špenát

host - 76.122 (?)
25.7.2008 13:44

Cože? Napište to znovu. Napsal(a) jste že je riskantní sklidit to bez chemie, takže není jasné co tím mělo být myšleno.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 146.226 (?), 6.6.2006 14:01, zobrazeno: 19430x

Dobrý den,

jsem zahradník začátečník a asi vám moje otázka přijde banální. Ale přesto - letos jsem poprvé nasadila špenát. Zatím jsem ho viděla jenom mražený :-). Takže můj dotaz je - jak velké listy se sklízejí? Odtrhávají se postupně od největších a nechávají se ty menší dorůstat? Teď už některé listy jsou i se stonkem 20cm dlouhé, některé se kroutí.Jak je to pak s úpravou? Jenom omýt, nasekat a pak už běžně jako kupovaný? Děkuji, Helena

host - 1.103 (?), 6.6.2006 15:09
Dobrý den! Ta velikost 20 cm stačí ke sběru. Špenát během sběru stále dorůstá, je nejlepší trhat ty největší listy (nejlépe čepele bez řapíku), nebo ty, co se dostávají k hlíně. Obvykle to končí tak, že přijdou dlouhé dny a špenát vyběhne do květu. V tomto stádiu už začínají být listy nahořklé. Listy se dají skladovat podobně jako listy salátu navlhčené ve vrstvě v nějaké nádobě nebo plastovém šáčku v ledničce. Spařují se celé a spařené se teprve sekají. Zdeněk

host - 12.49 (?), 9.3.2008 11:19