Motor jikov



host - 223.4 (?)
19.6.2014 22:20

Po zimě nenastarutu 15 let starou Vari.

Po zatažení nedává svíčka žádnou jikru. Nevím jak poznat jedná-li se o závadu zapolování nebo magneta.  Po zatažení za startér je okolo 1 V (mezi třemi kontakty postupně měřenými na elektronickém zapolování...

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  16,  17,  18,  19,  20   
                  
host - 244.212 (?), 5.5.2014 22:39

Pepíku, nezůstává ti páčka škrticí klapky viset opřena o těleso palivového kohoutu, při přidání plynu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 42.6 (?), 31.5.2014 0:48

Ne, když ji ovládám ručně, tak funguje normálně

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 178.235 (?), 31.5.2014 6:54

"Při ručním ovládání klapky" znamená, že sundáte bowden u klapky?Jinak si totiž neumím přidávání "plynu" dost dobře představit.Je tam totiž ještě klapka omezovače otáček s dírkami, do které je vedeno jeho táhlo... Nezaměnil jste si je?  AB

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 223.4 (?), 19.6.2014 22:20

Po zimě nenastarutu 15 let starou Vari.

Po zatažení nedává svíčka žádnou jikru. Nevím jak poznat jedná-li se o závadu zapolování nebo magneta.  Po zatažení za startér je okolo 1 V (mezi třemi kontakty postupně měřenými na elektronickém zapolování...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 44.136 (?), 30.11.2015 19:55

Dobrý večer všem, mám problém s dvoudobým motorem na vari a prozatím jsem zde nenalezl podobný. Motor za posledních pár let téměř nejezdil, přesto se párkrát za rok nastartoval pro přesun po zahradě. Všechno šlapalo perfektně, ale před pár týdny začal chcípat po přidání plynu. Vyčistil jsem karburátor, palivový filtr, vyměnil benzín, koupil novou svíčku a prasklou hadičku od filtru ke karburátoru. Dnes jsem při dalších pokusech zjistil, že plyn lze přidat při poloze klapky sitiče v půlce, tedy cca 45 stupňů, v jiných polohách motor chcípne, jakoby se zadusí. Pokud se začne dusit, uberu plyn, dám opět sitič do polohy mezi, zastaví se jakoby dušení a vrátí se do volnoběžných otáček. Věděl by jste prosím někdo, čím by to mohlo být? 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 30.11.2015 20:54

Není to čítanková ukázka přisávání falešného vzduchu? Kde? Nejsem takový odborník, abych přes net poznal jestli jedno nebo obě gufera a nebo někde jinde i když ta gufera jsou nejčastější.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 44.136 (?), 30.11.2015 21:28

díky, já nejsem odborník vůbec. Zaměřím se tedy na možná místa přisávání vzduchu a pokud na nic nepříjdu, nezbyde než navštívit servis.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 1.12.2015 8:06

Není. Je to zasviněná plováková komora od biobenzínu a ucpaná hlavní tryska. Odšroubovat spodek plovákové komory (2 šrouby), vylít svinec,vyčistit, vyšroubovat hlavní trysku, vyčistit, celé to umýt nejlíp isopropylalkoholem. Nejideálnější odmontovat celý karburátor a vyčistit. Ale do toho se vám asi nebude chtít, je tam hejno páček a táhel. Popsané by mohlo stačit. Dělalo mi to to samé. Bacha, ať neztratíte osičku závěsu plováku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 44.136 (?), 1.12.2015 9:36

také děkuji, vidím že radši ještě počkám. Pro úplnost doplním, že servis motoru znám velmi zběžně, jezdil jsem s tímto dědovým vari jako kluk, opravoval jsem spíše jednoduché mechaniky traktůrku a sekačky, motor mimo filtru a svíčky, dělal strýc a servis. 

 Po zjištění závady jsem začal, jednoduchými kroky, svíčka, filtr, hadička, karburátor, dostal jsem se do fáze, kdy motor vydržel běžet aspoň na volnoběh. Při druhé rozborce karburátoru, jsem zjistil zaseklý, kužílek nad plovákem,. Čištění jsem dělal jen mechanicky, v plováku zelené usazeniny byly, na protáhnutí trysek nic nemám, ale můžu to zkusit sehna včeně isopropylakohol. Odvézt to do servisu mohu, ale když už jsem s opravou strávil něco času, rád bych do budoucna věděl o co jde a co udělat lépe.

Každopádně jsem rád, za každou zkušenost a radu, pokud jste takto popsanou závadu dokázal odstranit, mám naději že se to podaří i mě.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 1.12.2015 10:57

Je to nejspíš ucpaná hlavní tryska, do čtvrtiny otevření klapky to udrží přechodový systém a dál už to nejde. Trysku nejlíp měděným drátkem, nebo chlupem z umělohmotného kartáče a vzduchem. Isopropyl dobře rozpouští usazeniny, je součástí i některých čističů karburace.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  16,  17,  18,  19,  20   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika