Zalozeni trvalkoveho zahonu v UK



Esterka - (3) - 129.178 (?) 
21.5.2021 17:02, zobrazeno: 1134x

Dobry den,

rada bych zalozila trvalkovy zahon. Bydlim v UK a seznam kyticek mam z CR a x kytek vubec v UK nemuzu najit, jsou dostupne jine druhy nebo je velmi omezene dodani. Poradi nekdo cim nejlepe nahradit Marulka Triumphator, Echinacea baby swan pink - predpokladam, ze echinaceu snad muzu nahradit jen jinou barvou, ale kytky jsou to porad stejne - ve smyslu vysky a rustu do sirky?; Gaura Cool Breeze (mam dostupne jine druhy Gaury), Levandule Grosso, Hameln trava, Pechava - Sesleira autumnalis.

Rada bych ladila zahonek do ruzovo, cervene a k tomu nejakej travy a bilou barvu. Zahonek bude v polostinu/spis slunicko. divala jsem se, ze treba Marulka ma ake vic druhu, tak mozna proste vzit jen jiny druh? Jsem totalni laik :-D

Moc dekuju za kazdou radu :)

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
host - 248.217 (?), 21.5.2021 20:53

Ono spíš budete muset vycházet z místních podmínek - třeba také z toho, jakou tam máte zem (kytky mají různé nároky, trávy většinou chtějí zeminu propustnou). Záleží i na teplotách v zimě/v létě, vlhkosti vzduchu apod. Spíš se podívejte, co roste v zahradách v okolí a jako základ záhonu vyberte rostliny, kterým se v okolí daří, pak je pochopitelně můžete ještě něčím dalším doplnit.          

Ps -echinacea není "úplná" trvalka, vydrží tak max.3 roky, levandule potřebuje plné slunce a propustnou zem. Gaura nám na zahrádkách vydržela max.2 roky...           Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Esterka - (3) - 232.179 (?), 22.5.2021 22:49