Rouby



Skalovi.pisek - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (336) - 161.138 (?)
8.6.2009 21:57

Píšete, že jste rouboval jabloně a švestky. S peckovinami mám dobrou zkušenost v roubování "ve druhé míze" na zlomku července a srpna. Jako roub používám střední část letošního letorostu, odstraním řapíky a roubuju ze stromu na strom za kůru. Za týden - deset dnů odpadnou ponechané stopky listů, což je znamení, že se roub ujmul. Vyraší na jaře. Dobře se tak ujímají třešně, višně a všechny ostatní peckoviny. Nevím jak broskve, ty očkuji.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 82.2 (?), 27.5.2009 16:17, zobrazeno: 10333x

Jsem začátečník a narouboval jsem na jaře pár švestek a jabloní. Některé rouby již pěkně vyrašili, jiné sice nejsou uschlé, ale poupata se ne a ne otevřít. Je ještě nějaká šance, že vyraší, nebo si mám už radši zapěstovat nějaký pěkný letorost z podnože na příští jaro? Můžu jim ještě nějak pomoci? Díky za rady!

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Radouš - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (257) - 130.20 (?), 3.6.2009 8:00

Pokud není roub scvrklý, vyschlý, může vyrašit dokonce i ve druhé míze v srpnu. Zkuste mu domluvit, moje kolegyně rostlinkám i zpívá, možná z toho vyrostu i já.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18313) - 94.12 (?), 3.6.2009 8:04

Na odstranění roubu je času dost. Raději si ale pěstujte další podnož, pravděpodobnost, že roub ještě vyraší sice je, ale malá. I neujatý roub, je-li dobře zavoskován a zavázán,  tak honem neuschne.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 150.228 (?), 6.6.2009 11:06

Ďekuji za rady. Napadlo mě ještě, že by se ty živé ale neujaté rouby mohli zkusit naroubovat znova-třeba větev kousek seříznout, obnovit řez i na roubu a znovu přiložit... Zkoušeli jste to někdy někdo?