Úprava Vari



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?)
16.2.2009 19:45

Hlavní důvod přivařených podložek je zpevnění dělené osy kol. Větší navařené plochy se opírají o sebe ve větší vzdálenosti od středu osy. Při stažení k sobě je zaručena větší pevnost, než kdyby tam podložky byly jen nasunuty, neboť by se mezikusy a podložky mohly při zatížení pohybovat - vychýlit a tím by došlo k průhybu mezikusů... Proto jsem udělal a použil rotavátorové mezikusy stejně, jako jsou orig. mezikusy na nápravě DSK 317. 

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3,  4   
host - 79.90 (?), 9.2.2009 10:00, zobrazeno: 75107x

Dobr den bylo by mozne opet sem vlozit fotografie s popisem uprav (nenasel jsem je tu) jak se da udelat na vari ta dvoumontaz a postup jak instalovat ten navijak mam take doma 4 kola na vari ale nevim jak udelat ty nezikusi z toho rotavatoru jinak ty tuplaky vypadaji skvele a asi to ma i lepsi stabilitu a ta videa jsou take zajimave.dekuji.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 9.2.2009 19:27

Popis, jak jsem to dělal je zde - Naviják na Vari/ technika orby. Fotky jsem už také nenašel, ale nevím už, kam jsem je tehdy vložil. Nejdůležitější je prodloužení spojovací tyče(musí mít délku, aby se dala dotáhnout matka a zajistit,  prodloužení musí být pevné a zároveň nesmí zvětšit průměr tyče, jinak neprojde otvory v mezikusech). Já jsem použil jednu rotavátorovou tyč a šikmo uřezal spojované konce. Potom nabodovat vystředit a navařit šikmo, aby styčné plochy byly větší. Potom je stejně třeba obrousit sváry, jinak to vadí. Další důležitá věc je při nutnosti použití mezikusů z rotavátoru - je třeba na tyto mezikusy navařit stejné dosedací zvětšené plochy ve tvaru silnostěnných podložek. Musí to být stejné, jako u orig. mezikusů. Naviják jsem vylepšil o jinou třecí spojku a jinak jsem jej uchytil k přednímu nosiči závaží. To nafotím podle příležitosti, jak jej budu mít nasazený. 

Rotavátorový mezikus mezi koly s navařenými dosedacími podložkami
Rotavátorový mezikus mezi koly s navařenými dosedacími podložkami
Kola jsou otočena západkami ven
Kola jsou otočena západkami ven
Propojení kol je možné jen rotavátorovým mezikusem, neboť má šestihran vysunutý na obou koncích
Propojení kol je možné jen rotavátorovým mezikusem, neboť má šestihran vysunutý na obou koncích
V těžkém terénu je stabilita větší, značné zlepšení nastalo při rychlé jízdě po nerovné cestě - kola tak moc nekopírují nerovnosti
V těžkém terénu je stabilita větší, značné zlepšení nastalo při rychlé jízdě po nerovné cestě - kola tak moc nekopírují nerovnosti
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 34.194 (?), 10.2.2009 18:15

Dobrý den.Foto vypadá zajímavě, ale co řízení? Není potřeba větší síla při zatáčení?přidáním kol se zmenší i zatížení na kola, nehrabe to když se tomu tzv.plivne pod kola?Možná by pomohlo přidat závaží?Ale jinak supr vzhled, neberte to jako kritiku, moje úvaha je jen teoretická.Jestli to utáhne tu vlečku s dřevem coje na fotce tak klobouk dolů a motoru nobelovku

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 10.2.2009 18:49

Mě nešlo o lepší jízdu na nerovném terénu, ale právě o vyšší průjezdnost terénem s naloženou vlečkou.To byl druhotný efekt, že malotraktor jede lépe po nerovné cestě.  To, co vidíte, je z pohledu utáhnutí nic, protože to je prudký kopec, který musím sjíždět - ubrzdit. Pokud jsou západky nastaveny jako volnoběžky, tak se otáčení nijak nezhoršuje, při uzávěrce je to obtížné i bez přídavných kol. Ta kola také něco váží a závaží mám na vnitřních kolech. Po nasazení dalších kol jsem dokázal odvézt dřevo z míst, kde jsem dříve neměl šanci s větším nákladem.  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
Robert_4 - (1) - 213.6 (?), 11.2.2009 20:10

Já mám stejnou úpravu, ale vnitřní kola mám bez volnoběžky.Jezdím pořád sepnuto. Když Vari stojí tak se s tím zatáčí hůř, ale když to jede tak není poznat rozdíl mezi 2 nebo 4 koly. U vari není problém s výkonem motoru, ale kola prokluhovala ve větším kopci. Nyní utáhnu mnohem víc dřeva.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 79.90 (?), 16.2.2009 18:41

Dobrý den nestačilo by na ty rotavátorové nezikusy nasadit sylnostěnné podložky které by měly místo díry šestihran krerý by se nasadil na ten mezikus z obou stran?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 16.2.2009 19:45

Hlavní důvod přivařených podložek je zpevnění dělené osy kol. Větší navařené plochy se opírají o sebe ve větší vzdálenosti od středu osy. Při stažení k sobě je zaručena větší pevnost, než kdyby tam podložky byly jen nasunuty, neboť by se mezikusy a podložky mohly při zatížení pohybovat - vychýlit a tím by došlo k průhybu mezikusů... Proto jsem udělal a použil rotavátorové mezikusy stejně, jako jsou orig. mezikusy na nápravě DSK 317. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 156.190 (?), 23.2.2009 9:16

dobrý den,

měl bych pár dotazů:

1)podložky na kulaté mezikusy mají být velké jak?

podložky si nechám udělat, naměřil jsem vnitřní35-vnější50-šířka6.

2 napadlo nás použít hřídel z rotavátoru, jelikož se na něj dělalo 6 délek hřídelí

kdyby byla delší dá se zkrátit. na soustruhu se dá do toho 6hranu udělat opět nová středová díra, pak to stačí sestavit a svařit jaok originál.

3) to jde mimo, do volnoběžných nábojů je doporučená vazelína v2, jaká je dnes jeho náhrada? a A00 se mě moc nezdá, má nízkýteplotní rozsah.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 23.2.2009 18:07

Podložky jsem udělal stejně velké, jako na původní nápravě. Tyč z rotavátoru lze použít, já jsem nechtěl tu dlouhou tyč zkracovat, měl jsem 2 stejné kratší, tak jsem použil jednu z nich. Volnoběžné náboje jsem namazal vždy 1x za rok speciálním mazivem(běžný tuk + přísada na dlouhou odolnost). Jinak není vhodné přemazávat a pokud to jde, tak je nejmenší opotřebení zajištěno jízdou na uzávěrky. To ale není vždy vhodné, proto je to třeba vhodně kombinovat -např. při nutnosti častého otáčení bez uzávěrek a dlouhá jízda po přímých cestách lze uzávěrky použít - tím dojde i k možnosti brzdit motorem(ale brzdy vozíku to nenahradí!!!).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 156.190 (?), 23.2.2009 21:39

zdravíčko, máme stroj z roku 1982, náhardní díly pocházeli ze starých zásob. Nemám s čím poměřit podložky, vnitřní a vnější rozměr je dán, pouze šířka se odhadla. My zas máme 2 přebytečné tyče+- 90 a 110cm, které 20let leží ve skříni. Je pro nás snažší sehnat soustruh frézu, než mohu li říct, pouštět se do renovace hřídele. Volnoběžné náboje jsme namazal: mogul la2, lepší by měl být mogul lvs2, jakožto zástupci levnšjích variant. Zdá se mě zbytečné, kupovat do pracovního stroje: castrol lmx, či shell retinax ep2.

Naše vari jezdila a jezdí pouze jízdy na uzávěrky obou stran, při jízdě s vlekem. Jedinou vyjímkou je orba, kde jsem vždy po dojetí brázdy, výtahl a zajistil kolík. Bohužel dosti jsem se s tím nadržel, možná i zbytečně. Dozvídám se až teď, že uzávěra se dá nastavit do 4 poloh, jednu bych mohl použít při orbě a otáčení abych pokaždé nemusel vytáhnou kolík.  Pletu se?

brždění pouze motorem, nejde, možná tak s lehkým nákaldem a mírným kopce, to se u nás moc nevozí. k brzdám vleku, taky to není na žádný divočení.

mohu li se zeptat, na téma mimo upravi vari ale vleku. je výhodu širší pneumatika? jednalo by se o: 145/155/70/r13, na nábojích š favorit.

děkuji

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika