Předčasné opadávání plodů - jablek před dozráním
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 67.226 (?), 14.9.2008 10:05
Nejsem žádný velký odborník, ale předčasné opadávání plodů bych příliš neřešil. Starám či nestarám se o své stromy každý rok stejně a každý rok je tento problém jiný. Ze svého pohledu bych tento rok označil za katastrofální. Opadávají plody i z druhů, které jindy bez problému dozrají. Za hlavního viníka bych označil přírodu samu, jak se říká "špatný rok". Kolik toho vlastně víme o stromech a jejich přizpůsobení se klimatu. A i když se např. jablka pěstují i tam kde zima není, u nás již zima nebyla dva roky po sobě a především nebyl tající sníh, který dodává nejen stromům tolik potřebnou vláhu. Těch pár lijáků, které se přeženou, jsou snad prospěšné ředkvičkám, ale stromům? Koryta řek a úroveň spodní vody byla myslím minulý rok na neobvyklém minimu. Navíc jsem v tomto roce zaznamenal, alespoň v našem SM kraji, abnormálně silný výskyt moniliové spály peckovin.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 204.95 (?), 16.9.2008 21:30
Očesal bych to právě podle toho opadu. Mám zásadu nečesat dříve než v září (kromě letních odrůd), ale jakmile to začne hodně padat, tak neni na co čekat.
Navíc letošní rok je opravdu katastrofický, praskání, hniloba a výskyt sršnů v míře, kterou nikdy nepamatuji. O těch posledních se tu sice říká, že jsou užiteční a berou jen popraskané plody, ale jednu menší jabloň (odrůda Dezert) mi kompletně "sežrali" (myslim úrodu) během srpna. Nezbylo vůbec nic.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 20.101 (?), 21.9.2008 11:07
Stejný problém s opadem plodů mám neustále u odrůd Selena a Idared, které se sklízejí až v říjnu. Postřik provádím pravidelně proti přezimujícím škůdcům, obalečům, padlí i strupovitosti. Hnojím NPK, vláhy mají stromy dostatek. Každý den spadne cca 10 zdravých jablek. Pokud jablka nesklidím předčasně, zbude k uskladnění asi 1/4 násady. Stromy jsou ve tvaru zákrsku na podnoži JT-E. Kde je chyba?
|
|
 |
|
 |
 |
|
vrzakv - (6) - 158.242 (?), 23.5.2018 18:56