V době Sachs Dolmar(cca do r. 1992 u nás) se používal na pilách SD značkový olej, který se mohl mísit nejvýše 1:40. Přístroje k nám dodávané, nebo do jiných zemí, kde nebyl zdaleka jako v Německu dostupný značkový olej se provozovaly na poměr 1:25 většinou M6A, tak to tehdy mě doporučil prodejce při koupi SD 102 a bylo to i na víčku od benzínu - směsi vyznačeno. Postupně jsem přešel na originální olej, který jsem zpočátku mísil 1:40, potom 1:50. Ve Vašem případě by bylo nejlepší zjistit, jak je na tom válec a píst, případně dekarbonovat a zpočátku používat poměr Dolmar oleje 1:40, neboť všechny karbony nemáte šanci odstranit, potom bych přešel na poměr 1:50, potom znamená po cca 10 nádržích. SD 109 je pila s motorem, který má největší přednosti v nižších otáčkách, nemá smysl jej nastavovat nad horní hranici povolených otáček cca 12500. Právě naopak, motor má výborný kroutící moment, a to při nižších otáčkách. Z toho plyne, že nastavením karburátoru není třeba příliš ochuzovat směs a zejména to platí v době, kdy se motor začne provozovat na nižší poměr oleje ve směsi.