Olej do motoru Honda sekačky



host - 18.54 (?)
18.6.2010 18:56
Dobrý den, nevíte náhodou kolik mám dát do sekačky Vari Adela oleje do motoru? Je to motor honda 5,5 hp 160 ccm, děkuji
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 97.209 (?), 13.6.2010 16:49, zobrazeno: 32870x

Po koupi sekačky s motorem honda řeším jaký olej by byl nejlepší. Tady co jsem si přečetl na všech diskuzí a diskuzích na vebu co se tohoto týče, a prostudování všeho kolem viskozity SAE a KVALITY oleje API. Tak to co dopořučují někteří že tam musí být jen SAE 30 a neměl by se nahrazovat jiným olejem, je podle mě uplná hovadina! I sám výrobce motoru Honda v návodu uvádí tohle.           Doporucení k motorvému oleji
Olej je hlavním faktorem ovlivnujícím výkon a životnost motoru. Používejte vysoce
kvalitní, aditivovaný motorový olej používaný pro automobilové ctyrtaktní zážehové
motory.
.Používejte originální motorový olej HONDA pro ctyrtaktní motory (k dispozici u
autorizovaných prodejcu Honda – motorové stroje) nebo jiný HONDOu doporucený
vysoce kvalitní a prvotrídní olej, který odpovídá požadavkum jakostní trídy API min.
SH, SJ amerických automobilových výrobcu, popr. je prevyšujících. Nádoby
motorových oleju jsou jakostními trídami API odpovídajícím zpusobem oznaceny.
Takže když do motoru Honda naleji Castrol Magnatec 10w- 40 API SL/CF        ŽE MU JEN PROSPĚJI.   Protože podle toho co kupujete oleje do sekaček v originálních balení, tak nedosahuje kvalitou oleji 10w- 40 API SL/CF,

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 217.145 (?), 13.6.2010 17:12
Pre kosačku HONDA HRX 537 používam, k mojej plnej spokojnosti, olej SHELL HELIX PLUS 10W-40, API SL/CF.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6526) - 147.108 (?), 13.6.2010 18:29

Použitím oleje vyšší specifikace motoru neublížíte, ale ani nějak výrazně nepomůžete. Ta dvojice motor - olej musí být vždy vyvážená, takže motor, který má stanovenou určitou specifikaci oleje, olej vyšší třídy prostě není "schopen" využít. Ale pro ten pocit... klidně.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 64.82 (?), 13.6.2010 19:11

Polosyntetika 10W-30 nebo 10W-40 je pro takto kvalitní motory to nejlepší. Sám používám pro GCV 135 první variantu, motor jej nijak nespotřebovává, velmi dobře startuje za studena i za tepla a celkově je v perfektní kondici.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 13.6.2010 20:10

Každá taková debata je o tom, zda umí majitel sekačky číst a zda, když umí číst je schopen použít v praxi, co si přečte. V návodu ke každému motoru je uveden olej, který má obsluha používat, případně adekvátní, který splňuje parametry, které požaduje výrobce motoru. Když použijete jiný olej, tak argument, že motor jede a pod. je správný, on opravdu jede. Když naleju do topení slanou vodu a budu tvrdit, že topení topí, tak to bude pravda. Ale až motor rozděláte, zjistíte skutečný stav, zda olej vyhovoval, nebo ne, stejně tak až se po letech bude možné podívat na trubky topení. Výrobce většinou dimenzuje tyto motory na vyšší zátěž, a proto se to moc nepozná. jsou ale případy, kdy si hobby sekačku koupí firma. Potom se ukáže každý vliv, který snižuje životnost motoru, resp. snižuje jeho užitné parametry. Motor se špatně startuje, kouří při plné zátěži, což je velmi nepříjemné pro obsluhu a motoru nadměrné spalování oleje také škodí. Je velmi snadno porovnatelné při demontáži, jaký olej byl v motoru používán. Zejména u sekaček, které pracují ve velkém teplotním zatížení a spotřeba nevhodného oleje vzroste tak, že píst má vrstvu karbonů, spalovací komora také (tím klesne výkon, neboť se prostor zmenší a vyplachování a spalování zhorší). Ale zvýší se emise a karbony se postupně uvolňují - vypalují a vyplavují do oleje, dle intenzity provozu a momentální zátěže. Karbony v oleji jsou smirek, který zvyšuje opotřebení na všech třecích plochách. Nový olej je rychle degradován karbony a z dobrého pocitu po výměně oleje v motoru je vlastně jen pocit, ale výsledek je znehodnocen. Vlastně mi nejde o to, aby mě ten, kdo to nechce respektovat poslechl, ale o to, aby to pomohlo každému, komu na dobrém stavu motoru trochu záleží.    

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 97.209 (?), 13.6.2010 21:08

citace:
Karbonové úsady

U dnešních moderních olejů se s takovým problémem již nesetkáme. I ty opovrhované "minerální" oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté, jako při používání "plné syntetiky", tedy pokud oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci. Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv.
Takže pokud tomu rozumím že pokud je motor ok. tak přece bude dobře stírat olej ve válci a neměl by být olej spalován. Ale pro klid v duši rozdělám zítra10 Let starého B S a uvidím kolik je tam karbonu. Tam se totiš lilo co dum dal. Na svíčce karbon pozorován nebyl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 13.6.2010 21:21

Pozor, nezaměňujte karbonování oleje v motoru a použití nevhodného oleje do motoru, který je provozován při vysokých teplotách. Při běžném provozu je karbonizace snížena, ale při extrémní zátěži vzduchem chlazeného motoru dochází k vyššímu spalování oleje v motoru, neboť nevhodný olej se dostává do spalovacího prostoru ve větším množství přes pístní kroužky. Potom nastane jev, kdy se olej spaluje a vznikají karbony. Když do takového motoru použijete plnou syntetiku, tak ta postupně způsobí rozpuštění karbonů se všemi negativními vlivy. Takže nezaměňovat karbonizace daná vlastnostmi oleje při běžném provozu a vznik karbonů při použití nesprávného oleje v silně zatíženém vzduchem chlazeném motoru (vysoké teploty při provozu).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 18.54 (?), 18.6.2010 18:56
Dobrý den, nevíte náhodou kolik mám dát do sekačky Vari Adela oleje do motoru? Je to motor honda 5,5 hp 160 ccm, děkuji
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 112.250 (?), 18.6.2010 19:08
po rysku na měrce. HH
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 157.179 (?), 18.6.2010 19:51

V návodu je napsáno 0,55 l, ale mě tam vejde po horní rysku asi 0,45 litru. Asi tam něco zůstane po vypouštění.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Traverzy IPE5.6.2024
Traverzy IPE2.6.2024
Traverzy IPE2.6.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?1.6.2024
Kouří do místnosti29.5.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.5.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika