Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:
Navazuji na včerejší vstup. Mám dojem, že se jedná o stejného člověka, jako v tématu s brzdou motorem Vari z kopce. V tom tématu vyhořel, jako papírový čert. Ozvali se totiž další majitelé Vari traktůrků, kteří mají stejnou zkušenost. Mám s těmito traktůrky letité zkušenosti, tak mohu celkem objektivně porovnávat. Vari je v dané cenové kategorii absolutně spolehlivý, velmi dobře vybavený malotraktor. Vari utáhne tolik, kolik snese vozík a jaký je povrch pod koly. Na mokré trávě do kopce určitě neutáhne 750 kg. Na asfaltu utáhne i tunu. Pohon řemeny na nápravu je oblíbené levné řešení. Výhodu má ve snadné opravitelnosti, nevýhodu ve ztrátách přenosu, prokluzu ve velké zátěži. V lese jsem řemenový traktůrek viděl jednou, měl velký problém se dostat na místo, kde bylo složené dřevo. V orbě a polních pracech je to kompromis. Na políčku až tak nějaká závada nevadí, 10 km v lese je závada velký problém. K motorům Honda ani není třeba nějaký dlouhý popis, absolutní špička malých, vzduchem chlazených motorů. Problémy s motory jsou z 99% způsobeny obsluhou, 0,9% je způsobeno benzínem a i toto jde zčásti na vrub obsluhy, zbývá 0,1% na možné závady, které má každý stroj a ty se zpravidla projeví v záruce. Odstředivá spojka zabírá kolem 2500 otáček za minutu, to je bod skluzu, nad těmito otáčkami lze měnit libovolně otáčky s ohledem na zátěž a druh práce. Spojka nejvíce trpí prokluzem, kdy se pomalu přidává plyn, je zařazena rychlost, kdy se stroj rozjede velmi těžce a častým provozováním na otáčky, kdy spojka stále spíná a vypíná. Jde tedy snadno přejíždět na menší, než plný plyn a situace toto mnohdy vyžaduje, neboť jet do výmolů, kolem překážek na plný plyn není vždy bezpečné. Mezikusem nenazývám handlivě, je to moje přirovná k lidem, kteří u práce, obsluhy nepřemýšlí, nemají potřebné technické znalosti, očekávají přehnané výkony od malotraktoru. Nedokážou si nic nastavit, ani správné ovládání karburátoru, dokonce do stroje vrtají a vůbec tomu nerozumí. Tímto zkráceně nazývám mezikus, ale není to urážka, takový člověk není zdatný řidič, jen vyplňuje mezeru mezi sedadlem a klečemi s výsledkem, že to nějak dopadne. Tito lidé se chytají a vytvářejí flame s cílem přenést svoje neschopnosti dál a vědomě, či nevědomě poškodit velmi kvalitní výrobek. Nejsem nijak zainteresován do prodeje ani oprav této značky, jen tyto stroje používám desítky let. Mnoha lidem jsem pomohl a vysvětlil jim, kde dělají chyby. Z toho usuzuji, že tomu rozumím natolik, že jsem schopen objektivně porovnávat. Pro náročnější práce na větších pozemcích jsou jiné stroje v jiné cenové relaci. Dost často se setkávám právě s tímto srovnáváním. Toto jen ukazuje, že výběr byl na začátku špatný, Vari má svoje limity, jako každý stroj a výběr, nejlépe s vyzkoušením na zamýšlenou práci je nejlepší cesta ke správnému výběru stroje.
Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis:
Vkládat lze pouze obrázky typu JPEG a PNG. Maximální rozlišení obrázku je 12 megapixelů (4920x3218 obrazových bodů). Maximální možná velikost obrázku je 10 MB.
Kontrolní řetězec:*Sečtěte prosím číslo 10 a číslo 19.
Výsledek vložte do následujícího políčka:
* Bez vyplnění políček zvýrazněných tučným písmem nebude možné formulář odeslat.
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika