Ako strihať?



host - 235.249 (?)
16.3.2011 19:00

Předpokládám že středním výhonem myslí terminál.

"kde je přesně popsáno jak takový ideální strom v určitém věku má vypadat a co se má a nemá a jak." - pokud je tam i vysvětlení tak by mě taková knížka možná i zajímala. Jinak ne, neboť jsem člověk a ne opice.

Nemyslím si že je až tak důležité jestli má stromek výhony tři nebo čtyři, hlavní je aby byl v pořádku.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
Rony - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1084) - 249.198 (?), 16.3.2011 18:27

Promińte mne to jsem jenom pokročilejší amatér a "chytrý" jako knížka přede mnou "třídění školkařských výpěstků podle počtu a délky výhonů v koruně do jakostních tříd". Tak např. broskvoně s kotlovitopu korunou. I. jakostní třída - počet výhonů včetně středního (nevím co se myslí středním) 4 ks, délka postranních nejméně 30 cm, u II. třídy, výhony 3 nejméně délka 30 cm atd. Pak mám k dispozici knížku "Tvarovanie a rez ovocných drevín" a je tam hodně věnováno řezu broskvoní a dovolím si tvrdit, že bez nějaké průpravy sadařské se to těžko chápe např. "talianska palmeta", "kečkemétská stena" a vždy je zdůrazněno zda se jedná o velkovýrobu nebo ne. Mezi tím je diametrální rozdíl. Ve velkovýrobě se maximálně šetří na lidské práci a proto se to dělá jinak. Ve školách sadařských jsou učebnice, kde je přesně popsáno jak takový ideální strom v určitém věku má vypadat a co se má a nemá a jak. Proto radím, že je důležité je už s dobrou korunou stromek koupit, pak se to snadněji zapěstovává.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 235.249 (?), 16.3.2011 19:00

Předpokládám že středním výhonem myslí terminál.