Travní traktor Partner P 200107HRB



host - 94.76 (?)
10.7.2009 8:06
45.224, vlečka byla zánovní a v dobrém stavu, vzduch zapojen, (bez vzduchu by se s takovou vlečkou nedalo jet v terénu ani za sucha), ale vzorek plášťů vlečky po rozmočené svahovité louce klouzal jak saně. Horší ale bylo, když vlečka najela například levým předním kolem na hrb, nebo do díry a oje vlečky dokázalo se zadkem traktoru házet vlevo- vpravo jak s dětským kočárkem. Jízda po třech kolech nebylo zrovna to co bych si v ten moment přál. Naštěstí jsem kvalitu kabiny neotestoval, nikdy jsem ji moc nevěřil.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
               
host - 94.76 (?), 10.7.2009 8:06
45.224, vlečka byla zánovní a v dobrém stavu, vzduch zapojen, (bez vzduchu by se s takovou vlečkou nedalo jet v terénu ani za sucha), ale vzorek plášťů vlečky po rozmočené svahovité louce klouzal jak saně. Horší ale bylo, když vlečka najela například levým předním kolem na hrb, nebo do díry a oje vlečky dokázalo se zadkem traktoru házet vlevo- vpravo jak s dětským kočárkem. Jízda po třech kolech nebylo zrovna to co bych si v ten moment přál. Naštěstí jsem kvalitu kabiny neotestoval, nikdy jsem ji moc nevěřil.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 6.102 (?), 10.7.2009 12:11

no jo, to byla mala prihoda ze sekani travy.:)))). Ja tady take nemam velky strojovy park, aby si mohl vybirat podle pocasi a ukonu. Musim delat s tim co mam a nebo to tahat rucne. Taky jsem tu karu nenalozil plnou, ze jo. Jsem to tusil ze to trakturek neutahne ale ted to vim uz jiste. Otazka je kolik mohu nalozit, ze jo, v tom me asi nikdo neporadi.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.244 (?), 10.7.2009 16:26
Poradí neporadí, vždy se musíte rozmýšlet dle situace, na rovině naložte kolik vozejk uveze ale na svahu vždy rozlišujte sucho a mokro a vzpomente si na vyhlášku z autoškoly o hmotnosti přípojných vozidel, to by jako základ stačilo, jinak je ještě možnost pokud si nejste na svahu jistý, sjíždět travezovitě ale bez otáčení, kus po předu a kus po zadu.Po zadu (couvání)ale praktikujte tehdy až to budete mít trochu zažité.Přeji lepší počasí a těším se na Vaše další zážitky
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 6.67 (?), 10.7.2009 22:03

ha ha, zazitku ze sekani je furt dost. Autoskolu jsem uz davno zapomnel, i kdyz mam i nakladak a traktor. Tu karu jsem z te spodni louky jeste nedostal, trava je jeste vlhka a podlozi take a trakturek i prazdnou karou popojel tak metr a zacaly se protacet kola. Kdyz jsem slezl a zkousel zatlacit, tak to vubec nepomohlo, jelikoz byl traktor zase lehci. Budu tam muset dojet holt autem. Ja mam pocit, ze ta kara vazi 230 kg, trakturek taky a to je uz samo o sobe o hubu s nim po louce i s prazdnym vubec jezdit. Tak jsem vymyslel jine reseni. Vzpomnel jsem si na stare filmy, jak tahali sedlaci travu z hor dolu, a sice zabalenou v platne. Tak jsem si vzal silnejsi plastikovou folii, udelal takovy obdelnik 2x1,5 metru s trochou jakoby saitnama a privazal lanem na kouli na trakturku a uz jsem jezdil jako kral, Jednoduse jsem to tahal za sebou i do vrsku. Povim vam, pro toho kdo ma problem s transportem, extra dobre a lacine reseni! Casem se jeste mrknu do srotu, jestli tam nemaji nejaky hotovy ram nebo vetsi kus plechu, aby to drzelo formu a budu tady jezdit bez jakehokoliv nebezpeci. Ona ta rozsrotovana mokra trava je tezka jako hrom! Ja mel na te folii tak dve kolecka travy a nemohl jsem to rucne skoro ani utahnout.

Jinak 17 HP Deere jezdi do vrsku dobre a krasne seka ale!!!  jen kdyz je louka rovna. Jak zajedu do neudrzovaneho kusu ve svahu, je kolikrat konec. Jak se pred kolo dostane nejaky vetsi drn nebo vyvysenina, traktor to neprejede. Musim slest a potlacit, nebo covnout a vzit to plnym plynem. Az to budu sekat casteji, trochu se to ohobluje, pujde to zrejme lepe ale ted zustane cas od casu stat. Samozrejme to potom nepomaha ani vyklaneni nad protacejici se kolo. Nekdy to take skace na nerovnostech jako koza. Trakturek s 230 kg je jednoduse na takovy teren moc lehky, mozna pomuze zavazi, musim popremyslet, jak je tam pridelat. Jednoduse by to chtelo asi redukce. Take nema na zpatecku vucec zadnou silu, odhadem tak polovicni nez jako dopredu. Do vrsku na zpatecku to nechce vubec jet, to se potom ve strani dost spatne otaci, kdyz to do zadu skoro nejede. Take jsem dnes sekal jednu trochu prudci stran, ktera je ale dost mala, zhruba 30x30 metru, neni uplne rovna a sklon kolem 35%. Problem byl v tom, ze pri sekani nahoru se traktor zastavoval o nerovnosti nebo nebyl schopen vyjet z doliny. Tak jsem jsem jel na plny plyn nahoru, to preskakal a sekal jsem dolu a dole se potom dost spatne zatacelo, jelikoz prokluzoval a sunul se ke strane a ja mel strach, abych nazahucel mezi stromy, protoze by traktor nebyl sam schopny odtamtad vyjet. To bych potom musel do garaze pro bagr, a to se me nechtelo, tak jsem si tam musel nechavat rezervu. Ale nakonec jsme to zvladli.
Doufam, ze to popisuju dost dukladne, aby si pripadni zajemci o zahradni traktor mohli udelat nejaky obrazek. Pripominam jeste, ze ma stran je kolem 28% to je asi 16°

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.244 (?), 11.7.2009 9:43
Musím konstatovat že po traktůrku už chcete asi moc, žádný stroj s pohonem zadní nápravy nikdy nevyjede do zadu tolik co dopředu, s tou plachtou je vidět že dokážete přemýšlet ale sekání do koše tuto práci zjednodušší, s tím Vaším nerovným terénem bych to zkusil sekat tak jak jsem psal někde na začátku a to po vrstevnici od zhora dolu(cik cak) nebo opravdu počkat na sucho a co výška a hrubost pneumatik?Pokud se zminujete o redukci tak to jste mě tedy sklamal protože jsem myslel(neznalost)že stále vychvalované hydro funguje od minimální takřka nulové rychlosti, já když zařadím 1 tak jedu cca 0,3m/1vt a to je opravdu jako redukce.Ještě k těm nerovnostem, nechytáte náhodou o ty drny sekacím ústrojím?Mě se to na nerovnostech stává když sekám hodně na nízko tak se sekací ústrojí o nerovnost opře a taky nemohu vyjet takže manipuluji s výškou strniště i za jízdy
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 6.16 (?), 11.7.2009 11:37

chci moc nebo, to sam nevim. Ja myslim, ze za tech 50 tisic, co jsem do toho dal mam luxusni a funkcni sekacku, s kterou jsem zatim absolutne spokojeny. S bubnovym krapem znacky Vari-jikov BRD-550 co jsem doted mel, se to neda absolutne srovnat. Posekam 90% plochy absolutne bez problemu. Vy zrejme pouzivate vaseho muraye uz leta a vite jak na to, ja to mam necely tyden a jsem ve fazi uceni. Ty vrsicky v louce nejsou zas tak velike, nekdy chytnu a zaci ustroji, musm ho zvednout, to je jasny, ze to nebudu drit pres to. Po vrstevnici to nemam tak jednoduche, louka je vetsinou pas od shora dolu, o sirce mozna ani ne dvacet metru a to bych se musel vecne otacet, no nevim, jednou to vyzkousim jak to pujde. Pneumatiky jsou travni, tedy zadne tereni, zkusim se kouknout, jestli v te velikosti jsou treba nejake sipove.  S kosem mate samozrejme pravdu, uz jsem psal deerovi kolik stoji, zatim neodpovedeli. Hydro pohon skutecne jede od nuly ale v mejch vrscich ne. Zatim se me vic osvedcilo vrsek vyjet na max rychlost, pokud to jde, traktor jeste rozjet co to jde, pomala rychlost nekdy pomuze pri prokluzuale nekdy take ne. Musim zastavit, kousek se vratit a rychle to prejet. Jinak jak jsem psal, na rovne plose i do vrsku to udela extra povrch.  Redukci jsem myslel pomalu s mximalni silu samozrejme za predpokladu, ze to nezacne prokluzovat. Nekdy si nejsem moc jisty, jestli ten hydropohon ma na pomalou rychlost skutecne take maximalni silu. Zatim to nedokazu tak odhadnout, casem budu vedet vice. S hydrem jedu skutecne do 28% svahu jak rychle chci, tedy i tak pomalu, ze je to moc pomale. Ale prijde drn nebo mirna boule a stojim. Dal to nejde.
Jedina co me zatim trapi je rizeni, kde i u deera je skutecne primitivni. Na tyci od volantu je dole do strany packa a u leveho kola take, a cele to je spojeno tyci na kazde strane asi 4 cm vysoky sroub s takzvanym kloubem. Kloub je si centimetrova 3/4 kulicka a to je zasazene v dire a zajistene segrovkou.  Casem je to asi uz trochu vybehane, staci najet nesikovne na drn, predni kola se postavi skolo napric, segrovka ten cep neudrzi a vypadne to. To je skutecne primitivni rizeni, vzhledem k tomu, jake tam pusobi sily, pro takovou sekacku trochu nevhodne. Budu to muset casem nejak vylepsit., jelikoz me to uz trikrat vypadlo. Jake mate rizeni vy?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.244 (?), 11.7.2009 20:24
Pneumatiky se dají sehnat šípové-používají je motorky 4kolky, cena koše s celou aparaturou na běžné značky stojí okolo 10-12 tis.kč, řízení mám asi zrovna takové, ozubený plechový půlměsíc, tyč s malým kloubkem, zrovna mimulé sekání jsem měl nehodu když jsem sekal s opotřebovanou brzdou na svahu těsně vedle domu a opoměl jsem její nefunkčnost a v plné rychlost jsem předním kolem narazil do domu, ohnutá páka řízení na kole a vytržený kloubek z trubky, páku jsem narovnal pomocí hasáku a kloubek jsem zacvakl zpět, paradoxně se mi tím zmenšil poloměr otáčení na jednu stranu-cca 80cm
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 6.102 (?), 12.7.2009 20:51

Teda takovy profesional a narazi kolem do stromu :-))), to vypada jako byste jezdil do ted jenom na kolobezce, ze jo? Je zajimave, co se vsechno pri sekani blbe travy muze stat. To ja zase dnes dosekaval kraje strunovkou a mezi kameny bylo vosi hnizdo a v te vysoke trave jsem ho nevidel. Teda, upaloval jsem pryc, co me stacily, ty vcely se vyrojily v cuku letu. Az ted vecer kdyz zalezly, jsem jim trochu ohral hnizdo letlampou.

To rizeni u vaseho, zrejme ten pulmesic slouzi k omezeni rejdu, ja tam nic takoveho nemam, pouze tyc od volantu vlastne do L a to je propojena s kolem tyci, na kazde strane jeden kloub. Na takovou sekacku, co jezdi v terenu a ne po fotbalovem hristi tedy primitivni reseni.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.244 (?), 13.7.2009 9:02
Jo jo i mistr tesař se někdy utne, stalo se mi to z lajdáctví a nedbalosti a hlavně že nemám tlakové mazání a tak se na prudkém svahu nechci zdržovat co nejdéle a tak jsem se otáčel moc rychle a bez brzd, stalo se to poprvé a snad i na posled, na ty gumy si zadejte do vyhledavače pneumatiky pro ctyrkolky a vyjede Vám celá stránka prodejců
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 3.99 (?), 12.8.2009 13:25

zdravim
vsechny priznivce zahradnich traktoru a po mesici pripojim jeste par zkusenosti se starsim Deerem LX279, ktereho jsem koupil na Ebay (cely pribeh je popsan zde nahore). Jedno musim rict, seka skvele, ale to bude sekat kazdy traktor, ktery ma noze, co se otaceji, o tom nepochybuji. Sirka zaberu je 122 cm,  noze jsem trochu navaril, jelikoz byly kratke, zrejme je nekdo ubrousil. na to ze je 9 let stary, startuje, seka a jezdi. Obcas v mem Sumavskem vrsku dochazi k prokluzovani kol, na to pomaha vyklaneni a poskakovani na kole ktere prokluzuje, eventuelne trochu zpet a potom vyssi rychlost. Sem tam dojedu na prekazku, kterou nelze prekonat (treba vysoky drn travy), ten trakturek jednoduse neprejede, co je ale horsi, kdyz nerovnost prejedu a zustanu viset na sekacim ustroji umistene mezi koly. Z toho je potom velky problem se dostat vlastni silou. Zpatecka je u traktoru velmi slaba a nezvladne ani vyjet do trochu vetsiho kopce, musim tedy davat pozor, abych nekam nevjel, odkud uz nevyjedu. Jinak bez problemu.
Narazil jsem ale na jiny problem, a to na problem celorocniho pouzivani trakturku, o kterem se v reklamach tak casto pise. Za nedlouho me bylo jasne, ze v mem pripade nejaky odvoz dreva, shrnovani snehu atd. je absolutni nesmysl. Pripominam, ze se muj pozemek a prijezdova cesta pohybuji vetsinou ve svahu od nejakych 16% a tak je me uz dnes jasne, ze neco tahnout nebo tlacit snih i z vrsku kdyz potom nevyjedu zpet je nesmysl, kdyz trakturek je tkzv. sam rad, ze jede bez zateze. Pripominam, ze vazi 280 kg.  A na to abych za sebou vozil vozicek ve velikosti kolecka na pet polinek, me ani nestoji za to, ho strartovat. A snih potrebuju odstranit, kdyz napadne 20 cm, kvuli 3 cm noveho snehu si tu namahu nechci ani delat. Tedy bych rekl, kdo neco takoveho planuje, musi si dobre rozmyslet, co ma za teren. Muj je obtizny, normalni auto ma v lete co delat, ke me dojet.

A dalsi prekazka se ukazala tam, kde jsem vubec netusil. Jedno meritko, proc jsem si vybral Deera, byl servis a nahradni dily. U Deera jsem jako u celosvetove firmy predpokladal, ze to bude fungovat bez problemu. A jelikoz jsem chtel i kos se sberem, a tento ho nema, chtel jsem si ho jednoduse dokoupit. Tak jsem napsal jednoduse mail firme, co ma zastoupeni Deera (www.tag.cz) ze chci kos na travu a cekal jsem. Jeden den, dva, tri a nic. Aha, tak jsem tam zavolal a odpoledne dostanu odpoved, ze mail poslali dalsimu zastoupeni pro jihocesky kraj. Od tech jsem dostal za dva dny odpoved, ze na tom pracuji a predavaji to dalsimu oblastnimu zastupci. Od te doby cekam a myslim si, ze si zrejme armada zastupcu mysli, ze chci sbirat snih. Takze Deerova prodejni sit je v Cechach k zapomenuti. A to je pro me dost velike prekvapeni.

Ja jsem ale nelenil, a po tom, co me doslo, ze je trakturek pro celorocni pouziti k nepouziti (jeste jednou rikam na sekani travy super), rozhlidnul jsem se po poradnem stroji a vydrazil jsem na Ebay komunalni traktor Hakotrac 2700 D, (1310,- eur), s hrideli vpredu i vzadu, 27 PS Yanmar diesel motor, 850 kg, sekaci ustroji vpredu (150 cm) a kos vzadu na 800 litru. Dovezl jsem ho z Mnichova, od ktereho ted ocekavam, ze uz konecne zvladne vsechno, co potrebuju. Byl hrozne laciny, jelikoz ma 1 cm prasklinu na hlave, coz jde svarit a opravit nebo to alespon stoji za pokus, sportovni klub v Mnichove se s tim nechtel zabyvat a koupil jednoduse novou Kubotu. Me akorat dali rozebranou hlavu v krabici a jednoduse poztraceli par soucastek, jako ventilove tesneni, perka a podlozky, ktere ted musim dokoupit. Rikam si "no problem", jelikoz jsem vedel, ze se jedna o pokus opravit nefunkci traktor. Za ty penize to stoji za to. Hledal jsem na internetu ceske zastoupeni pro Yanmar motory a ovladlo me hned zdeseni. Stejna firma jako pro Deera. Tak jim opet pisu mail, ze potrebuju nejaky dily, ale nevim presne jake, jelikoz nemam planek, a klasicky opet zadna odpoved. Tak telefonuju a potom prisla odpoved mailem, ze se jim podari je mozna sehnat. Od te doby, a to je uz 14 dni neco schaneji a vubec nevi co. No dobra, napsal jsem tedy do Rakouska, ze potrebuju neco na jejich traktor a za pet hodin jsem dostal kompletne rozkresleny motor s objednacimy cisly. Ted to jen porovnam, dokoupim chybejici casti, necham zavarit hlavu a potom uvidime, jestli to pojede.

Jiste to tady ctou take vsemozni zastupci a prodejci, tak bych je touto cestou rad pozadal, at se proberou ze spanku!

Zaroven zdravim pana z Jizerskych hor s Murayem

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?30.4.2024
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika