Čím mazat převodovku na BDR 700?
|
|
|
|
|
 |
 |
|
Adam Bernau - (5) - 70.222 (?), 24.4.2009 13:43, zobrazeno: 19497x
Mám starší dvoububnovou sekačku BDR 700. Je na ní jednoduchá převodovka s dvěma ozubenými koly, která mění směr otáčení jednoho bubnu. Není normálně přístupná a její víko je nalisováno na dva čepy a přišroubováno. V návodu k obsluze není vůbec zmíněna, asi se počítá, že náplň maziva vydrží po celou dobu životnosti. Po jejím otevření jsem zjistil, že mazivo téměř není a zbytky jsou ztvrdlé a spečené na okraji. Díky tomu jsou ozubená kola téměř bez zubů a musím je vyměnit. Kola už mám nová, ložiska taky a řeším, jaké použít mazivo, abych nemusel do převodovky složitě lézt a doplňovat mazivo. Máte s tím někdo zkušenost? Můžete něco doporučit? Taky mě napadlo do víčka převodovky dát mazničku pro doplňování vazelíny.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 29.121 (?), 24.4.2009 14:46
Zkusil bych vodní vazelínu, nebo olej hypoidní specifikace (např. Mogul Trans 90 H)
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 105.162 (?), 24.4.2009 20:36
Líbí se mi jak jste to napsal, je to bolest dnešních strojů mnohdy se odvolávajících na bezúdržbovou převodovku.Bez údržby ale zapoměli napsat, že jen do skončení záruky a někdy nai to ne.Vložte tam maznici na závit kde tam bude vhodné místo a naplňte vazelínou pro zatížené převody./ je jich spousta a vzal bych si i vysokoteplotní aby nevytékala /
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 73.78 (?), 26.4.2009 20:10
Plasticke mazivo nemaze obehem samotneho plastickeho maziva, ale maze predevsim postupnym uvolnovanim oleje zachycenym ve zpevnovadle. To, co umoznuje pl. maz. "vtekat" k treci plose je konzistence maziva, ne bod skapnuti.
Sam jsem u me BDR700 do teto prevodovky pouzil "A00". Pozor vsak na preplneni. Mazivo nesmi vyplnit vsechen volny prostor v prevodovce. Bylo by totiz unaseno koly a vnikajicim teplem by se znehodnotilo. Prevodovka by mela byt naplnena max. z 1/3. Kola v tomto pripade mazivo vytlaci ke stenam a na treci plochy se mazivo dostava postupne stekanim.
Druhou otazkou je, jestli v prevodovce mazivo vydrzi. Prevodovka totiz nema odvetrani a pri provozu uvnitr vznika pretlak. Mazivo je tedy postupne vytlacovno. Zontrolujte radiji i tesnici prvky.
Ja v prevodovce menim mazivo kazdou druhou sezonu.
PKod
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 47.123 (?), 27.4.2009 10:47
No nevadi, nemusime se shodnout hned.
normovani PM podle penetrace NLGI (napr. "00") nema s bodem skapnuti (neco jako "bod tani") mnoho spolecneho.
S doporucenim maziva zrejme souhlasite a na to byl puvodni dotaz.
PKod
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 47.123 (?), 27.4.2009 10:55
Jeste odkazy a radeji samostatne:
kouknete se na definice BOD SKÁPNUTÍ, PLASTICKÉ MAZIVO ci PENETRACE napr. do slovniku na strankach madiol.cz.
Popis PM je napr. tady.
|
|
 |
|
 |
 |
|
andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585) - 220.253 (?), 27.4.2009 11:38
Nevím, jaké mazivo patří do tohoto převodu, nicméně u své BDR 700 jsem použil mazivo specifikace NLGI 2. Mazivo pomalu uniká, takže jej 1x ročně doplňuji, nicméně mazivo se dostává zpět na třecí dvojice, což je nejdůležitější. Coby lajk bych neměl s použitím 00 problém (v návodu se opravdu nic o mazivu nepíše). Jak jsem uvedl, mám problém spíše opačný.
Problematika bodu tání, bodu skápnutí a penetrace u NLGI 0 a 00 je složitější, nicméně u maziv s "tužší konzistencí" nezbývá, než se spolehnout na bod tání.
Doplněno: Používal jsem několik PM od valvoline a od Bishop´s, na kterých bylo výslovně napsáno, že nejsou na bázi olejů.
Použití maziv s přísadou molyky, uvedeno dole, považuji za zbytečné. Molyka "maže" až při kritickém tření a při vysokých tlacích.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|