Ořezání jabloní



host - 90.168 (?)
28.5.2009 23:20

Můžete zkusit i domluvu se sousedkou, že si z přečuhujícího může česat  - možná se tak vyhnete řezání, za pokus to stojí... Jinak určitě neřežte na podzim a v zimě.   Gl.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 248.31 (?), 17.5.2009 20:29, zobrazeno: 18617x
Dobrý den, můžete někdo poradit. Jsem pěstitel amatér. Máme na zahrádce asi půl metru od plotu zasázené jabloně, nedávno jsme koupily chatku, jabloně jsou asi 20let staré. Problém je, že máme špatné sousedské vztahy, a paní sousedce se nelíbí, že nám stromy přečuhují asi o půl metru k nim na zahradu. Chce po nás abychom jim uřezali větve. Tak aby jim tam nečouhaly, museli by jsme uříznou dvě silné větve skoro u kmene stromu. Můžou se v létě, když už strom má plody, ořezávat větve? Bojím se, že si tímto zničíme stromy. Moc děkuju za odpovědi
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Rony - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1084) - 175.250 (?), 17.5.2009 21:38

Vysvětlit sousedce, že zákon na to pamatuje a má se to dělat ve vegetačním klidu. Pokud to uřežete teď, tak nadváha kořenového sytému bude nutit zbytek stromu k růstu až do zimy a strom se nepiřpraví na zazimování, což prostě je včasné ukončení růstu a ztráta vody v pletivu stromů, jinak zmrzne část habitusu (koruny). Viděl jsem sad "zvlažený" močůvkou v polovině září a to jisté, hodně toho pomrzlo. Mělo to podobnou příčinu, bujný růst až do zimy a mnoho vody ve dřevě.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Skalovi.pisek - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (336) - 161.138 (?), 17.5.2009 22:38