Pár poznámek.
Ničemu nepomůžete když zasmradíte celý les. Nebude to více mazat jen se vám bude víc usazovat karbon.
Běžné mazání je 1:50. Pozor! Nepřímá úměra. Čím větší poměr, tím méně oleje, ne naopak. Nutno pořád opakovat protože se setkávám s tím že mají taky problémy akademicky vzdělaní lidé netechnického směru ale o tom jsem už kdysi psal.
Pokud má motor vyšší otáčky než 6500/min, nepatří tam M2T a již vůbec M6A! Takže veškeré motorové pily snad až na opravdové historické exponáty mazat speciálním olejem. Osobně používám modrý Husqarna nebo červený Stihl. Přesně 1:50 množství odměřováno injekční stříkačkou na mililitry ale takové přesnosti snad není třeba, kapka sem, kapka tam.
Údajně existují oleje s míchacím poměrem 1:70 anebo jak tu někdo napsal 1:100. Jsou to oleje speciální. Já bych se jich nebál když to napsal výrobce ale je to zbytečně drahá záležitost pro fajnšmekry.
Benzínová směs s olejem není jednoduchá záležitost ale zas ne tak složitá abychom dělali z toho vědu. Najezdil jsem se již něco na dvoutaktech, prakticky od dětství. Jawa 250, Jawa 20, Jawa Mustang, Trabant 601, Wartburg, Barkas, pila Homelite, Pila Husqarna257, Křovinořez Husqarna 325, všechno možné a nikdy jsem nic nezadřel ale taky zbytečně nesmrděl.
K zadření 2T motoru dojde nejčastěji protože film oleje se roztrhne a pístní kroužky ve válci šoupají nasucho vlivem nedostatečně kvalitního maziva při vysokých otáčkách. Kvalitní mazivo by si mělo poradit taky při trochu vyší teplotě při zvýšeném namáhání.