Seřízení karburátoru u terry



Stránky: 1,  2   
host - 72.223 (?) 
7.7.2009 20:12, zobrazeno: 32360x
Zdravím, prosím vás o radu. Nedávno jsem se dostal k teře r.v. 73-74 přesně nevím (na každém štítku je něco jiného a u motoru jsem štítek nenašel). Nejsem úplně technicky nenadaný, troufám si říct, že se i docela vyznám, ale na tohle asi nestačím, nebo něco dělám blbě-nevím. Servisuji motorové pily a křovinořezy s úspěchem :) Amatérsky fušuji do MF70 atp. takže už jsem nějaký motor rozebral, ale s tímhle prostě nevím. V první řadě bych se chtěl zeptat jak má být nastaven šroub na bohatost směsi. Zkoušel jsem klasické 1, 1 a 1/4 až 1 a 1/2 otáčky, ale ani jedno se mi nezdá (otáčky zůstanou vždy vysoké a nebo to naopak zdechne. Upozorňuji všechny případné rýpálky, že karbec je vyčištěný, lanko v bowdenu se vrací dobře, pružina klapky není vychozená a ani nezapomínám vrátit sytící škrtící klapku do vodorovné polohy atd. Už jsem s tímto karburátorem měl konfrontaci. Měl stržený závit u nátokového šroubu. Vyřešil jsem to tedy tak, že jsem vyřízl závit větší a do něho dal vložku ve které je opět závit původní jako na šroubu. To způsobilo, že kohout je asi o 10mm výše než původně byl, ale to by na můj problém nemělo mít vliv. Nebo já už vlastně nevím, s tímhle strojem si nejsem už jist ničím. Budu vděčný a rád za každou poskytnutou radu. Předem děkuji za váš čas. Jakub
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6512) - 128.44 (?), 7.7.2009 21:41

U plovákového karburátoru se to dělalo takto. Motor se nějak dovedl do chodu na volnoběh a zahřál. Pak se otáčením šroubu bohatosti hledala poloha, kdy jsou otáčky nejvyšší. Ty se pak snížily dorazem škrtící klapky a zase se to opakovalo, až byly otáčky správné - podle ucha a nechcípalo to. Pak se ještě nakonec šroub bohatosti otevřel o 1/8 až 1/4 otáčky.

Opravdu není nic ucpaného?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 3.83 (?), 7.7.2009 23:56

Předpokládám, že jste prohlédl plovák a přeplavovací kolík a tak ještě zkuste filtr vzduchu-v nádobce nesmí být nic než malá vrstva oleje.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 75.242 (?), 8.7.2009 10:47

Viděl bych to na ucpanou, resp. přicpanou volnoběžnou trysku. Její přicpání způsobuje právě to, že motor jde pouze na hodně otáček, kdy palivo jde přes hlavní trysku a nebo nejde vůbec. Doporučuji protáhnout volnoběžnou trysku měděným drátkem z kousku obyčejného kabílku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 175.182 (?), 9.7.2009 15:22

Jestliže je karburátor v pořádku a motor se rozbíhá při volnoběhu do otáček a na otáčení šroubem bohatosti moc nereaguje, tak motor někde přisává falešný vzduch. Nejčastěji gufery na klice, všeobecně známý neduh MF-70, nebo může být poškozené těsnění pod karburátorem nebo pod válcem. Případně může být i poucpaný kanálek volnoběhu v karburátoru, případně ucpaná nebo zdeformovaná tryska volnoběhu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 164.125 (?), 9.7.2009 22:14

Nastavuji na své teře takto.Zatočím na doraz a pak povolím o 3/4 otačky+-podle reakce motoru buď trochu povolím nebo naopak.Funguje bezvadně Vilda.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 225.226 (?), 15.3.2010 20:29

Pane Jakube, jak se Vám podařilo odstranit problém vysokých otáček na teře ? Mám totiž podobný problém již delší dobu na své MF 70. Dělal jsem snad už všechno možné. Startování bezvadné - na podruhé zatažení i po několika měsíčním odstavení. Když se ale zahřeje motor a mírně přidá plyn, tak otáčky se zvyšují až do nejvyšších, až musím rychle ucpat rukou filtr vzduchu, abych zastavil motor, jinak by se snad rozletěl. Jestli už máte nějakou zkušenost s opravou, tak prosím poraďte kdokoliv. Děkuji.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 123.147 (?), 16.3.2010 14:55

Jak již zde bylo napsáno.Je třeba vyměnit gufera na klice motoru.To se týká jak motoru Terra tak motoru sekačky MF 70.U Tery bych se ještě podíval na osičku škrtící klapky na karburátoru, kde bývá vyběhaná a přisává se zde falešný vzduch.Většinou stačí vyměnit osičku- cena cca 60 Kč.Šroub bohatosti vzduchu se lehce rukou dotáhne a povolí zhruba o 1/2 až 1 otáčku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 225.226 (?), 16.3.2010 18:38

No to jste mne vůbec nepotěšil s tou výměnou gufer. Doufal jsem, že se tomu vyhnu. Jak by jste tu výměnu viděl co do náročnosti? Zvládl by to průměrně zdatný domácí kutil? Co všechno jako nářadí je k tomu potřeba a jak dlouho asi oprava trvá. Děkuji za vysvětlení. Jedná se o MF 70.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 170.56 (?), 16.3.2010 19:13

nie je to náročné-len pozor na nastavenie zapaľovania.Treba si ho zaznačiť.Pri chybnom nastavení MF kope ako kôň.A je potrebný sťahovák na zotrvačník -bez neho to je skoro nemožné a potrebné je vymeniť guferá za originálne.Pokiaľ použijete bežné - už sa mi niekoľko krát stalo že som opravu opakoval.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?30.4.2024
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika