Střihání ostružiníku



host - 134.38 (?)
11.7.2012 9:45

Odrodené výhony je každopádne lepšie strihať už na jeseň.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Sierras - (2) - 63.70 (?), 9.7.2012 1:21, zobrazeno: 16170x

Hezký den, omluva za primitivní dotaz, jsem laik co převzal rozrostlou zahradu kterou chci dat do pořádku a naučit se zahradničit za běhu. Dotaz. Na divoce rostoucích ostružinících vidím evidentně dva typy výhonů - s ještě nezralými plody a pak zcela bez, které rapidně rostou do délky. Mohu si dovolit je teď odstřihnout? Nechci udělat chybu. Děkuji za radu od toho, kdo se vyzná. Krasne leto! 

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Mr Bigggg - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3239) - 5.149 (?), 9.7.2012 4:12

Na těch rychle rostoucích mladých výhonech bude příští rok úroda. Pochopitelně je můžete zastřihnout, ale obvykle se to dělá až na jaře. Ty co jsou na nich nezralé plody se po sklizni celé uříznou u země.

            Mr Big

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
oivo - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (92) - 166.45 (?), 9.7.2012 9:11

Také nepatřím k odborníkům. 2 - 3 m šlahouny zakracuji už teď na výšku cca 1 m. Zapojuji se proto, že když jsem hledal informace o řezu ostružin, sekal jsem se s doporučením řezu na podzim. A jak popsal Mr Big, odplozené ven, budoucí zakrátit. Tyto také některé vyřezávám, aby z toho nebyla džungle. Tak ať to zarodí.    I.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 134.38 (?), 10.7.2012 18:42

No a ja som zase čítal, že je lepšie strihať na jar. Ak sa ostružiny ostrihajú na jeseň, sú vraj citlivejšie na zmrnutie... Strihám podobne ako Big na jar, občas ale nejaký výhonok príde k ujme už v priebehu leta, resp. na jeseň. Zatiaľ som nepozoroval, že by mal takýto skrátený výhon nejaký zvýšený sklon k vymrznutiu. Takže to bude asi aj jedno.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku