Prosím o radu přeroubování stromů nebo zmlazení



host - 148.53 (?)
3.4.2007 12:22

Dobrý den, pane Boštičko (i jiní), v poslední době studuji všechny možné teoretické zdroje + máminy zkušenosti, abych správně od počátku začala pěstovat jabloně ve stěně. Překvapila mě zmínka - použít jinou podnož než M9, můžete toto vysvětlit ? A také se zmínit o podnožích JME nebo tak nějak, které prodejci štěpovanců kromě M9 sodo stěn také doporučují?
Pak ještě - nedočetla jsem se nikde o tom, jak dosáhnout toho, aby na jednoletém štěpovanci začaly růst boční větvě v požadované výšce. Znamená to, že tam, kde ustřihnu terminál, začne "první patro".?Ještě existují rady určitým způsobem udělat zářez nad (i pod) pupeny (literaturu mám). Jde tento zásah udělat, i když už mám větvičky "druhého patra?". Nebo mám na stromku - druhý rok- ustřihnout terminál v požadované výšce a tím odstřihnout i to založené druhé patro? A počkat?...MOC DĚKUJI ZA VŠECHNY RADY !!!
Děkuji D. Zedníčková

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3   
Franta12 - (7), 1.4.2007 20:17, zobrazeno: 19166x
Vlastním zákrsky ve stěně odrůd golden delicius, starkinson,šampion. Stáří stromů kolem 25 roků. Poslední dobou přestávají rodit, ovoce je málo,  drobné až zakrslé. Lze tyto zákrsky  zmladit? popř. přeroubovat? Kmeny sou silné bez poškození.

Navíc tyto jablka trpí velkou strupovitostí, pocitvě stříkám i měním přípravky nic nepomáhá.

Oblast jižní Morava.

Děkuji za odpověď
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 135.46 (?), 1.4.2007 20:47
Proč ne? Seřiznout korunu a přeroubovat. Dobré odolné odrůdy Topaz, Rajka, Rubinola, Blaník..
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
M.Amihaesei - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (188), 1.4.2007 20:50