Jabloň - jakou podnož?



vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 94.12 (?)
14.9.2009 16:20

Nu, letním řezem se nerozumí jen ostříhání všeho, co narostlo počátkem léta. Celkovým pokrácením stromků po sezóně situaci spíš zhoršíte. Bujný růst lze tlumit naopak omezením předjarního řezu, ohýbáním, aj.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
m3f - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5577) - 155.12 (?), 13.9.2009 14:44, zobrazeno: 12120x
Dobrý den, mám nasazeny jabloně odrůd Idared, Golden Del., Melrose a Bohemia. Všechny jsou na drátěnce a všechny, kromě tří stromků odrůdy Idared, mají extremně bujný růst. Stáří stromků je cca. 6 let. Jsem laik a potřeboval bych poradit jaké podnože zvolit aby jabloně nerostly více do zeleného než do plodů. Jak jsem již uvedl, tři Idaredy téměř nerostou, ale rodí hodně a pravidelně. Jsem z Břeclavi a stromky jsou vysazeny v těžké půdě asi 150 m od koryta řeky, kde bývá spodní voda i jen několik cm pod povrchem, pokud nejsou přímo záplavy. Jak "dobiju" foťák přidám ještě několik snímků pro upřesnění. Děkuji Mirek
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 94.12 (?), 14.9.2009 9:09

Melrose i Bohemia rostou poměrně bujně, Golden středně až slaběji, Idared slabě. Logicky by ty bujnější odrůdy potřebovaly slaběji rostoucí podnož M9, J-TE-E, aj.
   Je otázka, jestli není škoda 6leté stromy měnit za jiné, zda by nešlo bujný růst omezit - třeba letním řezem

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
m3f - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5577) - 191.158 (?), 14.9.2009 9:33
Děkuji za odpověď. Na počátku léta jsem stromky ostříhal a k dnešnímu dni mají letorosty již téměř půl metru, u některých i více. Zkusím ještě po sezóně celkově stromky pokrátit.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci