Pohonná jednotka Vari GSV 190



host - 230.87 (?)
18.11.2019 23:01

Jaký vliv má výkon motoru ukončení, nebo délka klikové hřídele? Jaký rozdíl je v utlumení a ukončení. Dvě firmy, které toto provedení vyráběly, to je německý Gudbrod a francouzská Terra, již velmi dávno toto nevyrábí. Pohádky o sedmisetpadesáti kilech nákladu můžete vyprávět někde v kabaretu. Moje zkušenost je bohužel jiná. Musím překonávat 8%svah, kde se vyskytuje část s větším sklonem, abych to zvládl, tak musím posekat na 2cm, musí být sucho a musí být po ruce pomocník, který mi pomůže, abych těch sedm přepravek brambor dovezl domů, nepomohlo ani zvýšení tlaku na na nápravu dalšími přídatnými závažími. Jaké nářadí k tomu měli němci a francouzi nevíme, ale nastavovací těleso je opravdu věc. Nevím co máte proti převodům pomocí řemenů, vždyť patří mezi nejlevnější a nejspolehlivější. Podívejte se na toto video, má to řemenový převod, kotoučovou brzdu, zadní vývodový hřídel a vlečku s diferákem a možná i s jeho uzávěrkou. Tam by varina neprojela ani s prázdnou korbou.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
                  
host - 99.200 (?), 30.3.2020 11:50

Jsou jen dvě kategorie poptávačů. Kategorie 1)- majitel, který je smířen s tím co má a chtěl by si systém levně rozšířit. Přehazovat kola na rotavátor a zpět, neni žádná sranda. Kategorie 2)-neználek, který se bude teprve divit. Možná, že to překousne a bude pro systém horovat.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 244.189 (?), 16.11.2019 9:14

Predpokladajme, ze pan nie je provokater a iba chce pomoct...
Mám  tuto pohonnou jednotku Honda GS190 viac ako 10 rokov v tazkej prevadzke a som NADMIERU spokojny.

  Vase velké výhrady k jejímu ovládání treba adresovat na vyrobcu celeho traktorceka napr. Vari,
lebo Honda dodava tieto motory bez ovladania. Mne osobne ovsem tato packa vyhovuje, mam
dost velku ruku a pri cuvani jemne pridavam  plyn palcom a nesundávam ruku z riaditka...
Navyse na rotavatore  pouzivam prastaru prevodovku T20, ktoru som kupil za par babek  iba na tento učel, a ta ma extremne pomalu spiatocku oproti DSK317. Vychutnavam si to, a např. při couvání s kypřičem nehrozi, že by mne   přejel...

  Vyhovuje mi také vypínač zapalování na levém řídítku("mrtvy muz"), který mne umožňuje řídítko držet normalne pri praci a ked potrebujem dat ruku prec z laveho riaditka, tak nacvicenym pohybom zaistim packu mrtveho muza - ziadny problem, motor ostane bezat... 
   Ak to myslite vazne, tak Vam asi celkom nerozumiem...

  Na tema: kouřivost motoru:
1. novy nedymil(=nekouřil).

2. po prvej vymene oleja začal mierne dymit
    nejaky automobilovy olej Castrol kupeny priamo v predajni na radu technika

3. po druhej vymene dymil este viac a mierne žral olej. Pouzity ten isty auomobilovy olej. Sr*lo ma to teda  fest.

4. siel som do ineho servisu v inom meste.
  Servisman mi povedal: aha jasne, spaluju sa primesi v automobilovom oleji! Musite pouzivat olej pre vzduchom chladene 4takty, a predal mi od fy B&S malu flasku tohto oleja.(este povedal, ze to nemusi byt akurat od firmy B&S, moze byt aj od inej firmy, ale olej  pre vzduchom chladene 4takty. Vymenil som olej, a diali sa veci! GSV190 PRESTAL DYMIT a prestal žrat olej!  Keby som nezazil, neveril by som...

5. dodnes  pouzivam iba taky olej a nekouří, dobre startuje a ťahá ako drak, je to vyborny motor.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 155.3 (?), 18.11.2019 9:19

Proti motoru Honda, nejsou téměř žádné výhrady, ale celková konstrukce, neni vhodná pro tahač. Je to motor, který zná jen dvě polohy a nic mezi tím, takže v tomto provedení je vhodný pro rotační sekačku. Odstředivá spojka je samostatná kapitola, vhodná do sekaček, vyžínačů, křovinořezů a pil. Žádný jiný známý jednoosý tahač, takovou spojkou nedisponuje. Koupit licenci od Gudbrod, v době, kdy již utlumoval po padesáti letech výrobu je obrovský hřích. Sám jsem zvědav, jak dopadneme my co jsme na láci, jednoduchost a tak zvanou univerzalitu naletěli. Ve světě se již dávno nosí úplně jiné věci. Přestože jsme byli v nedávné minulosti východní blok, tak ukrajince poznáváme, teprve nyní. Každý občan země kde zítra znamenalo včera, mohl obhospodařovat poměrně velký kus půdy. Tam by se systém Gudbrod neuplatnil. Že na YOU TUBE vidíme videa, kde bývalý sovět používá tento systém, tak je to pouze na malých zahrádečkách u domu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 15.7 (?), 18.11.2019 19:36

Motor je vhodný na tahání nákladů už z důvodu, že jde o poloprofi provedení s vložkou a koulovým uložením na klice pod těžkým setrvačníkem. Navíc dvojitý vzduchový filtr dává předpoklad vysoké životnosti motoru i při velké dlouhotrvající zátěži. Víte, že mezi motorem GSV pro sekačku a pro takovýto stroj jsou zásadní rozdíly? Například délka a zakončení hřídele, karburátor, setrvačník a další drobnosti. Ve světě se nosí řemeny, které proti převodovkám a spojce, která perfektně při provozních otáčkách přenáší sílu, nemají sebemenší šanci. Ano, je hřích, že čeští konstruktéři z konceptu vybudovali svoje vlastní základy (převodovky, které mají s původními licenčními dnes pramálo společného) a nasadili na to mnoho účelného nářadí, které na rozdíl od laciné konkurence opravdu funguje. Navíc se spoustě lidí potvrdilo, že na rozdíl od řemenů a dalších skvělých spotřebních pravýmyslů moderní doby, tahle maličká spojka utáhne i převodovku, která za sebou musí táhnout tři čtvrtě tuny nákladu. Navíc Gutbrod výrobu neutlumoval, ale byl koupen firmou MTD, která si ze závodu udělala centrálu pro Evropu a tyto zařízení nebyly v její obchodní politice obsaženy, proto byla po roce 1992 výroba ukončena a nenahrazena.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 230.87 (?), 18.11.2019 23:01

Jaký vliv má výkon motoru ukončení, nebo délka klikové hřídele? Jaký rozdíl je v utlumení a ukončení. Dvě firmy, které toto provedení vyráběly, to je německý Gudbrod a francouzská Terra, již velmi dávno toto nevyrábí. Pohádky o sedmisetpadesáti kilech nákladu můžete vyprávět někde v kabaretu. Moje zkušenost je bohužel jiná. Musím překonávat 8%svah, kde se vyskytuje část s větším sklonem, abych to zvládl, tak musím posekat na 2cm, musí být sucho a musí být po ruce pomocník, který mi pomůže, abych těch sedm přepravek brambor dovezl domů, nepomohlo ani zvýšení tlaku na na nápravu dalšími přídatnými závažími. Jaké nářadí k tomu měli němci a francouzi nevíme, ale nastavovací těleso je opravdu věc. Nevím co máte proti převodům pomocí řemenů, vždyť patří mezi nejlevnější a nejspolehlivější. Podívejte se na toto video, má to řemenový převod, kotoučovou brzdu, zadní vývodový hřídel a vlečku s diferákem a možná i s jeho uzávěrkou. Tam by varina neprojela ani s prázdnou korbou.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 205.234 (?), 19.11.2019 7:10

Na odkazu není slovo česky, znám lepší. Na co potrebuju zadní vývod? Vašemu svahu nepomuzem, to je jen váš problém. Doufám že těch 7 přepravek opakujete několikrát, nebo je to jen opravdu jednou? Tady to si prohlédněte jaký k tomu mají vztah a co s tím dokážou udělat.Bezmozci.Pred tím je ještě video jak se tam vlastně dostali. To není opravdu můj vzor. Remeny, doutnaky,kliky atd. Nevěříte tomu, ze kdyby to u nás chtěli dělat, ze by to neuměli.Video zde.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 40.155 (?), 19.11.2019 8:36
Navazuji na včerejší vstup. Mám dojem, že se jedná o stejného člověka, jako v tématu s brzdou motorem Vari z kopce. V tom tématu vyhořel, jako papírový čert. Ozvali se totiž další majitelé Vari traktůrků, kteří mají stejnou zkušenost. Mám s těmito traktůrky letité zkušenosti, tak mohu celkem objektivně porovnávat. Vari je v dané cenové kategorii absolutně spolehlivý, velmi dobře vybavený malotraktor. Vari utáhne tolik, kolik snese vozík a jaký je povrch pod koly. Na mokré trávě do kopce určitě neutáhne 750 kg. Na asfaltu utáhne i tunu. Pohon řemeny na nápravu je oblíbené levné řešení. Výhodu má ve snadné opravitelnosti, nevýhodu ve ztrátách přenosu, prokluzu ve velké zátěži. V lese jsem řemenový traktůrek viděl jednou, měl velký problém se dostat na místo, kde bylo složené dřevo. V orbě a polních pracech je to kompromis. Na políčku až tak nějaká závada nevadí, 10 km v lese je závada velký problém. K motorům Honda ani není třeba nějaký dlouhý popis, absolutní špička malých, vzduchem chlazených motorů. Problémy s motory jsou z 99% způsobeny obsluhou, 0,9% je způsobeno benzínem a i toto jde zčásti na vrub obsluhy, zbývá 0,1% na možné závady, které má každý stroj a ty se zpravidla projeví v záruce. Odstředivá spojka zabírá kolem 2500 otáček za minutu, to je bod skluzu, nad těmito otáčkami lze měnit libovolně otáčky s ohledem na zátěž a druh práce. Spojka nejvíce trpí prokluzem, kdy se pomalu přidává plyn, je zařazena rychlost, kdy se stroj rozjede velmi těžce a častým provozováním na otáčky, kdy spojka stále spíná a vypíná. Jde tedy snadno přejíždět na menší, než plný plyn a situace toto mnohdy vyžaduje, neboť jet do výmolů, kolem překážek na plný plyn není vždy bezpečné. Mezikusem nenazývám handlivě, je to moje přirovná k lidem, kteří u práce, obsluhy nepřemýšlí, nemají potřebné technické znalosti, očekávají přehnané výkony od malotraktoru. Nedokážou si nic nastavit, ani správné ovládání karburátoru, dokonce do stroje vrtají a vůbec tomu nerozumí. Tímto zkráceně nazývám mezikus, ale není to urážka, takový člověk není zdatný řidič, jen vyplňuje mezeru mezi sedadlem a klečemi s výsledkem, že to nějak dopadne. Tito lidé se chytají a vytvářejí flame s cílem přenést svoje neschopnosti dál a vědomě, či nevědomě poškodit velmi kvalitní výrobek. Nejsem nijak zainteresován do prodeje ani oprav této značky, jen tyto stroje používám desítky let. Mnoha lidem jsem pomohl a vysvětlil jim, kde dělají chyby. Z toho usuzuji, že tomu rozumím natolik, že jsem schopen objektivně porovnávat. Pro náročnější práce na větších pozemcích jsou jiné stroje v jiné cenové relaci. Dost často se setkávám právě s tímto srovnáváním. Toto jen ukazuje, že výběr byl na začátku špatný, Vari má svoje limity, jako každý stroj a výběr, nejlépe s vyzkoušením na zamýšlenou práci je nejlepší cesta ke správnému výběru stroje.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 206.54 (?), 19.11.2019 16:50

Veľmi presne napísané.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 101.46 (?), 19.11.2019 18:54

Na tom vašem bylo slyšet něco česky? Co ta stupidní otázka týkající se zadního vývodu. Já osobně proti funkčním domadělo nic nemám. Stejně pořád nemůžu přijít na to, proč jste tu takové video postnul. Vidím, že se pokoušejí překonat vodní překážku v podobě brodu, zůstali viset, ne protože používají řemenové převody, ale protože nedomysleli co může tak velký náklad způsobit. Jaký je rozdíl mezi vámi, vašimi spolubojovníky a těmi indočíňany. Myslím, že žádný. Akorát se naparujete, děláte chytrého a toho druhého největším hlupákem. Jo, a kolikrát jedu do toho podělaného kopčku, vám nic není.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 47.54 (?), 18.11.2019 11:13

Mám 15 rokov Hondu GCV, tak isto nevidím problém v tom tlačidle elektrona ľavom riadidle. Bez problémov sa dá prstom zaistiť.

Olej od začiatku používam Castrol 4T a bez problémov s dymyvosťou. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika