|
Sekačka Honda HRZ 536, nepravidelný chod motoru za studena
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 16.87 (?), 3.8.2010 22:28, zobrazeno: 42164x
Dobrý den,
mám sekačku Honda HRZ 536 C1 TDEA, u které mám následující problém: Za studena motor naskočí normálně se sytičem. Pak nechám chvilku motor běžet na sytič, tak 10 vteřin. Pak sytič vypnu a začnu sekat. Tento postup mi vždy fungoval. Nyní se mi stává, že otáčky motoru klesají a rostou, jako kdyby docházel benzín nebo když je studený motor. Musím počkat delší dobu, aby se motor ohřál. Ohřátý funguje OK.
Poradí mi někdo, jak to seřídit?
Existuje nějaká servisní příručka pro kutily? Myslím, že by seřízení karburátoru neměl být dle návodu problém, je-li to tato závada.
Předem děkuji za rady a tipy.
VN
Adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 28.74 (?), 4.8.2010 8:31
Podle všeho je problém v úsadách z nekvalitního paliva uvnitř karburátoru.
Vzhledem k tomu, že šroub bohatosti směsi je zaplombovaný a jeho demontáž vyžaduje pečlivost (jinak dojde k jeho poškození a je potřeba koupit nový) a rovněž čištění je potřeba karburátor kompletně vyčistit - optimálně v ultrazvukové čističce, po předchozím mechanickém předčištění, je lepší toto nechat provést autorizovaný servis.
V horším případě je to na výměnu karburátoru.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 16.87 (?), 5.8.2010 0:31
děkuji za odpověď.
Nejsem teda moc nadšen. Se sekačkou jsem sekal tak 7x. Bohužel jsem jí koupil v Polsku asi před rokem, tak bude asi problém s reklamací. Otázkou je, jestli se tato závada vztahuje na reklamci.
Na kvalitu benzínu jsem si ale dával pozor. Kupoval jsem vždy u BENZINY natural 95, na zimu jsem ho vylil, a pak doléval nový. Stáří benzínu bylo max 6 týdnů.
Nemáte představu, kolik tak stojí vyčištění popř. výměna karburátoru?Jestli se to vyplatí se zatěžovat jízdou do PL.
Děkuji VN
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 16.87 (?), 5.8.2010 0:57
Tak jsem se dle očekávání na Honda.cz dočetl, že na poškození palivem se záruka nevztahuje.
takže zůstává jen otázka za kolik to servis opraví.
Opravdu si nemyslím, že jsem něco zanedbal, jelikož jsem si především o palivu do hondy přečetl spousty upozornění, že je na to citlivá.
Asi jsem tedy s Hondou šáhl vedle...
VN
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 16.87 (?), 5.8.2010 23:00
Můžu se tedy zeptat, co s tím?
Kupoval jsem benzín u BENZINY. Stáří benzínu nepřekročilo 2 měsíce.
Co s tím mám jako uživatel dělat? Koupit si vždycky litr benzínu na jedno sekání a zbytek z nádrže nalít do kanálu a vypustit karburátor, protože další sekání bude za 2 týdny?
Jakou benzínku pak vybrat? Nekoupím si čerstvý ale nekvalitní benzín?
Nedají se použít nějaká aditiva?
Bohužel musím říci, že se jako zákazník cítím podveden.
Ke stroji jsem se choval slušně, benzín jsem nezanedbal a budu muset po několika sekáních řešit servis a smažit za to značné výdaje.
Koupil jsem si Hondu, aby mi sloužila, protože měla být nejlepší. Takto to vypadá, že budu bohužel v servisu častým zákazníkem...
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 157.179 (?), 7.8.2010 23:32
Nesmíte se zlobit na Hondu, ale na Benzinu. Vlastně ani ta za to nemůže. EU a naši přestavitelé nařídili přidávat do benzínu biosložky, které silně snižují jeho životnost. Před 10 lety jste koupil v létě kanystr benzínu a ještě v zimě jste s ním krmil sněhovou frézu. Dnes máte určitě v návodu napsáno, že nesmíte použít palivo starší než 30 dnů. A to jej ještě musíte po tu dobu skladovat v chladu, suchu a tmě, což v létě a v sekačce dost dobře nejde. Nejčerstvější benzín mívají pumpy s velkým obratem - u velkých obchodních center. Nebo použít vysokooktanový benzín (od 98 nahoru), ve kterém nejsou zmíněné biosložky. Motoru to neuškodí, jenom to víc stojí.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2, 3
|
|
|
|
|
|
|