Zdravím, zřejmě je to proto, že je potřeba oddělit "nacucaný" porex benzínem od "suchého" vnějšího. Funkce je snad jasná, dovolit vnější atmosféře vyrovnávat tlak v nádrži. Huska to u těchto modelů nemá příliš "vychytané" konkurenční značka je na tom z mého pohledu lépe. Netřeba upouštět přetlak vlivem odparu paliva ale pouze přisávat při úbytku paliva. Vyšší modely husky ale už i nižší modely konkurence mají jednocestné přivzdušňovací ventily nádrží. Jedna drobná rada. Před startem pily bez primerní pumpičky je dobré s pilou zatřást, tím se snadněji odpaří palivo, vznikne v nádrži přetlak a tak se rychleji a snadněji dostane benzín do karburátoru. Nechci tímo naznačit, že by tam snad nekontrolovaně natekl ale při prvním zastartování jak otevře regulační ventil, tak přetlak v nádrži pomáhá dopravit benzín na potřebná místa v karburátoru. Standa.