Prosím o radu - ořezané jabloně

host - 109.108 (?)
7.6.2012 16:24

Hodně často vidím nízké jabloně jen se spodními větvemi a s jakoby otevřenou korunou, kterou dohánějí krátké větvičky a tento tvar se mi zamlouval.Nepotřebuji strom jak hrom.Ale když už jsem toto vyrobila-stromky jsou na pohled hezké, jak postupovat při silném obrostu a kdy.Jak jsem psala, jsem laik a ten dělá chyby, ze kterých se s pomocí, vás odborníků, poučí.Co vy na to? Markéta.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 109.108 (?), 7.6.2012 12:49, zobrazeno: 8720x

Prosím, poraďte,na podzim jsem zásadně ořezala 5ti leté jablůňky z kulaté koruny na kotlovitou.Nechala jsem spodní patro a ve druhém patře 3 vetve.Na jaře kvetly, sice ne moc, ale přece.V současné době jsou obrostlé ponechané větve přírustky asi 50cm a to dost hustě.Jedna jabloň shodila všechny nasazené plůdky-proč?Ale co mě není jasné, co s přírůstky, zda nějak selektovat, vylámat a které, aby byla jabloň otevřená, ale také rodila.Nejde mi o velké množství jablek, ale nějaká přece.Nesehnala jsem literaturu pro laiky, nevím si rady.Moc prosím erudované o rady.Markéta.

jarda7 - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (641) - 15.175 (?), 7.6.2012 23:20

Doporučuji teď neřezat, během léta bych zaštipoval špičky letorostů, tím se zbrzdí jejich růst a podpoří se vývoj květných pupenů pro příští rok.

Nehnojit N, pouze P a K.

Příští rok by měla být úroda, která srovná poměry, ovšem hrozí střídavá plodnost.

Preventivně - radit se s odborníky - soused, který má pěkné úrody a pod.

Příští rok nám sdělte výsledky!

Zdravím - J.

host - 220.182 (?), 7.6.2012 12:55

1) neřeže se na podzim, 2) u jabloní se většinou nedělá kotlová koruna, 3) asi jste je ořezala moc a proto vyhání příliš mnoho dlouhých větviček, 4) plůdky mohly namrznout, třeba to je choulostivější odrůda, 5) a hlavně : měla jste se ptát PŘED řezem...           Lída

host - 109.108 (?), 7.6.2012 16:24