Identifikace dřevin a jejich možné přesazení



host - 134.119 (?) 
21.2.2016 22:05, zobrazeno: 5185x

Dobrý den,

bylo mi nabídnuto si odvézt na zahradu dřeviny různého typu, velikosti i stáří. Vzhledem k tomu, že jsem úplný laik, tak jsem ani nebyl schopen tyto dřeviny správně identifikovat (vím, že jsou tam tůje, ale asi nejenom ony). Ty největší mají cca 3m na výšku. Kmen nemají pouze jeden (přikládám fotky).

Prosím zkušené pěstitele o identifikaci dřevin na fotkách + názor na jejich možnost přesazení a informace, jak a kdy toto přesazení zrealizovat smiley.

Předem děkuji.

Fotka k dotazu na identifikaci dřevin
Fotka k dotazu na identifikaci dřevin
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
Josef. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2694) - 229.109 (?), 21.2.2016 22:34

Velká práce s nejistým výsledkem.

Naprostá většina "tújí" na fotce se mi zdá, jako různé odrůdy sypřišků, především cypřišku Lawsonova (např. Glauca, Elwoodii apod.), konifera na první fotce vlevo se mi jeví jako cypřišovec (Cyupressocyparis leylandii).

Pokud se do přesazování (ale jak jsem již řekl, s nejistým výsledkem) přece jen chcete pustit, udělejte to co nejdříve, s co největším kořenovým balem (průměr balu asi okolo 1 m, výška balu cca 0,5 m). Předem "túje" asi tak o polovičku (i více) zelené hmoty zmenšete (tedy: dost radikálně je ostříhejte), abyste zmenšili vypařovací pochu a aby je přesazením omezený kořenový systém stačil zásobovat vláhou a živinami...

Josef.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 248.22 (?), 21.2.2016 23:31