Má u Vari motor Honda nějakou jasnou výhodu proti dvoutaktu?



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5   
                     
host - 11.107 (?) 
5.9.2008 15:37

Sekačky BDR 700 je třeba posuzovat podle stáří, protože výrobce Motor Jikov stále něco měnil či upravoval. Vždy byly převážně konstruovány jikovácké dvoutaky. Teď je to součástí robusu od jikovu a Jikov nabízí různé motory. Změnila se i pojezd. převodovka. Dakr, pokud chce někdo přejít na jiný motor, mění řemenici. Stejně mě není moc jasné jak se dá uchytit Honda po dvoutaktu bez úprav. Vím, že spony Hondy za nýty po dvoutaktu nejdou zaklapnout. Jinak s tou sekačkou byly i jiné problémy a ty vycházely z konstrukce. Malé bubny tím pádem potřeba daleko větší točky na řeznou obvodovou rychlost proti jednobubnovkám, které neznají bratra, moc hmoty špatně prochází mezi bubnama a jiná možnost není. To nemluvím o třecím způsobu pohonu pojezdu u těch starších BDR. Můj názor je ten, že jakákoli jednobubnovka má větší skutečný pracovní výkon než BDR 700 bez ohledu na menší šíři záběru.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 5.9.2008 17:10

Díky za vysvětlení, potom je to jasné.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 5.9.2008 19:52

Není zač. Andy v té vaší sestavě by neuspěl asi ani jiný motor srovnatelných parametrů. Obvodová rychlos nožů je malá, proto netnou nebo špatně tnou stébla začne se to žužlat a stoupá odpor až to motor nezvládá. Příměr s vozíky pana J.S. je správný. Převodovka pro dvoutakt má sice pomalejší převody, ale pro motor není žádný problém aby točil i pět či přes pět tisíc otáček. Pak je rychlejší. Honda je nastavená na třitisíce šest set plus mínus dvě sta a honďáci tvrdí, že přes tři osm to je na úkor životnosti. Otázka je, o kolik je ten dvoutakt rychlejší. Jak ale přijde na řadu stoupání a krouťák je to jasné a vyplývá to i z konstrukce. Jsou známé i výstupní hodnoty otáček z převodovky DSK 317 na osu kol. Honda je má o něco vyžší i při menších max. otáčkách motoru.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 174.65 (?), 5.9.2008 20:48
Pro 11.107: Samozřejmě se s vámi nepřu a děkuji za vysvětlení, Nicméně mi ve vari tvrdili, že se převody neměnili, ani katalog nic o jiných průměrech řemenic nenaznačuje. Jen pro upřesnění, neříkám, že je motor honda špatný, nebo že je dvoububnovka lepší než jednobubnovka, i když své výhody také má. Chtěl jsem dát vědět těm, kteří si, jako já, pohrávali s myšlenkou, že by na BDR 700 chtěli dát "lepší" motor. Jen v jednom nesouhlasím. Honďácké uchycení příruby do protikusu sedí. Krátké packy se zapříčí kolmo do protikusu a pružiny se samy zajistí tím, že se převlečou přes vystouplé hrany pacek. Snad mi rozumíte :-).
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 5.9.2008 21:00

O těch packách vím, že to jde, ale jak pasuje spojka? Půjčil jsem kolegovi z práce 1 bubnovku, má 2 takt a spojka se mu poškodila. Průměr hrnku - spojkového bubnu je u Hondy větší - tedy porovnám podle 1 bubnovky. Já jsem si nebyl jistý, říkal jsem mu ať se raději zeptá v servisu, zeptal se, ale až potom na novou spojku. Tak mu to řekli, že to nepasuje.   

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 174.65 (?), 5.9.2008 21:19
Oboje stejné - 80 mm hrnek.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 5.9.2008 21:52

Neexistuje spojkový buben na dvoutakt nebo čtyřtakt. Je jen jeden o průměru 80mm, jak je popsáno víše. Existuje ale vícero spojek a to i na jeden druh motoru a tam se u některých může vyskytnout nesnáz. To, že se známému J.S. poškodila spojka na jeho Dakru pro Hondu, je podle mne náhoda nebo jiná příčina. Já motory prohazuju běžně dost dlouho a o spojkách nebo jiných problémech nevím. Jinak Andy chápeme se že si nic nevytýkáme. To co vám tvrdili ve vari bylo myšleno asi nějakou prodejnu, protože jinak BDR 700 není výrobkem Vari a nikdy nebyl a v sortimentu příslušenství se nevyskytuje. Takto se k tomu staví Vari a.s. Jóóó časy se mění. Je třeba v tomto rozlyšovat doby Agrozetu, Mepolu a třeba současnou Vari a.s. To jen tak pro upřesnění. Stejně si na nich cením toho, že stále vyrábí stroje a příslušenství s původním připojením a tedy nenutí uživatele pořizovat další a dražší z cela nový výrobek. Zde je ta variabilita 100%. Sakra píšu už jako nějaký prodejce. Paděj toho nechám a pardon!! Omlouvám se.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 5.9.2008 22:05

Píšu kraviny a na to bych málem zapoměl - pane J.S. tu spojku si mohl taky poškodit sám známí, protože kdo ví jak to měl přidělané na té vaší přírubě. Jestli na volno a motor se mu mlel a tedy vyosoval a to se při sečení a manipulaci se sekačkou děje je třeba, aby motor seděl na 100% jinak se poškodí spojka a v případě, že je toto na DSK 317 či 316 uvolní se i ložisko v horním obalu převodovky. Zde je třeba důkladně dotáhnout kličku pod řídítky na tom čepu. Bez tohoto zajištění lépe stroj nepoužívat protože za čas se to ukáže.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 6.9.2008 9:06

Jenom jsem chtěl toto otevřít z toho důvodu, že jsme se předběžně domluvili, když mu 1 bubnovka bude dobře fungovat, tak si ji ode mne koupí. Po tom problému a návštěvě servisu (odborný servis Vari - Honda) byl sám zklamán, že musí sehnat jinou sekačku, která je na 2 takt. Upozornili jej na to, že to v této kombinaci(sekačka na 4 takt a motor 2 takt) nemůže dále používat. Protože už nesečeme vysokou trávu  -  nepotřebujeme seno, tak si ji koupil jiný známý na GCV 160 a jen nasadil a seče. Možná, že průměr spojky byl stejný, jen mi to špatně popsal, ale jiný převodový poměr způsobil, že spojka byla přetěžovaná. V každém případě musel spojku vyměnit, přitom Vari používá velmi málo - nějaká doprava po rovině.  Zajištění bylo pomocí  západek, pouze jsem je musel po jeho použití potom jinak naklonit, aby to opět  přesně zacvaklo při nasazení GXV 160, resp. GCV160. Jednou jsem mu jeho motor seřizoval  a na moji DSK 317 pasoval, pouze bych musel upravit západky, ale jinak to bylo vystředěné. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 6.9.2008 13:34

Vystředěné to je, ale právě ty západky o kterých píšete je třeba upravit, nebo spíše jejich protikusy. Na Jikovu táhne jinak a jindy než Honda, proto jste to po něm musel doladit a pokud západky (spony) dobře netáhnou motor se na přírubě mele a děje se to co jsem už popsal, takže možná dobře, že si to nekoupil, když neví co to chce a má to někdo, kdo na to dá Hondu a je to bez problémů a vám v duchu nikdo nevyčte, že jste se zbavil krámu. Kvalitu personálu toho kterého prodejce či servisu nechci vůbec řešit - je to o lidech a třeba byli napapaní, že se jich někdo ptá na Dakra a oni jsou Vari, nebo o dakru nic neví protože ho neprodávají atd. Variant je hodně. Co můžu říci já je špatné u Vari požadovat info. o motoru od Vari. Z pohledu Vari tento motor na nic jiného než Vari nepatří. Přiznám se že to chápu z jejich pohledu a mají pravdu. Kdo se nad tím zamyslí a vžije se do role Vari a.s. musí to uznat.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika