Délka výhonů podnože a roubu
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 240.21 (?), 27.5.2014 15:41, zobrazeno: 8975x
Dobrý den, jsem zahrádkář začátečník, tak se omlouvám, jestli bude můj dotaz hloupý, nebo jestli je tu už někde zodpovězen a já to nenašla. Na jaře jsem naroubovala podnož jablůňky a roub se mi chytil a stromeček roste. Akorát nevím, jak dosáhnu jednoletého špičáku, jelikož podnož vyhnala zatím větší výhony než roub a začínají přerůstat výhon z roubu. Mám výhony z podnože zkrátit, nebo odstranit, nebo to mám nechat a řešit to na podzim, nebo příští rok? A také mám tu jablůňku zatím v květináči, kdy je nejvhodnější ji přemístit na zahradu?
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 178.235 (?), 27.5.2014 20:58
A hlavně upravenou sazenici urychleně z kontejneru vyklopte a bez jakékoliv újmy vysaďte do připravené jámy, kde bez úhony nejlíp poroste.Jen občas důkladně zalévejte. AB
|
|
 |
|
 |
 |
|
Josef. - Diamantový Zahrádkář (2694) - 143.249 (?), 27.5.2014 21:02
Na rozdíl od pánů předřečníků bych nyní plané výhony z podnože ještě neodstraňoval celé.
Standardním, léta ověřeným školkařským postupem k docílení dobrých přírůstků naštěpované části a k sílení kmínku je tzv. ošetřování bočního obrostu - garnitura. Boční výhony bych nyní pouze zaštípl asi za 3. až 5. listem a odstranil bych je až koncem srpna.
Na fotce je vidět, že výhonek z roubu je opravdu neduživý. Mohlo by se stát, že se sám o sebe "nedokáže postarat". Boční výhony prozatím budou dodávat asimiláty pro lepší růst terminálního (tedy nejvýše položeného = výhonu z roubu; nejvýše položený výhon má zpravidla u rostlin výsadní postavení - rostliny ho nejvíce podporují v růstu za světlem a aby přerostl okolní konkurenci = apikální dominance; můžete si vyhledat tento pojem.).
Josef.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 137.169 (?), 27.5.2014 21:37
Dobrý den.