Traktorek Starjet nebo Wisconsin?



host - 7.16 (?)
23.6.2009 15:53

Dekuji za odpoved, koukal jsem se na to a myslim za AGS pozaduji se srovnanim za jine vyrobky nesmyslne ceny. CROSSJET AC92-20, tedy ne 4x4 se stejnym motorem a prevodovkou jako Starjet, jediny rozdil, vseobecne videno bude bude v sipovych kolech stoji 184 tisic, a 4x4 za 174 tisic, to mohu jenom kroutit hlavou. Ciste teoreticky rozdil mezi Starjet P4 a Crosjetem je technicky zrejme jen v sipovych kolech. Nejaky zavodni design me vubec nezajima, ten neseka. A kdyz si prectu ze Crossjet bez problemu seka i dvoumetrovy rakos, tak mam pocit, ze si ta firma dela ze spotrebitele srandu a nemam chut od ni uz vubec nic koupit.  A takovyhle popis na firemnich strankach:

* snadná ovladatelnost a komfort obsluhy
* nádrž - 10 litrů s palivoměrem
* použití bezpečnostního pásu
* vysoké manévrovací schopnosti
* vysoký pracovní výkon

bych rekl ze tam muzou pridat oranzovy majak a mohou to uz prodavat klidne za 250 tis.

Lepsi nazor k tomu bohuzel nemam.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
                     
host - 150.221 (?), 21.6.2009 22:23

Hydroegar je na tom v porovnání s převodovkou Kanzaki jak s kvalitou? 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 7.33 (?), 23.6.2009 12:43

Zdravim vsechny co nenavidi travu.
Nechci zakladat novou diskuzi tak se zeptam tady.  Jsem na Sumave, temer cely pozemek ve svahu 16°, t.j.28,6%, jestli jsem to spocital spravne. Velikost asi 5000 m² uprostred lesa. Neni to rovne fotbalove hriste, co se dalo, jsem srovnal bagrem, nekde jsem udelal terasu, abych tam nemel takovy krpal. Zacinal jsem sekat se strunovkou, ta za par let odesla, koupil jsem novou a k tomu jeste rotacni bubnovou sekacku BDR 550 (Vari-Motor Jikov). Sekacku mam treti rok, a sekani v takovem terenu, a to je pozemek temer cely srovnany, je temer nadlidsky vykon. Poznamenavam, ze posekat to jde, ale behat za sekackou dve hodiny do vrsku, a z vrsku ji opet brzdit (vazi pres 80 kg),  sekacka ma pouze dve kola, na kazde nerovnosti ma neustale snahu jet doleva ci doprava, takze ji neustale srovnavat, castokrat ohnute noze treba ze spadlych suchych vetvi nebo se v louce objevi nejaky kamen, potom travu jeste po krajich dosekavat strunovkou, potom hrabani a tahani travy dolu, leje ze me z toho behani za sekackou pot jako jeste nikdy. Uz toho mam dost, a rozhodl jsem se pro travni traktor. Nejideanejsi by byl 4x4, ale z cen se me toci hlava. Nejradeji bych koupil malotraktor, nejaky japonsky 4x4 ale sekacka se taha za traktorem a pri clenitosti me louky bych toho zrejme spoustu neposekal. Navic bych travu rad sbiral, travnik je hezci, a sebranou travu necham zetlit a pouzivam jako hnojivo na zahadku. Mam obavy, ze pri mulcovani (musi se zrejme delat dost casto) bych nemel cim hnojit, nemam tolik casu a v travniku je uschla trava videt. To delam uz ted, pokud neni moc vysoka, nehrabu ji a necham lezet. Take je to chalupa, tak se stanete, ze prijedete a trava je uz dost vysoka (20 cm).
Cetl jsem si tady ruzne diskuze cely tyden, nazory jsou kolikrat hodne rozdilne ale pomohlo me k tomu, abych si vytipipoval, co bych to asi tak posekal.

Starjet AJ 102-20 (P4), 20 HP, B&S Vanguard, Tuff Torq K62, uzaverka, 102 cm, za tucnou cenu 122 000,-

Karsit TC HX 22/102, 22 HP, B&S Intec, Tuff Torq K62, uzaverka, 102 cm za 99 990,-

Chci jeste podotknout, pokud to vydrzi 10 let, znamena to investice za sekani travy nejmene 10 tisic rocne, to neni malo, tak hodlam pouzivat take na dovoz dreva k topeni, v zime protahovani 600 m cesty, jeste nevim jestli pluhem nebo frezou. Utahne to karu za auto 2x1 metr?

Mate nekdo zkusenosti, muzete poradit, jestli jsem vybral dobre?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 37.218 (?), 23.6.2009 15:02

AGS vyrábí ještě stroj Crossjet... koukněte na jejich web, vyjede to i horské stráně, ale obávám se, že cena bude astronomická...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 3.83 (?), 23.6.2009 15:32

Crossjet je určitě jedno z možných řešení, cena ale skutečně není lidová-cca min. 170.000,-Kč.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 7.16 (?), 23.6.2009 15:53

Dekuji za odpoved, koukal jsem se na to a myslim za AGS pozaduji se srovnanim za jine vyrobky nesmyslne ceny. CROSSJET AC92-20, tedy ne 4x4 se stejnym motorem a prevodovkou jako Starjet, jediny rozdil, vseobecne videno bude bude v sipovych kolech stoji 184 tisic, a 4x4 za 174 tisic, to mohu jenom kroutit hlavou. Ciste teoreticky rozdil mezi Starjet P4 a Crosjetem je technicky zrejme jen v sipovych kolech. Nejaky zavodni design me vubec nezajima, ten neseka. A kdyz si prectu ze Crossjet bez problemu seka i dvoumetrovy rakos, tak mam pocit, ze si ta firma dela ze spotrebitele srandu a nemam chut od ni uz vubec nic koupit.  A takovyhle popis na firemnich strankach:

* snadná ovladatelnost a komfort obsluhy
* nádrž - 10 litrů s palivoměrem
* použití bezpečnostního pásu
* vysoké manévrovací schopnosti
* vysoký pracovní výkon

bych rekl ze tam muzou pridat oranzovy majak a mohou to uz prodavat klidne za 250 tis.

Lepsi nazor k tomu bohuzel nemam.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 45.10 (?), 24.6.2009 0:55

Tak už jsem vybral, nakonec je to Starjet (P5), rozhodla převodovka K 62 s uzávěrka dif. Už mám zasebou první sekání cca 5 mth. Tady jsou mé zkušenosti. Uzávěrka je dobrá věc, často jsem ji v našem 15 - 20 % svahu musel použít, hlavně při otáčení na nerovném povrchu kdy se jedno z kolo odlehčí a začne klouzat. Mulčovat se dá akorát hodně malá tráva, když sem najel do trávy 15 cm vysoké, tak se to okamžitě zaneslo. Lepší bylo trávu sbírat do koše. Po najetí do neudržované části pozemku s trávou 50 cm mě traktorek mile překvapil, zvládl sekat i směrem do kopce bez problémů. Akorát občas za ním zůstávaly čouhat oholené stébla trávy, ktreré bylo nutné vzít ještě jednou. Vysokou trávu jsem nechával vyfoukat za traktorek, abych ji nemusel odvážet, posekané kousky trávy na druhý den zeschly a nejsou skoro vidět. Spotřeba motoru cca 2,5 l/mth. Svahová dostupnost je taky OK. Takže zatím celkem spokojenost.

Proč Starjet P5 a ne P4? Pětka má větší koš 360l což je výhoda a má nádrž na blatníku ne pod kapotou u motoru. Při dolévání benzinu se nenabryndá na teplý motor. Má navíc i tempomat, ale ten je tak akorát na hřiště. Na pětku jsem dostal větší slevu.

Martin

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 6.67 (?), 24.6.2009 10:59

je dobr, ze jste spokojeny! Take jste uvazoval o Karsitu HX20/102. Ten je temer stejny a nasel jsem ho na netu levnejinez p4. Mohu se zeptat proc jste se rozhodl pro p5?  Jenom kvuli sleve? Kolik jste tedy v konecnem evektu za nej zaplatil? (snad to neni tajne)
dekuji

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 6.67 (?), 24.6.2009 11:05

jeste jsem se musel vratit. Uz koukam hodinu na net a nemohu prijit na skutecny rozdil v p4 a p5. Obe maji prevodovku K 62.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 37.218 (?), 25.6.2009 8:47

Nejsem jsi jist, ale mezi P4 a P5 bude možná rozdíl v celkovém uspořádání stroje... P4 má nádrž 7,5 l pod kapotou, ale P5 má 12 l možná vedle sedačky..tak ten rozdíl bude asi v těchto "detailech"...místo plastové kapoty je myslím kapota plechová, viděl jsem i nějakou zvláštní sérii s většími zadními a menšími předními koly - lepší "otáčivost"...apod. Záleží nakolik je to pro koho důležité...

Já mám nejslabší Starjet P1 17,5 koně, pozemek na rovině ca 2,5 tis metrů, sekání a odvoz zahradního odpadu po rovinaté polní cestě... vzhledem k tomu, že jezdím po rovině, motor výkonově bezproblému i ve vyšší trávě... celkově zatím veliká spokojenost. Na moje použití je stroj i dostatečně robustní, litinová náprava, kulové čepy v řízení, uzávěrku na rovinu nepotřebuji... Jen jsem provedl tuning na závěsu, který jsem předělal na klasickou autokouli... autokáru s trávou - ca 400 kg - to po rovině utáhne hravě. Do kopců jsem to nezkoušel, páč žádné v okolí nejsou...

Podle mých zkušeností, ale na těžší náklady, nebo například do lesa pro dříví bude určo lepší stroj typu Vari. S Vari jsem se po lese a po poli najezdil docela dost, motor Jikov, mechanická převodovka v litinové skříni, a doplněné dvojmontáže... z pole se to vyhrabalo i s 9 metrákama brambor... sice na jedničku, krokem, ale jelo to furt. To si s běžným zahradním traktůrkem neumím představit...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 3.99 (?), 25.6.2009 10:53

Tak jsem napsal do fabriky, jestli by me nevysvetlili v cem je rozdil, misto vysvetlovani me poslali katalog. V katalogu maji ale problem v tom, udaje u obou, p4 nebo p5 nejsou kompletne uvedeny. Oba maji 20 HP, p4 ma myslim intec (to v katalogu neni) ale zda se me ze nekde videl ze ma intec, p5 ma Vanguard, p5 nema uzaverku diferencialu ale ma kos 360 litru. p5 je tezsi o 19 kg a ma vetsi nadrz.  V katalogu pisou ze p5 nema tempomat, pan tady nahore psal, ze ma tempomat, tak je to tezke se v tom vyznat. p6 uz ma vsechno, jak Vanguard, tak uzaverku 20 HP, kos 360 litru, p7 to same ale 22 HP a elektricky vyklapeny kos.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika