkusím motor (s pístem nahoře) natlakovat sacím hrdlem, a potřít štětečkem jarem. U takhle malého motorku asi vadí i vlasová nětesnost., u babetty jsem něco podobného nikdy dělat nemusel.

-Sám jsem zvědav zda číslo najdu, fukar mám v práci, jinak bych na to šel hned.

-S tou uzavírací jehlou musím dále polemizovat.  Nemyslíte doufám jehlu která je otvíraná membránou a reguluje konstantní podtlak benzínu.

V difuzoru je plastová trubička a zhruba do její poloviny zasahuje jehla, která se při přidání plynu zvedá. Nedílnou součástí trubičky směrem k membránové komoře je mosazný kroužek, a v něm je dírka menší než.1mm

Tato tryska i trubička je pevně nalisovaná v základním těle karburátoru, na kterém budu hledat typová čísla.

Lubor

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 14.1.2010 22:50

Ad 1) nezapomenout utěsnit výfukový kanál. Ponechat namontovanou svíčku a zkoušku provést max. tlakem 0,5 atm (na bary už jsem starý :-))

Ad 3 a 4) jehla nereguluje podtlak, ale přítok paliva do emulzní trubice (to je ta plastová trubička). Ventilek je (musel bych se přesně podívat) buď pod jehlou, nebo v její těsné blízkosti.

Ad 2) pokud skutečně nenajdete nic, pak to opravdu může být levná kopie.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 199.10 (?), 18.1.2010 10:53

Takže popis jsem nenašel žádný, jehla u mně se pohybuje v trubičce, ale nikdy se nepřiblíží jejímu spodnímu okraji. A jestli má plastová trubička sloužit jako emulsní trubice, měla by na spodu mít možnost přisávat vzduch, to ta moje nemá. Je v ní přímo mosazná tryska o které jsem psal.

Lubor

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 18.1.2010 18:14

Zdravím Lubore, pak to nejspíš bude kopie. Emulzní trubice vzduch ani přisávat nemůže! Vede palivo a to se rozprašuje v nadávkovaném množství v difuzoru, kterým proudí vzduch. Jehla se spodnímu okraji přiblížit nemusí, uzavírá trubici nahoře, svým kuželovým pofilem. Jehla nahoře + otevřené (otočené šoupátko) = plný plyn, jehla dole (zavřené, ne zcela úplně) = volnoběh, ten nastavuje vodorovný šroubek dorazu. Je-li ve spodu pod trubicí tryska, tak pro to aby propustila přesně kalibrované maximální množství pro plný plyn. Ventilek pod ní zajišťuje nemožnost nasát do prostoru s palivem vzduch přez em. trubici. Princip shodný s každým plovákovým karburátorem! Membrány pak zajišťují funkci mechanického čerpadla u aut, nebo samospádu u starých motorek, regulační membrána má jen za úkol oddávkovat hrubě část paliva pro "zaplavení " karburátoru, nikoliv přesné dávkování množství paliva jako u pil a jiných křovinořezů a pod. Impulzní vedení musí být funkční pro umožnění činnosti membránové části karburátoru. Ta je vlastně náhradou plovákové komory a plováku. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 129.134 (?), 19.1.2010 7:21

Radku, už mám jen jeden poslední problém s pochopením funkce mé kopie memránového karburátoru. Když ruční pumpička nasává benzín (z horní části membránové nádobky) proč neteče benzín skrz vratnou hadičku? Očekával bych k tomu další zpětný ventil, ale nenašel jsem ho.

Lubor

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 19.1.2010 7:58

A jsme u kořene jadérka. Co má za funkci ventilek pod "tryskou "? Co má za funkci ventilek  (předpokládám že ho tam neopoměli dát), pod čepičkou pumpičky? První zabránit nasátí vzduchu do prostoru s benzínem, druhý nedovolit tlakovat zpět do karbce, tudíž jeden, nebo druhý funkci neplní! Ještě přeskoušejte jinou polohu motoru při ručním čerpání, občas se stane, že pumpička nenasaje palivo z té dlouhé cesty k nádrži (málo paliva v nádrži, zalomená hadička s filtrem a pod.). 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 199.10 (?), 19.1.2010 14:21

Pozor, ale já nepopisuji závadu.

Píšu že ruční pumpička saje jen sací trubičkou, což je v pořádku, jenom toto chování nedokážu vysvětlit na základě řezu karburátoru od walbra, ani podle toho co jsem viděl když jsem karburátor čistil. Prostě k tomu aby ruční pumpa nesála částečně i vratkou, musí někde být zakuklený 4-tý zpětný ventil, jinak si to neumím vysvětlit. Nebo kolíček ovládaný membránou musí fungovat jako trojcestný a né obyčejný ventil?

Po natlakování jsem našel nětěsnost mezi válcem a karterem. Asi špatné těsnění, zkusím vyrobit nové z papíru.

Lubor

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika